Vespid Stingwings
+3
Azgaron
MiniStuff
Matt_Public
7 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Vespid Stingwings
Mors-kors!
I sedvanlig oordning så kan jag inte dra på mig figurer utan att samtidigt dra igång dem, det är en naturlag.
Rara små kryp i stort. Det enda jag har att hacka på är att vapnen var skeva. De är banne mig alltid skeva på metallfigurer!
Som tur var så har de rediga klossar till bössor och inga långa, smäckra rail rifles. Det hade varit surt.
Bilder? You got it!
I sedvanlig oordning så kan jag inte dra på mig figurer utan att samtidigt dra igång dem, det är en naturlag.
Rara små kryp i stort. Det enda jag har att hacka på är att vapnen var skeva. De är banne mig alltid skeva på metallfigurer!
Som tur var så har de rediga klossar till bössor och inga långa, smäckra rail rifles. Det hade varit surt.
Bilder? You got it!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Vespid Stingwings
dessa är något av det ful-snygg-styggaste GW har gjort till 40k imo, jag kan aldrig bestämma mig för om jag tycker de är fräcka eller bara rent av blähhä!
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev: [...] jag kan aldrig bestämma mig för om jag tycker de är fräcka eller bara rent av blähhä!
Jag kände likadant inför mitt senaste ex. Stingvingarna däremot gillar jag helhjärtat.
Ska bli intressant att se vad du åstadkommer med de här!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Ska bli intressant att se vad du åstadkommer med de här!
Jag undrar själv hur de kommer att se ut. Mörkrött pansar är givet, men sen då?
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:getingskammoflerade
Du har en sjuk själ.
Gult och svart är väl inte snyggt till rött, eller? Men idéen var helball!
Edit: eller jo. Tyska trikoloren för höge Farao! Asbra inlägg Stuffo, taget utav helsike!
Senast ändrad av Matt_Public den tor mar 31 2011, 10:43, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Public är puckad)
rött och blått brukar ju vara en hyfsat säker combo, om du nu inte är sugen på getingkammo heh
tror nog faktiskt jag gillar dedär modellerna, inga jag sett/lagt märke till förut.
tror nog faktiskt jag gillar dedär modellerna, inga jag sett/lagt märke till förut.
SkelettetS
SkelettetS skrev:Rött och blått brukar ju vara en hyfsat säker combo, om du nu inte är sugen på getingkammo. Heh!
Jo, det är också ett bra tips. Regal blue i synnerhet.
Men när man tänker närmare på saken så skriker ju rentav figurerna vespidae. Så varför inte ta det hela vägen?
Bara ingen tror att de är Imperial Fists...
Stingvingarna har fått sig ett par droppar Böldpest-brunt.
Tänkte testa något nytt och ge dem skuggor och högdagrar i ljusare (och mörkare) nyanser av den färgen för att sedan ösa över dem med gult bläck i omgångar. Vad tror ni om det?
Visst ja! Inga bilder, ingen uppdatering:
Tänkte testa något nytt och ge dem skuggor och högdagrar i ljusare (och mörkare) nyanser av den färgen för att sedan ösa över dem med gult bläck i omgångar. Vad tror ni om det?
Visst ja! Inga bilder, ingen uppdatering:
läckert! Blir sketabra kan jag se redan nu! och din idé med skuggor o highlights låter finemang, är väl så jag alltid jobbar. en färg att utgå ifrån och sen andra ljusare och mörkare varianter av den.
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev: Blir sketabra kan jag se redan nu!
Har du sagt det så!
Då ångar jag oförväget vidare...
MiniStuff skrev:läckert! Blir sketabra kan jag se redan nu! och din idé med skuggor o highlights låter finemang, är väl så jag alltid jobbar. en färg att utgå ifrån och sen andra ljusare och mörkare varianter av den.
lustigt, det är precis det jag försöker undvika när jag målar en smaksak givetvis, men särskillt då när detaljer skuggas så jobbar jag mer med att hitta färger som ger kontrast till varandra, i mitt tycke blir det mer "intressant".
ett exempel är kryproniten på min råttas axel, den är skuggad med lila.
SkelettetS
SkelettetS skrev: [...] men särskillt då när detaljer skuggas så jobbar jag mer med att hitta färger som ger kontrast till varandra [...]
Det där får du gärna utveckla ett hack om du har ork.
SkelettetS skrev:MiniStuff skrev:läckert! Blir sketabra kan jag se redan nu! och din idé med skuggor o highlights låter finemang, är väl så jag alltid jobbar. en färg att utgå ifrån och sen andra ljusare och mörkare varianter av den.
lustigt, det är precis det jag försöker undvika när jag målar en smaksak givetvis, men särskillt då när detaljer skuggas så jobbar jag mer med att hitta färger som ger kontrast till varandra, i mitt tycke blir det mer "intressant".
jag var nog lite kort i min beskrivning och det beror på om jag målar mig en "show-piece" eller spelfigur, jag gör väl lite det som du gör fast på ett annat vis skulle jag tro... alltså jag använder mig av filtereffekter och dyl men som sagt det beror på om jag har brått eller inte
vad jag menade var nog att när jag målar skuggor utifrån en färg så går jag inte direkt på med svart eller en annan redan färdigblandad färg, eller vit för highlight då det tycker jag blir för stark kontrast och vitt är svårt att använda tycker jag då den tenderar till att bli som man pustat figuren med krita el dyl
vet inte om det där lät ännu virrigare
MiniStuff- Vicesheriff
Ser ut som ett bra färgval. Ska bli intressant att se hur det blir med skuggor och högdagrar.
Håkan
Håkan
Azgaron skrev:Ser ut som ett bra färgval. Ska bli intressant att se hur det blir med skuggor och högdagrar.
Tack!
Jo, nu har jag chansen att göra bort mig ordentligt.
Jo, kanske det, men det tror jag inte du gör!
Håkan
Håkan
Matt_Public skrev:SkelettetS skrev: [...] men särskillt då när detaljer skuggas så jobbar jag mer med att hitta färger som ger kontrast till varandra [...]
Det där får du gärna utveckla ett hack om du har ork.
vet inte om jag använde rätt ord, lite bråttom här men om man utgår igrån färger som är varandras motsatser så brukar det funka väldigt bra att skugga med, exempelvis röda nyanser med gröna nyanser. jag brukar iofs go ballistic med färger och improvisera hej vill när jag målar hehe..
MiniStuff skrev:SkelettetS skrev:MiniStuff skrev:läckert! Blir sketabra kan jag se redan nu! och din idé med skuggor o highlights låter finemang, är väl så jag alltid jobbar. en färg att utgå ifrån och sen andra ljusare och mörkare varianter av den.
jag var nog lite kort i min beskrivning och det beror på om jag målar mig en "show-piece" eller spelfigur, jag gör väl lite det som du gör fast på ett annat vis skulle jag tro... alltså jag använder mig av filtereffekter och dyl men som sagt det beror på om jag har brått eller inte
vad jag menade var nog att när jag målar skuggor utifrån en färg så går jag inte direkt på med svart eller en annan redan färdigblandad färg, eller vit för highlight då det tycker jag blir för stark kontrast och vitt är svårt att använda tycker jag då den tenderar till att bli som man pustat figuren med krita el dyl
vet inte om det där lät ännu virrigare
ah jo, make sence. vissa färger går jag dock direkt på med vit, exempelvis röd som är lurig att få till bra utan att det blir orange eller rosa av det. däremot vet jag inte om det finns något som heter "för mycket kontrast"
SkelettetS
SkelettetS skrev: [...] om man utgår ifrån färger som är varandras motsatser, så brukar det funka väldigt bra att skugga med [...]
Om jag förstår det här någorlunda rätt så ska jag alltså skugga stingvingarna med någon form av blålila?
SkelettetS skrev:
ah jo, make sence. vissa färger går jag dock direkt på med vit, exempelvis röd som är lurig att få till bra utan att det blir orange eller rosa av det. däremot vet jag inte om det finns något som heter "för mycket kontrast"
ja röd är svår... jag brukar dock köra med en gultonad vit blandat med röd a la bone eller någon beige-aktig, tycker jag funkar bra. och en mörk brun att köra mörkare partier med, eller lila med brun. Som sagt jag tror jag är ganska "vild" med färgerna också. för ibland när jag hållit på med en figur och kanske lagt ifrån mig den ett par veckor eller så så har jag oftast inte en aning om vilka färger jag använt innan och kör på med något som känns bra.
MiniStuff- Vicesheriff
Matt_Public skrev:SkelettetS skrev: [...] om man utgår ifrån färger som är varandras motsatser, så brukar det funka väldigt bra att skugga med [...]
Om jag förstår det här någorlunda rätt så ska jag alltså skugga stingvingarna med någon form av blålila?
haha, beroende på hur du vill att det ska se ut naturligtvis, finns inget rätt och fel
men ja, varför inte?
SkelettetS
SkelettetS skrev: [...] finns inget rätt och fel.
Uj. Fria händer.
Intressant det här och jag har hört det där om motsatsfärger nånstans tidigare, men kan inte komma på var man kan hitta info om vilka det är, eller är det helt enkelt så att det är färgen på motsatt sida i en färgcirkel?
Håkan
Håkan
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet