Panther tank - Airfix 1/76
+3
Warsawpact
bjork_larsson
Azgaron
7 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Panther tank - Airfix 1/76
Sådär, i stort sett klar!
Nu ska det i princip bara på lite mattlack innan den hamnar i avd. för färdiga byggen!
Håkan
Nu ska det i princip bara på lite mattlack innan den hamnar i avd. för färdiga byggen!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Wohoo en färdig modell!!!!!!
Det var länge sedan något blev klart hos mig
I morgon e jag ledig....kanske kan pilla klart något då.......
Det var länge sedan något blev klart hos mig
I morgon e jag ledig....kanske kan pilla klart något då.......
Janne.S- Moderator
Tack Janne!
Jo, det händer ju emellanåt att de blir det! Jag tror jag fått ihop ca 8 hittils i år! Men december har ju precis börjat så än är ju inte loppet kört!
Ja, du får väl sätta dig och pula lite så det blir nått klart!
Håkan
Jo, det händer ju emellanåt att de blir det! Jag tror jag fått ihop ca 8 hittils i år! Men december har ju precis börjat så än är ju inte loppet kört!
Ja, du får väl sätta dig och pula lite så det blir nått klart!
Håkan
Håkan, den ser riktigt bra ut! Jag är imponerad av hur du kan få den så verklighets trogen. Dessutom serplåtarna verkligen bra ut. Jag är lite intresserad av hur du gjorde fästena till sidoplåtarna. Kan man kanske få se någon närbild?
Terje
Terje
bjork_larsson
Tack Terje!
Jag såg att fästenas utseende inte riktigt framgick på tidigare bild så jag ska se om jag inte kan fixa en bättre bild.
Fästena är tillverkade av L-vinkelprofil som jag kapade i strimlor. Sen fick jag kapa lite på ena delen av vinkeln så den inte stack ut för långt.
Plåtarna är tillverkade av 0,25mm plastark med storleken 6x12mm, och på baksidan limmades sen 2 st fästen på varje plåt!
Håkan
Jag såg att fästenas utseende inte riktigt framgick på tidigare bild så jag ska se om jag inte kan fixa en bättre bild.
Fästena är tillverkade av L-vinkelprofil som jag kapade i strimlor. Sen fick jag kapa lite på ena delen av vinkeln så den inte stack ut för långt.
Plåtarna är tillverkade av 0,25mm plastark med storleken 6x12mm, och på baksidan limmades sen 2 st fästen på varje plåt!
Håkan
Ser bra ut , även att det är en LITEN vagn så blev det ju riktigt bra !
Jocke
Jocke
JOooCKE
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Japanese Chi Ha tank - Airfix 1/72
» Sd. Kfz 171 Panther F , Dragon, 1/35
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» Panther II
» Panther D....
» Sd. Kfz 171 Panther F , Dragon, 1/35
» HMS Nelson 1/600 Airfix,HMS Belfast 1/600 Airfix, Sdkfz 2/2 Kettenrad med signalkabel 1/35
» Panther II
» Panther D....
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|