Larv länkar
+3
Gigabyte
Warsawpact
ErikM
7 posters
Sida 1 av 1
Larv länkar
Hejsan modellers, jag är ny här på sidan så hoppas jag skriver i rätt tråd. Det är nämligen så här att jag håller på att bygga en Sherman Firefly och jag har köpt metall länkar från Friulmodel. Jag har gjort färdigt länkarna till ena sidan och lite av den andra, men tråden som jag sätter ihop dem med är slut. Jag har försökt att få tag i sådan tråd utan resultat. Tråden är 0,3 eller 0,4 mm grov. Min fråga är: Är det någon som vet vart jag kan köpa sådan tråd?
ErikM
Sv: Larv länkar
Hallå där Erik, och välkommen till forumet!
Så du håller på att bygga en Sherman Firefly, är det möjligtvis Dragons 1/35 Firefly VC?
Jag har laggt min firefly på skrothögen sedan de banden jag fick med var skrattretande svåra att få ihop samt att de gick lätt sönder.
Har varit på jakt efter band till den men dock ej hittat några, men börjar bli inspirerad att ta tag i problemet igen
Ang. tråden så tror jag att en välsorterad järnaffär är din enda changs. ( Jag antar att tråden i fråga är är liknande en styv fiskelina eller av koppar? )
Mvh Christian
Så du håller på att bygga en Sherman Firefly, är det möjligtvis Dragons 1/35 Firefly VC?
Jag har laggt min firefly på skrothögen sedan de banden jag fick med var skrattretande svåra att få ihop samt att de gick lätt sönder.
Har varit på jakt efter band till den men dock ej hittat några, men börjar bli inspirerad att ta tag i problemet igen
Ang. tråden så tror jag att en välsorterad järnaffär är din enda changs. ( Jag antar att tråden i fråga är är liknande en styv fiskelina eller av koppar? )
Mvh Christian
Warsawpact- Starwarsviritous
Hej Erik och välkomen hit ,Har ej använt den typen av band, men kan vanliga eltrådar av koppar fungera typ vanlig lampsladd ?
Gigabyte
Hej Erik och varmt välkommen till vår skara.
Jag har aldrig använt dylika band så jag är inte fullt insatt i prblemet, utan jag ville bara säga hej
Att skala upp en elkabel och använda en av koppartrådarna har jag använt till en del andra saker och det borde nog fungera. Annars har nog Elfa samt välsorterade Järnhandlare tråd som man använder för att linda om elmotorer och spolar med. Sådan tråd brukar finnas i mängder av olika dimensioner (kanske jobbigt att köpa en rulle på 500m men då har du ju för framtiden , och vi modellbyggare är ju samlare av naturen).
Lycka till och visa oss dina framsteg med modellen.
// Johan
Jag har aldrig använt dylika band så jag är inte fullt insatt i prblemet, utan jag ville bara säga hej
Att skala upp en elkabel och använda en av koppartrådarna har jag använt till en del andra saker och det borde nog fungera. Annars har nog Elfa samt välsorterade Järnhandlare tråd som man använder för att linda om elmotorer och spolar med. Sådan tråd brukar finnas i mängder av olika dimensioner (kanske jobbigt att köpa en rulle på 500m men då har du ju för framtiden , och vi modellbyggare är ju samlare av naturen).
Lycka till och visa oss dina framsteg med modellen.
// Johan
Senast ändrad av Johan R den tor okt 30 2008, 13:30, ändrad totalt 1 gång
johan r
jag köpte tunn pianotråd från ,,firma eskader ,,till relingar på en jagare , ,men dom är ganska styva ,men går nog att avhäda lätt en uppvärming
Gigabyte
Tjena, tackar. Ja jag får uppsöka någon järnaffär, har testat att skala elkablar men inte hittat rätt.
Ja plastlänkarna från Dragons Firefly VC var ingen höjdare precis
Ja plastlänkarna från Dragons Firefly VC var ingen höjdare precis
ErikM
Den tråden som följer med friul banden är ju mjuk men ändå styv, jag tror det är samma typp av tråd som florister har till blom-binderi... kila in och smöra i närnaste blomteraffär! lycka till.
Claes
Satan i gatan! Vilket pill!!!
Det där dioramat blir ju bara så koolt!!!
Är det en Verlinden box som står å skräpar brevid diot? vad var det i den om man får vara nyfiken?
Limma Lugnt!
Det där dioramat blir ju bara så koolt!!!
Är det en Verlinden box som står å skräpar brevid diot? vad var det i den om man får vara nyfiken?
Limma Lugnt!
Janne.S- Moderator
Ja det är ett jäkla pill. Stämmer det är en Verlinden box och i den har huset till höger på bilden legat
ErikM
Det ser riktigt bra ut! Skall bli roligt att se det färdiga resultatet!
Terje
Terje
bjork_larsson
Börjar se riktigt läckert ut Erik!
Tror det är dags att starta ett ämne i "In The Works" nu
Tror det är dags att starta ett ämne i "In The Works" nu
Janne.S- Moderator
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|