Scale Model World Telford 2010
+4
Stefan E
MiniStuff
Janne.S
Brage
8 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Scale Model World Telford 2010
Hejsan,
Jag missade gårdagen månadsmöte eftersom jag då satt på ett tåg någonstans under Engelska kanalen. Nu sitter jag på mitt hotellrum och pustar ut efter första dagen (av två) på årets Scale Model World i Telford, England. Jag har lagt upp lite bilder från dagens utställning, men också från resan hit (med bl.a. ett antal bilder från RAF Hendon). Om tillgången till internet inte avtar, kommer jag att fortsätta rapportera under resten av resan (nästa vecka). Förhoppningsvis kommer bilder från då bl.a. Munster.
Bilderna hittar ni är:
http://myspot.se/piwigo
Ha det
Jag missade gårdagen månadsmöte eftersom jag då satt på ett tåg någonstans under Engelska kanalen. Nu sitter jag på mitt hotellrum och pustar ut efter första dagen (av två) på årets Scale Model World i Telford, England. Jag har lagt upp lite bilder från dagens utställning, men också från resan hit (med bl.a. ett antal bilder från RAF Hendon). Om tillgången till internet inte avtar, kommer jag att fortsätta rapportera under resten av resan (nästa vecka). Förhoppningsvis kommer bilder från då bl.a. Munster.
Bilderna hittar ni är:
Ha det
Brage
Sv: Scale Model World Telford 2010
Härliga bilder, Brage!
Jag är inte alls avundsjuk!!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:...
skojar du...
nån gång...
MiniStuff- Vicesheriff
Ujujuj.....
jag VÅGAR erkänna att jag är MER än avundsjuk!
Säger som Markus.... nån gång SKALL jag dit!
Tack för de fina bilderna Brage!
Ställer du ut något?
Några spännande inköp????
Såg Revells nya Arado och Hawk i 1/32, ser mycket fina ut!
Ser fam emot flera bilder!
Limma Lungt!
Stefan
jag VÅGAR erkänna att jag är MER än avundsjuk!
Säger som Markus.... nån gång SKALL jag dit!
Tack för de fina bilderna Brage!
Ställer du ut något?
Några spännande inköp????
Såg Revells nya Arado och Hawk i 1/32, ser mycket fina ut!
Ser fam emot flera bilder!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ojojoj, världens största modellträfff!
Jag får väl sälla mig till de avundsjukas skara...
Tack för bilderna, jag ser fram emot resten!
//Christer
Jag får väl sälla mig till de avundsjukas skara...
Tack för bilderna, jag ser fram emot resten!
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hejsan!
Nu är årets upplaga av Scale Model World (SMW) är nu avslutad. Lite vemodigt, men ända ganska skönt (trött i benen efter två dagars ändlöst vandrande). Jag har lagt upp drygt 270 bilder från i huvudsak tävlingen. De flesta av modellerna är "guld/silver eller bronsmedaljtagare". Någon som känner igen personen på bild 235? En modellkändis (nej han är inte modell....). http://myspot.se/piwigo/picture.php?/301/category/7
Nu bär det av mot Holland. Där skall vi besöka Aviationmegastore(.com) och holländska flygvapenmuseet innan vi far vidare mot tyskland och Munster.
Svenska resulat blev:
1 brons och ett hedersomnämnande till Jacob De Mare
1 silver och två hedersomnämnanden till mig.
Inköpslistan är diger och jag återkommer med en utförlig rapport senare.
Over and Out från Telford
Lars Brage
Nu är årets upplaga av Scale Model World (SMW) är nu avslutad. Lite vemodigt, men ända ganska skönt (trött i benen efter två dagars ändlöst vandrande). Jag har lagt upp drygt 270 bilder från i huvudsak tävlingen. De flesta av modellerna är "guld/silver eller bronsmedaljtagare". Någon som känner igen personen på bild 235? En modellkändis (nej han är inte modell....). http://myspot.se/piwigo/picture.php?/301/category/7
Nu bär det av mot Holland. Där skall vi besöka Aviationmegastore(.com) och holländska flygvapenmuseet innan vi far vidare mot tyskland och Munster.
Svenska resulat blev:
1 brons och ett hedersomnämnande till Jacob De Mare
1 silver och två hedersomnämnanden till mig.
Inköpslistan är diger och jag återkommer med en utförlig rapport senare.
Over and Out från Telford
Lars Brage
Brage
Tackar för bilderna! Betrakta dig som hett byte när jag ser dig nästa gång....jag vill höra allt!
Janne.S- Moderator
Hej igen!
Lite bilder på diverse inköp....
Det blev en del.
Först två helt nya modeller från Bronco
En gammal modell med ny fräscha (fräcka) dekaler.
I botten är dett Hellers modell med massor av fotoets, nya dekaler och en del resin.
En lite fransk jetkärra.
En ..... ja vad är det ???
Mach 2 gör inga toppmodeller men förebilden är tuff.
Ytterligare en modell från det beryktade Mach 2.
Big fat and ugly....
Ny bok. Har en konvertering från Legend som kan få en ny chans.
nu
En inte helt ny modell, men jag ville ha den.
En ny modell från Sword som ser trevlig ut i asken.
En bok med svenskintresse.
En ny engelsk modelltidning.
Ytterligare en bok med svenskt förtecken.
Huston we have a problem.....
En bok som ser spännande ut.
En liten brandbil smet också med
Ett urval av dekaler
Och sist men inte minst ett tidigt luftvänsfordon.
Mer följer.......
Arado Ar-196 i 1/32 såg fin ut i Revells monter. Tyvärr fanns den inte till försäljning ännu. Får leta efter den i Tyskland nästa vecka. Airfix Sea Vixen i skala 1/48 såg också lovande ut (om man bortser från att det är just en Airfix). Kommer ut om någon vecka.
/Lars
Lite bilder på diverse inköp....
Det blev en del.
Först två helt nya modeller från Bronco
En gammal modell med ny fräscha (fräcka) dekaler.
I botten är dett Hellers modell med massor av fotoets, nya dekaler och en del resin.
En lite fransk jetkärra.
En ..... ja vad är det ???
Mach 2 gör inga toppmodeller men förebilden är tuff.
Ytterligare en modell från det beryktade Mach 2.
Big fat and ugly....
Ny bok. Har en konvertering från Legend som kan få en ny chans.
nu
En inte helt ny modell, men jag ville ha den.
En ny modell från Sword som ser trevlig ut i asken.
En bok med svenskintresse.
En ny engelsk modelltidning.
Ytterligare en bok med svenskt förtecken.
Huston we have a problem.....
En bok som ser spännande ut.
En liten brandbil smet också med
Ett urval av dekaler
Och sist men inte minst ett tidigt luftvänsfordon.
Mer följer.......
Arado Ar-196 i 1/32 såg fin ut i Revells monter. Tyvärr fanns den inte till försäljning ännu. Får leta efter den i Tyskland nästa vecka. Airfix Sea Vixen i skala 1/48 såg också lovande ut (om man bortser från att det är just en Airfix). Kommer ut om någon vecka.
/Lars
Brage
Ouch! Dödsstjärnan! Love it!
*btw hittar ingen man på bild 235... eller så är jag stupid?!!!?
*btw hittar ingen man på bild 235... eller så är jag stupid?!!!?
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff.
Det är mannen på den här bilden jag menade.
http://myspot.se/piwigo/picture.php?/301/category/7
Om man nu kan vara kändis i modellkretsar....;-)
/Lars
Det är mannen på den här bilden jag menade.
http://myspot.se/piwigo/picture.php?/301/category/7
Om man nu kan vara kändis i modellkretsar....;-)
/Lars
Brage
Rätt Svar!!!
Vi svenska bor ju näst gårds jämfört med Brett. Han åker från Australien...... Han genomförde en del demos i Tamiya Magazines monter.
Andra långväga besökare jag träffade var Scott Hard (chefen för Hobby link Japan), Draw Decals chef från USA, Hobbydecals och Wolfpack från Korea....
Internationell värre.
Lite siffor
ca 100 försäljare
ca 100 Sig-ar och lokalavdeningar
ca 20 internationella föreningar.
Antalet modeller i årets tävling har jag ingen aning om, men jag hörde en uppskattad siffra på ca 5000 utsällda modeller totalt (tävling+SIG+lokalavdelningar+mm).
/Lars
Vi svenska bor ju näst gårds jämfört med Brett. Han åker från Australien...... Han genomförde en del demos i Tamiya Magazines monter.
Andra långväga besökare jag träffade var Scott Hard (chefen för Hobby link Japan), Draw Decals chef från USA, Hobbydecals och Wolfpack från Korea....
Internationell värre.
Lite siffor
ca 100 försäljare
ca 100 Sig-ar och lokalavdeningar
ca 20 internationella föreningar.
Antalet modeller i årets tävling har jag ingen aning om, men jag hörde en uppskattad siffra på ca 5000 utsällda modeller totalt (tävling+SIG+lokalavdelningar+mm).
/Lars
Brage
Tack för bilderna och allt och grattis till placeringen!
Verkligen VM i modellbygge det här =)
//Christer
Verkligen VM i modellbygge det här =)
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Brage skrev:En ..... ja vad är det ???
Plättlätt!
Det är ingen mindre än prinsessan Nausicaä (plus en Oomu-baby). De är figurer från en helschysst gammal anime-rulle från åttitalet.
Matt_Public- Master of DNF
Då har jag lagt upp ytterligare två dagars resebilder på http://myspot.se/piwigo. Måndagen var mest biltransport (från Telford till Amsterdam). På vägen han vi med ett kort besök i en mindre hobbyaffär i Dorking (söder om London).
Tisdagen började med ett besök hos Aviationmegastore(.com). Hade tänkt mig att klara av det på mindre än en timma... men det tog 1,5 och då han vi inte göra en mer detaljerade genomgång. Får åka tillbaka vid ett annat tillfälle.
Därefter ett besök på Militaire Luchtvaart Museum i Soesterberg. En hel del av intresse. Min favorit var nog deras Do-24. Den första jag sett "live".
Återkommer i morgon med bilder från ytterligare två museer och förhoppningsvis två hobbybutiker.
