IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip?

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip? Empty Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip?

Inlägg av JOooCKE mån mar 21 2011, 19:06

Halloj!

Är det någon som har lust att hjälpa mig med lasten på denna brutala Grip? Smile
Vad jag själv har kommit fram till är det Iris-t på vingspetsarna och två st 1200lt tankar, har jag rätt?
Bomberna på magen har jag inte en susning, alla dessa bomber ser ju likadana ut!? Suspect
Likaså missilerna under vingarna har jag problem att få fram vad de heter...

Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip? 1253727982_12530231

Hoppas någon är lite mer insatt och kan hjälpa mig Smile

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip? Empty Sv: Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip?

Inlägg av Janne.S mån mar 21 2011, 19:18

Missilen är en Meteor...

Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip? ORD_Meteor_BVRAAM_lg

Bomberna är nog inget vi har i den svenska inventarien..ser ut som ett par brittiska Mk13/18 med Paveway tillsatser

Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip? Gbu-12-paveway_ii
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip? Empty Sv: Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip?

Inlägg av JOooCKE mån mar 21 2011, 19:21

Tack så mycket Janne! Very Happy

Ser nu att det är en NG Grip också så det är nog så att det inte är en Svensk...

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip? Empty Sv: Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip?

Inlägg av cas ons mar 23 2011, 20:33

Där ser man ju tydligt hur dom gjort om huvudlandstället, för att få plats med två vapenbalkar under buken.
Lite besviken på att den där IR-sökarenframför cockpit som vara planerad för A-D versionerna inte verkar ha kommit med nu heller.
Fattas det inte pod för laserstyrningsutrusningen? Eller den kanske bara är skymd...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip? Empty Sv: Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip?

Inlägg av Janne.S ons mar 23 2011, 20:36

Det är väl bilderna från roll-outen av Gripen NG.... prototypen
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip? Empty Sv: Någon som kan hjälpa mig med lasten på denna Grip?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet