Peterbilt 359 , 4 axlad
+5
Warsawpact
bjork_larsson
Gigabyte
Azgaron
JOooCKE
9 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Peterbilt 359 , 4 axlad
Trevliga bilar Stefan !
Scanian ( t-142 an ) har jag ett chassie av , italeri har ju släppt den på nytt ( det kanske du redan visste ) som jag köpte när den kom men det blev bara skrot av den så nu har jag chassiet kvar som skrot...
Jocke
Scanian ( t-142 an ) har jag ett chassie av , italeri har ju släppt den på nytt ( det kanske du redan visste ) som jag köpte när den kom men det blev bara skrot av den så nu har jag chassiet kvar som skrot...
Jocke
JOooCKE
Hejsan !
Nu har jag byggt lite till på inredningen
Så jag börjar med en bild på när jag har monterat stolar, ratt mm
Som ni ser så kommer inredningen gå i vitt och några saker i blå och även lite trä saker...
Så nu över till instrument brädan som jag har lackat i samma färg som chassiet.
Jag målade trä bitarna för dekalerna som fanns med var inte specielt roliga , helt bruna
Och när jag har målat detaljerna o klarlackat trät.
Sen tar jag o avslutar med lite bilder på när jag har monterat ihop dem sakerna.
Det var allt för den här gången , så nu kommer det ta ett tag innan nästa uppdatering för nu ska jag bygga klart inredningen innan jag uppdaterar
Jocke
Nu har jag byggt lite till på inredningen
Så jag börjar med en bild på när jag har monterat stolar, ratt mm
Som ni ser så kommer inredningen gå i vitt och några saker i blå och även lite trä saker...
Så nu över till instrument brädan som jag har lackat i samma färg som chassiet.
Jag målade trä bitarna för dekalerna som fanns med var inte specielt roliga , helt bruna
Och när jag har målat detaljerna o klarlackat trät.
Sen tar jag o avslutar med lite bilder på när jag har monterat ihop dem sakerna.
Det var allt för den här gången , så nu kommer det ta ett tag innan nästa uppdatering för nu ska jag bygga klart inredningen innan jag uppdaterar
Jocke
JOooCKE
Det ser riktit bra ut Jocke! Gillar instrumentpanelen!
Terje
Terje
bjork_larsson
Tack Magnus , ja , jag är inte så jätte bra vän med dekaler , så därför målade jag allt
JOooCKE
Hej !
Nu har det hänt ganska mycket sen sist men ändå så är det inte så mycket
Så det jag har gjort är att byggt ihopp hytten och lackat den vit och så har jag byggt en liten ( låda eller något ) som slangarna som ska kopplas till trailern ska sitta i
Så här är en bild på när jag precis har limmat ihopp hytten.
torr passning mot chassit.
Och när jag har lackat, vit o fin Det ska även bli lite blå flammor på det som jag hade tänkt att göra i morn ( söndag )
Och här är den lilla '' lådan '' jag skrev om , den är byggd av klar plasticcard ( jag lyckades ju ta klar plast av allt )
Även den ska lackas blå imorn.
Och när den har en slang dit tryckt för att nis ka förstå hur och vad jag menar.
Mvh Jocke
Nu har det hänt ganska mycket sen sist men ändå så är det inte så mycket
Så det jag har gjort är att byggt ihopp hytten och lackat den vit och så har jag byggt en liten ( låda eller något ) som slangarna som ska kopplas till trailern ska sitta i
Så här är en bild på när jag precis har limmat ihopp hytten.
torr passning mot chassit.
Och när jag har lackat, vit o fin Det ska även bli lite blå flammor på det som jag hade tänkt att göra i morn ( söndag )
Och här är den lilla '' lådan '' jag skrev om , den är byggd av klar plasticcard ( jag lyckades ju ta klar plast av allt )
Även den ska lackas blå imorn.
Och när den har en slang dit tryckt för att nis ka förstå hur och vad jag menar.
Mvh Jocke
JOooCKE
Janne.S skrev:Snyggt jobbat!!!
Spännande å se fortsättningen!!
Instämmer med föregående talare!
Skall bli väldigt roligt att se hur den färdiga PB'n blir
Gillar hur du fick till de där tryckluftslangarna.
Warsawpact- Starwarsviritous
tack tack
En fortsättning kanske ni får se idag om inte det så blir det i morgon
Jocke
En fortsättning kanske ni får se idag om inte det så blir det i morgon
Jocke
JOooCKE
Ser snyggt ut så långt Jocke! Ska bli kul att se fortsättningen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Snyggt jobbat jocke ser ut till att bli ett nytt fint bygge från dig
Gigabyte
Hej !
Nu är hytten färdig lackad och monterad, jag hade tänkt att ha små blå flammor på hytten men jag blev inte nöjd med dem så jag slipade ner dem och lackade över det med vit , och innan jag hade ångrat mig o göra nya flammor så klarlackade jag
Och om ni har tänkt på det så ser man en liten bit av min poster över byggbordet som jag också tänkte att jag kunde visa
Jocke
Nu är hytten färdig lackad och monterad, jag hade tänkt att ha små blå flammor på hytten men jag blev inte nöjd med dem så jag slipade ner dem och lackade över det med vit , och innan jag hade ångrat mig o göra nya flammor så klarlackade jag
Och om ni har tänkt på det så ser man en liten bit av min poster över byggbordet som jag också tänkte att jag kunde visa
Jocke
JOooCKE
Tack Terje ! Nu har jag även fått på avgasrören och lite annat Jag hoppas att jag hinner till min egna deadline som jag har satt, 1feb ska den vara klar ! men det är frågan om jag hinner det för jag hitta två fina STORA fingeravtryck i taket så det får jag slipa ner maskera o lacka om
Jocke
Jocke
JOooCKE
Ser fint ut Jocke , och man har en förmåga att sätta sina labbar på dom mest olämpliga ställen ,men det är bara att slipa o göra om
Gigabyte
Hej .
Idag har jag inga goda nyheter För Peterbilten är skrotad
Det som hände var att jag hade maskerat och lackat om de lack skador som den hade fått , så när jag var nöjd med det så skulle jag ställa upp den på hyllan över mig för att börja lacka huven så vet jag inte riktigt vad det var som hände men jag tror att jag inte stälde den tillräckligt långt in... för när jag precis ska ta tag i huven så leker den störtbombare o landra mitt på byggbordet och sedan forstätter sin resa när på golvet och lyckligtvis hamnar upp och ner så att avgasrören går av, hytten spricker och lossnar från chassiet, 5 av 8 hjul lossnar ( axlarna går av )
Och då kände jag mig inte specielt glad så jag tänker inte ens försöka laga den för det var så mycket som gick sönder så den får bli skrot bil...
Jocke
Idag har jag inga goda nyheter För Peterbilten är skrotad
Det som hände var att jag hade maskerat och lackat om de lack skador som den hade fått , så när jag var nöjd med det så skulle jag ställa upp den på hyllan över mig för att börja lacka huven så vet jag inte riktigt vad det var som hände men jag tror att jag inte stälde den tillräckligt långt in... för när jag precis ska ta tag i huven så leker den störtbombare o landra mitt på byggbordet och sedan forstätter sin resa när på golvet och lyckligtvis hamnar upp och ner så att avgasrören går av, hytten spricker och lossnar från chassiet, 5 av 8 hjul lossnar ( axlarna går av )
Och då kände jag mig inte specielt glad så jag tänker inte ens försöka laga den för det var så mycket som gick sönder så den får bli skrot bil...
Jocke
JOooCKE
NEEEEEEJJJJ!!!!!
Skrota den INTE!!!
Lägg den i en låda och tag fram den någon dag när du tycker du orkar ta tag i den!
Kom ihåg att alla modeller går att rädda, fodrar bara lite mera jobb!
Kom igen, ge inte upp nu!
Det är bara att bryta ihop och gå vidare!
Har själv gjort det MÅNGA gånger och du kommer att ångra dig (been there, done that) om du skrotar bilen.
Limma Lungt!
Stefan
Skrota den INTE!!!
Lägg den i en låda och tag fram den någon dag när du tycker du orkar ta tag i den!
Har själv gjort det MÅNGA gånger och du kommer att ångra dig (been there, done that) om du skrotar bilen.
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Attans, himla trist Jocke!
Håkan!
Håkan!
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Phantom2 skrev:NEEEEEEJJJJ!!!!!
Skrota den INTE!!!
Limma Lungt!
Stefan
Nja , jag vet inte riktigt om jag ska laga den , den kommer nog att bli en reservdels bil... Men en sak är säker , Jag ska bygga en till och den ska vara hel och stå ibokhyllan
JOooCKE
JOooCKE skrev:Phantom2 skrev:NEEEEEEJJJJ!!!!!
Skrota den INTE!!!
Limma Lungt!
Stefan
Nja , jag vet inte riktigt om jag ska laga den , den kommer nog att bli en reservdels bil... Men en sak är säker , Jag ska bygga en till och den ska vara hel och stå ibokhyllan
För jävla trisst rent ut sagt att den slog i golvet! Kan tänka mig att ångesten kom uppbubblande!?
Synd att någon som man lagt ner så mycket jobb på slutar så abrupt. Kan va motigt att börja fippla ihop alla bitarna igen.
Jag vet dock vad som kan lindra sorgen, 3 bokstäver och en siffra...........D1GP.
Vet ej om du planerar på att köpa något D1GP kit men jag kan uppriktigt säga att de kitsen som Aoshima gör är ut över denna värld. Fruktansvärt roliga och avkopplande att bygga.
Lycka till med WRC'n Jocke!!
Warsawpact- Starwarsviritous
hmm , ja varför inte jag har ju faktiskt tittat på d1 bilarna LÄNGE nu så jag kanske skulle ta och slå till på en...
Jag har en hel del planer ihuvudet om vilka modeller som jag ska köpa och bygga , några wrc bilar till någon/några d1 kits lite lastbilar men en som jag tror att det blir projektet efter Peugeoten är en Volvo VN som jag har planerat ganska länge nu och någon gång under året ska jag bygga en till Peterbilt...
Här är en bild på Volvon som jag såg när jag fick ideén...
Jag behöver bara förlänga chassit och sidan lite och det är inga problem för även där har jag en skrotad gammal bild som jag kan ta chassie bitar ifrån
Jocke
Jag har en hel del planer ihuvudet om vilka modeller som jag ska köpa och bygga , några wrc bilar till någon/några d1 kits lite lastbilar men en som jag tror att det blir projektet efter Peugeoten är en Volvo VN som jag har planerat ganska länge nu och någon gång under året ska jag bygga en till Peterbilt...
Här är en bild på Volvon som jag såg när jag fick ideén...
Jag behöver bara förlänga chassit och sidan lite och det är inga problem för även där har jag en skrotad gammal bild som jag kan ta chassie bitar ifrån
Jocke
JOooCKE
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|