IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kolla vad katten släpade in idag!

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Kolla vad katten släpade in idag! Empty Kolla vad katten släpade in idag!

Inlägg av bjork_larsson lör okt 25 2008, 18:11

Lite onödigt att öppna en ny flik, men jag ville inte kapa någons tråd! Laughing


Köpte dessa tre gamla rarriteter av Uffe Nilsson på ett Bilkonvent i Mölnlycke idag! Är supernöjd! Dc-10 är från 1980, 727 är från 1976 och Dc-3 vet jag inte riktigt... rör sig om cd 1970 någon gång, tror jag! Rolling Eyes Alla i skala 1/144!

Kolla vad katten släpade in idag! 081025-Nyinkpt

cheers cheers cheers cheers

Mahalo!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Kolla vad katten släpade in idag! Empty Sv: Kolla vad katten släpade in idag!

Inlägg av Janne.S lör okt 25 2008, 20:45

Wow skojjiga saker!!!!!!!

Den där DC-10:an byggde jag när jag var 8! Givetvis målade jag den grön för jag ville bara ha militära saker då, jag målade den för övrigt med mammas nagellackspensel, det blev väl lite si så där å mamma blev så där glad........ Very Happy

Vi har en liten tråd med bråte som vi anskaffar oss, den ligger här:
Våra anskaffningar!

Det gör ju inget att du lagt en tråd här men om du vill titta på vad vi slösar pengar på så hittar du dom där! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kolla vad katten släpade in idag! Empty Sv: Kolla vad katten släpade in idag!

Inlägg av Warsawpact lör okt 25 2008, 22:48

Så det var de här du köpte! Very Happy

Ser ut som om det kommer bli mycket nöje att bygga dem. Jag har försökt att leta efter moderna airliners, framförallt JAL's 747, men har gett upp det totalt. Verkar inte existar någon marknad för moderna airliners!? Eller har jag fel? Rolling Eyes
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Kolla vad katten släpade in idag! Empty Sv: Kolla vad katten släpade in idag!

Inlägg av bjork_larsson lör okt 25 2008, 23:07

Jag skall kolla in tråden... har inte tänkt på detta! Laughing 8 år, ja, sedär! Det skall börjas i tidig ålder! Razz Måste erkänna att modellerna är otroligt lockande, men jag tänkte att jag skall hålla på mig lite vad det gäller Dc-10 och 727:an. Dc-3 skall byggas så fort jag är klar med den nuvarande 727-200 modellen. Jag införskaffade även sådandär "decalsaft" =) för restaurering av dekaler samt för att lösa upp dem så dom sitter bättre. Tack för tipsen Janne och Uffe! Credit till er! =) -måste säga att det förvånar mig över att se hur litet dc-3an egentligen är! Trodde det va lite större, (i jämnförelse till de övriga flygen).

Det finns vissa sidor som innehåller mycket airliners men det lämnar ändå en hel del att önska! Så än så länge håller jag med dig... Sad Dock fick jag ett tips om ett ställe som hette Volars Sci-fi , tror det va i sävedalen... han ska ha ett otroligt utbud med airliners! Jag måste dit och kolla en dag... du kanske är intresserad av att hänga med?
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Kolla vad katten släpade in idag! Empty Sv: Kolla vad katten släpade in idag!

Inlägg av Janne.S lör okt 25 2008, 23:15

Volat heter han till och med och huserar i Partille.....jag bor skamligt nära men har fortfarande aldrig letat mig dit ut Sad

Här e hans sajt....mycke Sci.fi grejjer har han åxå
Volat
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kolla vad katten släpade in idag! Empty Sv: Kolla vad katten släpade in idag!

Inlägg av bjork_larsson lör okt 25 2008, 23:39

Tyckte Volars lät roligare! Razz By the way, tack för sajttipset! Har redan hittat modeller som skall införskaffas... Rolling Eyes

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Kolla vad katten släpade in idag! Empty Sv: Kolla vad katten släpade in idag!

