Udda fynd i Hobbex GBG.
4 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Udda fynd i Hobbex GBG.
Fick syn på de här i Hobbex nere i 5an husen, och mobilkameran åkte upp illa kvickt.
Någon som vet vad det är?
Har hört att dessa skall vara väldigt svåra att få tag på men de har en hel trave på hobbex.
Någon som vet vad det är?
Har hört att dessa skall vara väldigt svåra att få tag på men de har en hel trave på hobbex.
Warsawpact- Starwarsviritous
Sv: Udda fynd i Hobbex GBG.
Eggplanes.
Karikatyrer på verkliga flygplan.
Väldigt gulliga.
Dock var priset på 149 kronor inte speciellt lågt.
Såg att de såldes på alfa hobby för 89 kronor.
Alfa hobby
mvh
Johan
Karikatyrer på verkliga flygplan.
Väldigt gulliga.
Dock var priset på 149 kronor inte speciellt lågt.
Såg att de såldes på alfa hobby för 89 kronor.
Alfa hobby
mvh
Johan
johan r
Jaha, ok. Eggplanes
Men ang. priset så är det hobbex i ett nötskal! Kollade på "Standard" priserna på deras 1/35 pansar kits från Dragon som de har massvis av och de ligger runt 499 kr och ända upp till 668 kr!
Kan inte förstå att de inte rear ut lite modeller för varje gång jag kollar in där så ser det ut till att svämma över då de får sina leveranser men samtidigt så har de mängder av äldre grejer som legat minst ett halvår.
Men varför lägga fler beställningar då de inte ens kan sälja av de grejerna de redan har i lager?
Nog för att man inte är ett affärssnille men deras säljtaktik när det kommer till modeller med priset kontra efterfrågan/ intag verkar jä****t lustigt!?
Verkar dessutom som om den ansvarige för modelavdelningen har fått för sig att "tackal" in kitsen i hyllan. Ligger hur som hellst ...och överallt.
Så , nu har jag fått köra mitt rant
Limma lugnt grabbar
/
Christian
Men ang. priset så är det hobbex i ett nötskal! Kollade på "Standard" priserna på deras 1/35 pansar kits från Dragon som de har massvis av och de ligger runt 499 kr och ända upp till 668 kr!
Kan inte förstå att de inte rear ut lite modeller för varje gång jag kollar in där så ser det ut till att svämma över då de får sina leveranser men samtidigt så har de mängder av äldre grejer som legat minst ett halvår.
Men varför lägga fler beställningar då de inte ens kan sälja av de grejerna de redan har i lager?
Nog för att man inte är ett affärssnille men deras säljtaktik när det kommer till modeller med priset kontra efterfrågan/ intag verkar jä****t lustigt!?
Verkar dessutom som om den ansvarige för modelavdelningen har fått för sig att "tackal" in kitsen i hyllan. Ligger hur som hellst ...och överallt.
Så , nu har jag fått köra mitt rant
Limma lugnt grabbar
/
Christian
Jo det verkar vara hur som helst på Hobbex... Finns det eggplaned i airliners månne?
bjork_larsson
bjork_larsson skrev:Jo det verkar vara hur som helst på Hobbex... Finns det eggplaned i airliners månne?
Ingen aning tyvärr, men det skulle inte förvåna mig om det fanns.
Ta och fråga Kempe nästa gång du är i förbifarten. Han borde kunna ta hem åt dig (om det finns dvs.) .
Jag såg dem första gången på modell Gbg hos just Alfa hobby! Jag fnderade på att köpa nån av dem, men de fick stryka på foten pga andra inköp! Verkar helt klart kul så nått framtida köp lär det väl bli!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» Nya Fynd till högen!
» Titta vad brevbäraren kom med!!!!
» Fynd i flera skalor - kits galore! :)
» Okej, den här var udda.
» Udda uppvisning på kvällshimlen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!!
» Fynd i flera skalor - kits galore! :)
» Okej, den här var udda.