Revell 1/570: R.M.S Titanic
+3
Janne.S
Azgaron
Tobbe1983
7 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Fartyg
Sida 1 av 1
Revell 1/570: R.M.S Titanic
Tja alla!,
Tar en break ifrån mina jaktplan (har en Tunnan1/72, Draken 1/72, Spitfire 1/48 kvar) och börja bygga det otursföljda oceangångaren RMS TITANIC:
Här har jag bara grundat med tamiyas vita grundfärg men syns inte eftersom delarna är vita som snö.
Jag har påbörjat målningen av skrovet. Har lagt smal masktejp innan jag satte dit den breda tejpen. Det är bara mitten som skall va svart upptill skall hon va vit och nertill purpurröd.
Är hyfsat nöjd med resultaten så långt.
Samma procedur här först den tunna tejpen i linje med det svarta och sen bredare tejp. Nu skall jag låta det röda torka innan jag lägger på en omgång till.
Mvh Tobbe
Tar en break ifrån mina jaktplan (har en Tunnan1/72, Draken 1/72, Spitfire 1/48 kvar) och börja bygga det otursföljda oceangångaren RMS TITANIC:
Här har jag bara grundat med tamiyas vita grundfärg men syns inte eftersom delarna är vita som snö.
Jag har påbörjat målningen av skrovet. Har lagt smal masktejp innan jag satte dit den breda tejpen. Det är bara mitten som skall va svart upptill skall hon va vit och nertill purpurröd.
Är hyfsat nöjd med resultaten så långt.
Samma procedur här först den tunna tejpen i linje med det svarta och sen bredare tejp. Nu skall jag låta det röda torka innan jag lägger på en omgång till.
Mvh Tobbe
Tobbe1983
Sv: Revell 1/570: R.M.S Titanic
Kul med en fartygsmodell! Ser bra ut så långt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ahh, lite historia
Titanic var en liten besattthet hos mig när jag var ett yngel som precis lärt sig läsa. Finkammade alla bibliotek i Sandviken efter literatur....men det var ,ganska underligt nog, sparsamt med den varan då i alla fall...
Helskoj bygge!
Titanic var en liten besattthet hos mig när jag var ett yngel som precis lärt sig läsa. Finkammade alla bibliotek i Sandviken efter literatur....men det var ,ganska underligt nog, sparsamt med den varan då i alla fall...
Helskoj bygge!
Janne.S- Moderator
Ah, en titanic!
Ser ut att vara en lovande start också.
Fortsätt så!
//Christer
Ser ut att vara en lovande start också.
Fortsätt så!
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
1:570?
Jag är Jannes diametrala motsats och har inte brytt mig ett dyft om den där kungliga postångaren.
Det är första gången jag ens får en uppfattning om storleken på eländet.
Slutsats: satan!
I övrigt: Kul tilltag.
Ska bli kul att följa även (om jag personligen hoppades på Tunnan).
Jag är Jannes diametrala motsats och har inte brytt mig ett dyft om den där kungliga postångaren.
Matt_Public- Master of DNF
Trivsamt! På tok för lite fartygsbyggen här!
Ser fram emot fortsättningen.
// Johan
Ser fram emot fortsättningen.
// Johan
johan r
Janne.S skrev:Ahh, lite historia
Helskoj bygge!
Tjena,
Tack! RMS Titanic är nog forfarande lite av en besatthet för mig. Intresset av fartyget fick nog också en lite boost pga James Camerons film. Och nästa år när det är 100 år sedan hon sjönk och då kommer nog alla diskutera Titanic.
Mvh Tobbe
Tobbe1983
Matt_Public skrev:1:570?
Tack! Tänkte ta mig an Tunnan efter Titanic
Tobbe1983
Hej,
Ursäkta men jag har legat i stiltje ett tag men har börjat elda i pannorna igen
Är dock inte så jättenöjd med målningen men får måla igen och se om man kan göra det lite prydligare. (eller så kanske jag skall hålla mig till flyg och bilar ist)
Ursäkta men jag har legat i stiltje ett tag men har börjat elda i pannorna igen
Är dock inte så jättenöjd med målningen men får måla igen och se om man kan göra det lite prydligare. (eller så kanske jag skall hålla mig till flyg och bilar ist)
Tobbe1983
Se där ja
Kan vara pilligt att måla små detaljer på däck...gäller att ha en bra pensel och inte för tjock färg samtidigt inte för tunn heller så det flyter ut.
Kan vara pilligt att måla små detaljer på däck...gäller att ha en bra pensel och inte för tjock färg samtidigt inte för tunn heller så det flyter ut.
Janne.S- Moderator
Tobbe1983 skrev:Ursäkta, men jag har legat i stiltje ett tag (men har börjat elda i pannorna igen).
Stämmer fint överrens med veckans citat i tidningen på översta bilden. Var det med flit?
Matt_Public skrev:Tobbe1983 skrev:Ursäkta, men jag har legat i stiltje ett tag (men har börjat elda i pannorna igen).
Stämmer fint överrens med veckans citat i tidningen på översta bilden. Var det med flit?
Haha nej såg det inte fören du såg det haha där ser man
Mvh Tobbe
Tobbe1983
Jag ville bara säga att denna tråd inte är död.. har varit mycket med kneget nu så jag har inte kunnat bygga, har dock bara målat lite ytterligare på däcken ändrat lite och försökt få det se lite bättre ut så jag lägger inte upp några bilder fören jag börjat sätta ihop grejjerna.
Tobbe1983
Tjena,
Då har man börjat få tag i lite inspiration och fortsätta bygget. Förhoppningsvis blir man klar innan April. Det går sakta men säkert framåt. Här börja det likna ett fartyg iallfall.
Mvh Tobbe
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/51/dsc00444hj.jpg/ (glappar lite men ska få till det vid slut monteringen)
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/513/dsc00449nu.jpg/
Fick inte bilderna att funka så här e länkarna iallafall
Då har man börjat få tag i lite inspiration och fortsätta bygget. Förhoppningsvis blir man klar innan April. Det går sakta men säkert framåt. Här börja det likna ett fartyg iallfall.
Mvh Tobbe
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/51/dsc00444hj.jpg/ (glappar lite men ska få till det vid slut monteringen)
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/513/dsc00449nu.jpg/
Fick inte bilderna att funka så här e länkarna iallafall
Tobbe1983
Lurt med bilderna...
men det ser snyggt ut det där...verkar slippa isberg på vägen
men det ser snyggt ut det där...verkar slippa isberg på vägen
Janne.S- Moderator
Skepp åhoj!
Det där blir en alla tiders ångare.
Det där blir en alla tiders ångare.
Det ser schysst ut, tappad sug till trots!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser bra ut! Hoppas du återfår sugen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» Ny Titanic!
» Ångaren Titanic
» RMS Titanic, LEE/Minicraft 1/360 (350?)
» Revell SU-25 1:72
» BV P-194 (Revell, 1/72)
» Ångaren Titanic
» RMS Titanic, LEE/Minicraft 1/360 (350?)
» Revell SU-25 1:72
» BV P-194 (Revell, 1/72)
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Fartyg
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|