Inlägg av Warsawpact sön okt 26 2008, 10:41

Där har jag vart och inhandlat lite Maschinen Krieger ( SF3D) modeller.
Förutom att de inte tar kreditkort och lite udda öppetider så är den affären helt klart en guldgruva.
Stort utbud av militära samt av sci-fi kits t.ex Tie fighters och x-wings av Finemolds ( mmmmmm...must....have! ) men även Stargate kits.
Priserna är helt OK och ligger långt under under prisnivåerna de på Hobbex i 5an huset i nordstan Smile

Men dock så visste jag inte att de hade Airliners, klart värt ännu ett besök.

Ha det toppen
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Kolla vad katten släpade in idag! Empty Sv: Kolla vad katten släpade in idag!

Inlägg av bjork_larsson sön okt 26 2008, 11:32

Ja, det är iaf vad en kille sa till mig på det där bilkonventet! Samtidigt har han en hel del airliners på sin sajt. Såg en Beluga som jag bara måste ha! " bounce

Tänkte att jag skall ta mig en titt in där när jag fått mina modeller från england! =) Ännu en DC-10 (med sas "flaggdekaler") och en 737-400 i BA dekaler! bounce

Jag har en bara sida som heter http://www.modelhobbies.co.uk/shop/

Det kanske finns saker där som faller er i smaken också! Vad vet jag... fast det är klart... det finns nog inga lättkladda damer där! Razz

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Kolla vad katten släpade in idag! Empty Sv: Kolla vad katten släpade in idag!

Inlägg av bjork_larsson sön okt 26 2008, 17:43

Janne, nu jävlar! Razz Eftersom du bor i närheten av "Volat Sci-fi" så kanske du vet vad gatan heter där stället ligger. Jag hittar det inte på eniro och hitta.se så jag tänkte att du kanske kan adressen, eller åtminstone gatuadresen dit. Jag tänkte nämligen att jag skulle styra kosan dit ev. till veckan!

Terje Very Happy
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Kolla vad katten släpade in idag! Empty Sv: Kolla vad katten släpade in idag!

Inlägg av Janne.S sön okt 26 2008, 19:27

Heh, nu rodnar jag igen...jag vet faktiskt inte vilken adress det är! har för mig att det skulle ligga i en köpcentrum vid Göteborgsvägen, avfarten före eller efter munkebäcksmotet beroende vilket håll du kommer ifrån Razz efter om du komer från Göteborg.....

Men släng iväg ett mejl till honom å fråga efter vägen Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Kolla vad katten släpade in idag! Empty Sv: Kolla vad katten släpade in idag!

Inlägg av johan r sön okt 26 2008, 20:44

Hittade följande info på hans hemsida.

Affären
Från vecka 8 kommer vår affär bli en hämtaffär. Detta innebär att du måste beställa via vår hemsida och hämtar sedan i affären.

Detta gäller inte vårt sortiment av byggmodeller som kommer att finnas kvar i affären.

Postorder fungerar som vanligt

Hämtning
För dig som vill hämta din beställning från hemsidan i affären ber vi dig vänligen maila oss först. Får vi ett mail några dagar innan hinner vi fixar.

Vi önskar dig hjärtligt välkommen

Hur hittar du till oss?
Vi finns i "Glashuset" på Göteborgsvägen 88 i Sävedalen.

Kommer du från Göteborg E20 mot Stockholm svänger du av Fräntorp/Sävedalen motet och fortsätter på Göteborgsvägen mot Sävedalens köpgata. Affären ligger i ett litet köpcentra innan Statoil på vänster sida.

Kommer du med buss är det linje 513 från Heden till Partille centrum via Sävedalen och hållplatsen heter Allévägen.

Öppettiderna för Lagershopen är
Fredag 13.00 -18.00 och
Lördag 10.00 - 14.00
Vi kommer att utöka öppettiderna under hösten när vi fått ordning på allt igen efter vattenläckan

Välkommen





Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Kolla vad katten släpade in idag! Empty Sv: Kolla vad katten släpade in idag!

Inlägg av bjork_larsson sön okt 26 2008, 21:11

Pinsamt... här har jag letat och letat och hittar nada! Men men... jag får ordna till mina brillor! Tack för hjälpen Johan och givetvis du med Janne! Razz

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Kolla vad katten släpade in idag! Empty Sv: Kolla vad katten släpade in idag!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet