På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.
+5
Stefan E
Jokkocze
Azgaron
Marlin
Janne.S
9 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.
Det var läge att spana in vad som skett hos f.d. Kempes Hobby, nu mer under Alfa Hobbys regi.
Jag kliver in innanför dörren full av nyfikenhet och möts en Johan Palén(ägare till Alfa Hobby) som studsar mellen kunderna och prismärker samt slänger upp grejer på hyllorna och Anders står och pratar med några tågnissar som såg ut att känna sig lite vilse.
Hyllorna dignar med plast och lokalen har aldrig tidigare känts så liten...4-5 kunder plus Johan, Anders och Mange så var det rätt fullt.
(ni får ursäkta att bilderna blev lite sisådär...tog dom med mobilen, hade jag tänkt till så hade jag tagit med kameran)
Stämningen var entusiastisk och nog har det hänt något spännande i Göteborg nu. Johan och Anders sken som solar och jag passade på att fråga Johan lite om vad som vi kunde förvänta oss.
Butiken kommer dels att fungera som en outlet butik för varor som beställs på nätet och dels vara en gamal hederlig modell butik, alla priser kommer vara de samma som på nätet.
Bakom kassan kommer vi i fortsättningen åxå se Anders och Mange precis som vanligt...enda skillnaden är att det står Alfa Hobby utanför dörren och att sortimentet väger över tungt till plastens fördel (jippi!). Butiken var i det närmaste fullproppad memn tydligen ska det komma ner ännu mer saker från Sundsvall, bland annat lite plockgodis i form av någhra hundra ark med Eduard ets samt lite Aires grejer till de vanligaste modellerna samt verktyg och dekaler.
Färgställen kommer fortfarande ha Tamyia, Xtracrylics, AlcladII och Modelmaster men Johan har planer på att även sälja Gunze, vidare så kan man beställa in Xtracolor och annat vid behov men de kommer inte stå i rack.
För forumet innebär det att vi kommer hållas uppdaterade om nyheter och erbjudanden I Alfas "månglar" -tråd samt att vi kan prata med Johan direkt om saker som vi tycker är intressanta. Kundtjänstrelaterade saker tar man givetvis privat
Som sagt, det är spännande tider som väntar i Göteborg...och jag känner redan smärtor i plånboken!
Jag kliver in innanför dörren full av nyfikenhet och möts en Johan Palén(ägare till Alfa Hobby) som studsar mellen kunderna och prismärker samt slänger upp grejer på hyllorna och Anders står och pratar med några tågnissar som såg ut att känna sig lite vilse.
Hyllorna dignar med plast och lokalen har aldrig tidigare känts så liten...4-5 kunder plus Johan, Anders och Mange så var det rätt fullt.
(ni får ursäkta att bilderna blev lite sisådär...tog dom med mobilen, hade jag tänkt till så hade jag tagit med kameran)
Stämningen var entusiastisk och nog har det hänt något spännande i Göteborg nu. Johan och Anders sken som solar och jag passade på att fråga Johan lite om vad som vi kunde förvänta oss.
Butiken kommer dels att fungera som en outlet butik för varor som beställs på nätet och dels vara en gamal hederlig modell butik, alla priser kommer vara de samma som på nätet.
Bakom kassan kommer vi i fortsättningen åxå se Anders och Mange precis som vanligt...enda skillnaden är att det står Alfa Hobby utanför dörren och att sortimentet väger över tungt till plastens fördel (jippi!). Butiken var i det närmaste fullproppad memn tydligen ska det komma ner ännu mer saker från Sundsvall, bland annat lite plockgodis i form av någhra hundra ark med Eduard ets samt lite Aires grejer till de vanligaste modellerna samt verktyg och dekaler.
Färgställen kommer fortfarande ha Tamyia, Xtracrylics, AlcladII och Modelmaster men Johan har planer på att även sälja Gunze, vidare så kan man beställa in Xtracolor och annat vid behov men de kommer inte stå i rack.
För forumet innebär det att vi kommer hållas uppdaterade om nyheter och erbjudanden I Alfas "månglar" -tråd samt att vi kan prata med Johan direkt om saker som vi tycker är intressanta. Kundtjänstrelaterade saker tar man givetvis privat
Som sagt, det är spännande tider som väntar i Göteborg...och jag känner redan smärtor i plånboken!
Janne.S- Moderator
Sv: På studiebesök i Alfa Hobbys nya butik i Göteborg.
ÅÅÅÅÅhhhhhhhhh.......................
Nu är jag avundsjuk.
Jag måste vallfärda till detta Plastens Tempel.
Och lämna en stor offergåva av mitt Visakort till Det Heliga Styrenet.
Kanske får man förlänga bygghelgen i maj med en dag så man hinner gå igenom hela sortimentet.
Tack för titten Janne.
/Bosse
Nu är jag avundsjuk.
Jag måste vallfärda till detta Plastens Tempel.
Och lämna en stor offergåva av mitt Visakort till Det Heliga Styrenet.
Kanske får man förlänga bygghelgen i maj med en dag så man hinner gå igenom hela sortimentet.
Tack för titten Janne.
/Bosse
Marlin
Tack för titten Janne! Ser ju trevligt ut!
Hoppas att man får tillfälle att göra ett besök.
Om inte annat så på träffen.
Håkan
Hoppas att man får tillfälle att göra ett besök.
Om inte annat så på träffen.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Usch så avundsjuk jag blir!
Nu ska de bara öppna en i Malmö så att vi iaf har en vettig butik här nere, men det lär väl aldrig hända..
Nu ska de bara öppna en i Malmö så att vi iaf har en vettig butik här nere, men det lär väl aldrig hända..
Jokkocze
Hejsan!
Jo, det är ju närmare till GBG än till Sundsvall, i alla fall!
Kul att de satsar, och dessutom på alla små godsaker i form av till behör och ets!
Definitivt ytterligare en anledning att ta en tur till "Götet", och ett besök i samband med mötet är givetvis obligatoriskt!
Alfa Hobby verkar "ta över" och skicka modeller till diverse butiker i Sverige.
En aggresiv strategi som jag hoppas (och tror) kommer att löna sig!
Linköping nästa?
Tänk om de kunde starta en butik här!
Drömma kan man ju, men det skulle bli DYRT...
Limma Lungt!
Stefan
Jo, det är ju närmare till GBG än till Sundsvall, i alla fall!
Kul att de satsar, och dessutom på alla små godsaker i form av till behör och ets!
Definitivt ytterligare en anledning att ta en tur till "Götet", och ett besök i samband med mötet är givetvis obligatoriskt!
Alfa Hobby verkar "ta över" och skicka modeller till diverse butiker i Sverige.
En aggresiv strategi som jag hoppas (och tror) kommer att löna sig!
Linköping nästa?
Tänk om de kunde starta en butik här!
Drömma kan man ju, men det skulle bli DYRT...
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ser ut att bli en resa till Göteborg snart.
Tack för bilderna och infon Janne.
Magnus
Tack för bilderna och infon Janne.
Magnus
T-34
Attans bananer att jag precis missade dig Janne.
Måste säga att nu är det riktigt skönt att bo så nära Götet som man ändå gör, 30 min så är man i plast himlen
Otroligt med lådor och kits som fullkomligt välkomnade en när man öppnade dörren till affären, så extremt skönt att det återigen finns en massiv plastaffär i GBG.
Att den sedan drivs av Alpha Hobby med Anders Kempe som platschef är nog oslagbart!
Nog fick man med sig ett och annat kit därifrån och en plånbok som nu är i koma, lagom till jul
Måste säga att nu är det riktigt skönt att bo så nära Götet som man ändå gör, 30 min så är man i plast himlen
Otroligt med lådor och kits som fullkomligt välkomnade en när man öppnade dörren till affären, så extremt skönt att det återigen finns en massiv plastaffär i GBG.
Att den sedan drivs av Alpha Hobby med Anders Kempe som platschef är nog oslagbart!
Nog fick man med sig ett och annat kit därifrån och en plånbok som nu är i koma, lagom till jul
Warsawpact- Starwarsviritous
Håå?
Alfa Hobby är glada kamrater. Torde bli finfint det här. Njut hårt, grabbar.
Alfa Hobby är glada kamrater. Torde bli finfint det här. Njut hårt, grabbar.
Matt_Public- Master of DNF
Hupps!
Hade helt missat den här informativa tråden!
Det ser riktigt gemytligt ut ju!
Nu är det ju bara en månad kvar av ledigheten för min del, sen är man i i Götet vareviga vardag...och då får man ju dessutom lön igen!
Det kan nog bli en och annan utflykt till Alfa, det är då säkert!
Hade helt missat den här informativa tråden!
Det ser riktigt gemytligt ut ju!
Nu är det ju bara en månad kvar av ledigheten för min del, sen är man i i Götet vareviga vardag...och då får man ju dessutom lön igen!
Det kan nog bli en och annan utflykt till Alfa, det är då säkert!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Alfa-kassan har fått en ny innebörd
Janne.S- Moderator
Huvudet på spiken janne!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Alfa Hobby öppnar butik i Göteborg
» Fins det någon butik i Göteborg
» Sportlovsnyheter hos Alfa Hobby Göteborg
» VÅRNYHETER ALFA HOBBY GÖTEBORG
» AZ Tunnan i butik!
» Fins det någon butik i Göteborg
» Sportlovsnyheter hos Alfa Hobby Göteborg
» VÅRNYHETER ALFA HOBBY GÖTEBORG