Jag sitter nu på mitt hotell i Munster (Tyskland). Återkommer med bilder "det lokala museet" på torsdag (imorgon är det flyg som gäller).
Ha det
Lars
Tisdagen började med ett besök hos Aviationmegastore(.com). Hade tänkt mig att klara av det på mindre än en timma... men det tog 1,5 och då han vi inte göra en mer detaljerade genomgång. Får åka tillbaka vid ett annat tillfälle.
Därefter ett besök på Militaire Luchtvaart Museum i Soesterberg. En hel del av intresse. Min favorit var nog deras Do-24. Den första jag sett "live".
Återkommer i morgon med bilder från ytterligare två museer och förhoppningsvis två hobbybutiker.
Jag sitter nu på mitt hotell i Munster (Tyskland). Återkommer med bilder "det lokala museet" på torsdag (imorgon är det flyg som gäller).
Ha det
Lars
Brage
Mycket tack för alla bilder! Å vad jag skulle velat vara med på den lilla gulliga hobbyshopen ni hittade kan bara tänka mig hur det såg ut inne i den... trång med MASSOR av godis överallt.
Kul med alla goa flygplan, tyckte mig se "Jannes" pussmunsflygtyg han byggde för ett tag sedan... dock med lite tråkigare färg på läppstiftet
/M
Kul med alla goa flygplan, tyckte mig se "Jannes" pussmunsflygtyg han byggde för ett tag sedan... dock med lite tråkigare färg på läppstiftet
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Janne.S skrev:ROFLMA...pussmun flygplan?! Det var det värsta!
MiniStuff- Vicesheriff
Men så värst imponerande "bomber" hade den ju som sagt inte.
Matt_Public skrev:Men så värst imponerande "bomber" hade den ju som sagt inte.
... säger inget så har jag inget sagt ...
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev: ... säger inget så har jag inget sagt ...
Är det en ny teknik som du testar?
Hejsan!
Jodå, hobbyaffären i Dorking var just så där som jag vill att en hobbyaffär skall vara. Modeller från golv till tak och man fick gå sidledes i gångarna för att få plats. Och så där lagom "oordning" som inbjuder till upptäckter.
Han med ytterligare en "butik" idag (Modellbau-Köbel). Här fanns det mesta, men den saknade Dorkings charm.
Några inköp blev det dock. Ett pansarlok från Trumpeter (1/35). En Su-25 i 1/32 (Trumpeter) m.m m.m.
Utöver hobbyaffären hann vi med två museer
1. Hubschraubermuseum i Bückeburg stax utanför Hannover. Många helikoptrar.....
2. Luftfahrtmuseum Hannover-Laatzen. Här fanns bl.a. en Bf-109 och en Fw 190.
Imorgon är det dax för Panzermuseum Munster.
Rapport kommer i morgon kväll
Lars
Jodå, hobbyaffären i Dorking var just så där som jag vill att en hobbyaffär skall vara. Modeller från golv till tak och man fick gå sidledes i gångarna för att få plats. Och så där lagom "oordning" som inbjuder till upptäckter.
Han med ytterligare en "butik" idag (Modellbau-Köbel). Här fanns det mesta, men den saknade Dorkings charm.
Några inköp blev det dock. Ett pansarlok från Trumpeter (1/35). En Su-25 i 1/32 (Trumpeter) m.m m.m.
Utöver hobbyaffären hann vi med två museer
1. Hubschraubermuseum i Bückeburg stax utanför Hannover. Många helikoptrar.....
2. Luftfahrtmuseum Hannover-Laatzen. Här fanns bl.a. en Bf-109 och en Fw 190.
Lars
Brage
Brage skrev:....
Lars
Nu har du gjort mig grön av avund
Ta rikligt med bilder nu
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Då var besöket på Panzer Museum Munster avklarat. Jag var där för några år sedan, men sedan dess har det tillkommit flera fordon och en ny hall har byggts. Klart sevärt för den som har "vägarna förbi". Munster ligger strax söder om Hamburg, utefter motorvägen mot Hannover. Se till att ni hamnar i Munster och inte i Münster (vilken också sägs vara en trevlig stad men helt utan pansarmuseum...)
I morgon tar vi oss så sakta mot färjan. Men innan vi bordar skall vi hinna med ett besök på Miniature Wunderland i Hamburg. Kanske hittar vi också en eller annan hobbyaffär......
Ett urval av biler från pansarmuseet finns nu i galleriet. Håll till godo!
Lars
I morgon tar vi oss så sakta mot färjan. Men innan vi bordar skall vi hinna med ett besök på Miniature Wunderland i Hamburg. Kanske hittar vi också en eller annan hobbyaffär......
Ett urval av biler från pansarmuseet finns nu i galleriet. Håll till godo!
Lars
Brage
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Scale Model World i Telford 12-13 nov 2016
» Scale Model World 2011, Telford UK
» Scale Model World 2009
» Scale ModelWorld 2011 Telford
» Scale Model Challenge
» Scale Model World 2011, Telford UK
» Scale Model World 2009
» Scale ModelWorld 2011 Telford