IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Båtar från Trumpeter eller Bronco?

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Båtar från Trumpeter eller Bronco? Empty Båtar från Trumpeter eller Bronco?

Inlägg av Jokkocze lör jan 01 2011, 02:50

Har vi några skeppsgalningar här på forumet kanske? För såhär är det iaf..

Jag såg U.S.S. Independence från Bronco i 1/350 på Alfas förstasida och blev riktigt sugen på att ge mig på en båt, så jag började leta i lite diverse onlinebutiker och på ebay efter en lite billigare (Tight ekonomi kräver väl valda inköp).
På ebay hittade jag då en för ungefär 250kr inkl frakt. Tyvärr hittade jag även en från Trumpeter när jag tittade på vad säljaren hade för andra saker (Man kan hitta roliga saker ibland!). Priset är detsamma men jag är osäker på vad man ska ta. Trumpeter har jag hört talats om men Bronco är helt nytt för mig.
Jag har försökt hitta någon jämförelse, men jag har inte lyckats. Jag har dock kommit fram till lite saker som verkar vara skillnader.

Trumpeter har ett enklare skrov, men mer etsdelar och mer uppdelade dekaler. Fast mycket mer dekaler..
Bronco har bättre detaljer på vissa saker såsom helikoptrar, ett ställ för den färdiga modellen att stå på (!!), men har klurigare dekaler och sämre detaljrikedom på vissa saker pga bristen på etsdelar.

Dock hittar jag inget mer precist Sad

Vad ska man köpa?! Jag ska ha en, men vilken? -_-
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Båtar från Trumpeter eller Bronco? Empty Sv: Båtar från Trumpeter eller Bronco?

Inlägg av fowi lör jan 01 2011, 10:23

En skeppbyggare till finnes.
Dock har jag inte byggt Bronco men ett flertal av Trumpeter.
Min erfarenhet av dem är att det skiljer lite på kvaliteten beroende på vilket objekt.
Vad beträffar Independence är ovetskapen total.
Inte mycket till svar från
Folke
fowi
fowi


Till överst på sidan Gå ner

Båtar från Trumpeter eller Bronco? Empty Sv: Båtar från Trumpeter eller Bronco?

Inlägg av Jokkocze lör jan 01 2011, 15:15

Hmm.. Bronco's har riktiga rutor för bryggan och trumpeters har dekaler som sitter på där istället. Dekaler känns nästan bättre, iom att det inte finns några detaljer öht innanför rutorna.

Sen är det även så att broncos har upphöjda detaljer på landningsområdet, vilka skulle vara 5-6cm höga om de fanns där på riktigt, så man tappar ju lite på realismen där. Tror att jag kör på trumpeter..

Edit: Bidde trumpeter.. om ett par veckor blir det båtbygge \o/
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Båtar från Trumpeter eller Bronco? Empty Sv: Båtar från Trumpeter eller Bronco?

Inlägg av Warlord lör jan 01 2011, 19:25

Trumpeters nyare satser slår Broncos anser jag.. Dessutom ska man alltid fläska på med eftermarknads ets... brukar inte kosta så jätte-mycket... Ett par tre pizzor mindre så har du stålarna.
Warlord
Warlord


Till överst på sidan Gå ner

Båtar från Trumpeter eller Bronco? Empty Sv: Båtar från Trumpeter eller Bronco?

Inlägg av Jokkocze lör jan 01 2011, 19:45

Trumpeters har redan tre ark med ets och independence är ett ganska cleant skepp, så jag tror inte att jag behöver mer ets än vad som finns med i lådan från början Wink

Båtar från Trumpeter eller Bronco? 7-1010121AZ3129

Det är en del iaf, tycker jag!
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Båtar från Trumpeter eller Bronco? Empty Sv: Båtar från Trumpeter eller Bronco?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet