IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Warsawpact mån nov 24 2008, 23:26

Är det någon som möjligtvis har något av Aoshimas D1 Grand Prix kit liggandes, så som Ken Nomuras "Blitz" R34 Skyline eller Yamadas Soarer Supra?

Är ytterst intresserad av att få tag i Aoshimas D1 kits!!!

Hör av er på forumet eller till min mail om ni har några liggandes.

Med vänliga hälsningar

Christian
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av JOooCKE tis nov 25 2008, 20:58

Hej , jag har inga D1 bilar men jag vet att Hiroboy.com har det , jag har varit sugen att köpa några själv men har bara rent av lathet inte orkat beställa några Razz


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Warsawpact tis nov 25 2008, 22:02

JOooCKE skrev:Hej , jag har inga D1 bilar men jag vet att Hiroboy.com har det , jag har varit sugen att köpa några själv men har bara rent av lathet inte orkat beställa några Razz


Jocke

JAAAAACKPOOOOOOOOOOOOOOT!!!!!!

Tusen tack grabben! De har nästan alla D1 bilarna Very Happy

Följer du också D1?

* Verkar som om de flesta är out of stock Sad vet du om de kommer få in flera leveranser med dem? *


P.S
Skickat ett MP till dig Jocke.
D.S
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av JOooCKE ons nov 26 2008, 15:27

Hej hej , jag följer inte D1 men jag tycker att drifting är riktigt kul att se , mitt intresse började när jag var i australien nu i mars och då fick jag gå på formel 1 en, hela hälgen och det var inte bara formel 1 utan det var massa andra motorsporter också... så mellan de olika loppen kördes så var det några som körde runt på banan några varv och driftade. och det kan jag säga det var nästan lika stor upplevelse som formel 1 en var Very Happy

och jag vet ej om de får in mer leveranser med d1 bilar men det går nog skicka iväg ett mail till dem och fråga om de får in några mer... Razz


MVH Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Warsawpact ons nov 26 2008, 20:02

Ok.

Jag har sett några D1 races och det är ett jvla drag i dem! Det är dessutom genomhärligta människor som kör vrålåken, speciellt Ken " Saru" Nomura som är en riktig ligen filur.

Dock så måste jag säga att D1 blir otroligt mycket roligare då man förstår vad japanarna säger. Tur att man kan lite jap språk Smile

Blåste iväg ett till MP till dig Very Happy

/

Christian
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av JOooCKE ons nov 26 2008, 20:13

nu blir jag avundsjuk på dig ! Very Happy att du har varit på D1 races Razz
jag har ett favorit team och det är nog top secret teamet Very Happy men vet du om man kan se D1 loppen på tv:n ?

Jocke geek
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Warsawpact ons nov 26 2008, 20:27

JOooCKE skrev:nu blir jag avundsjuk på dig ! Very Happy att du har varit på D1 races Razz
jag har ett favorit team och det är nog top secret teamet Very Happy men vet du om man kan se D1 loppen på tv:n ?

Jocke geek

Hahahah, Top Secret...det är Mr. Nagata's (går också under namnet "Smokey") tuning-firma som bl.a. har en drift tävlings "avdelning" i firman.
Top Secret gjorde ganska bra ifrån sig 2005 speciellt på Suzuka Speedway.

Men själv är jag ett massivt fan av Team Blitz som har drifting mästaren / galningen / filuren Ken Nomura som förare.


När det gäller att se på D1 races på Tv'n eller inslag från deras dagliga shower när de åker japan runt och träffa olika street racers/ klubbar / gör studiebesök hos olika biltillverkare eller bara spexar runt i Tokyo, så kan det ses på kanalen NHK och FujiTV. Själv har jag dessa kanaler men vet ej vilken tv leverantör du har.

Jag har ett youtube account fullproppat med videos från D1 races och mängder av avsnitt från deras vanliga shower. Har du ett youtube konto så kan jag skicka över dem!?

Du kan hitta en hel del D1 lopp / races på youtube men dock så är det inte allt för många som har engelsk textning, utan jag brukar köra på den orginella japanska.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av JOooCKE ons nov 26 2008, 20:39

japp jag har ett youtube konto : JOOOOOOKE Razz

även att jag inte förstår specielt många japanska ord så är det kul att höra på japanska för det är ett språk jag värkligen vill kunna prata Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Warsawpact ons nov 26 2008, 20:52

Ok.

Lagt till dig i Friends list.

D1 klippen kommer inom kort Very Happy !!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av JOooCKE tor nov 27 2008, 16:42

Hej ! tack för klippen ! vilka monster, specielt Top Secret Supran och Top Secret CV-35 an Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Warsawpact tor nov 27 2008, 20:14

JOooCKE skrev:Hej ! tack för klippen ! vilka monster, specielt Top Secret Supran och Top Secret CV-35 an Very Happy

Jocke

Det var så lite så! Det är ett bra tryck i Mr. Nagatas Top Secret bilar.
Dock inte lika mycket råös som i Blitz kärrorna som har mer hästkrafter änn Gud santa

Kommer skicka fler D1 klipp, så det blir en stadig ström.

/

Christian
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av JOooCKE tor nov 27 2008, 20:44

joo blitz skylinen värkar det vara riktigt med ös i !, jag vet inte om du har sett det men jag skickade iväg ett mp till dig Razz
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Warsawpact tor nov 27 2008, 21:23

JOooCKE skrev:joo blitz skylinen värkar det vara riktigt med ös i !, jag vet inte om du har sett det men jag skickade iväg ett mp till dig Razz

Har läst mp'n.

Jag kan inte beskriva hur tacksam jag är! Very Happy

Äntligen kan jag lägga vantarna på några D1'or!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av JOooCKE tor nov 27 2008, 21:27

Ja du , och du kommer inte att vara ensam på att lägga vantarna på några av dem !
jag ska se hur mycket pengar jag får i jul , för då blir det antagligen att jag beställer några av dem jag med Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Janne.S tor nov 27 2008, 23:20

Gör inte av med alla julpengarna hos plastlangare nu pojkar....ni ska leva åxå Razz

( jag lever inte som jag lär......)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av bjork_larsson fre nov 28 2008, 22:42

Jag känner igen mig i det du säger Janne! Jag hade önskat att du sa det till mig med, förra månaden va he-vetisk! =( Men jag fick en massa fina modeller! =)

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Janne.S lör nov 29 2008, 01:28

Antar att man kanske prioriterar olika....... Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av JOooCKE lör nov 29 2008, 13:27

Ja ja , men jag kan ju lägga nästan alla pengar på plast ! Very Happy Twisted Evil

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Warsawpact lör nov 29 2008, 18:11

Pffffft, ris och ketchup är lyx.
Jag kommer leva på vatten och granris så fort jag dragit iväg beställningen på D1! santa

Hittade en rolig D1 Grand Prix video på youtube som jag tänkte dela med mig av. Tanaka från Team Samurai tar med en av teamets Pit Girls ut på en drifting tur.
Har inte hört någon skrika så panikartat Surprised


https://www.youtube.com/watch?v=ccytimix3G4
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av JOooCKE lör nov 29 2008, 18:46

Hehehe . vatten och granris ? nee du när jag har fått i väg bestälningen på d1 bilarna och några wrc bilar så kommer jag att leva på endast vatten luft Razz kanske inte riktigt... Smile

Det där klippet har jag sett förr , jag älskar närhon pekar på väggen som bara kommer närmare och närmare Very Happy


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Warsawpact sön nov 30 2008, 11:45

JOooCKE skrev:Hehehe . vatten och granris ? nee du när jag har fått i väg bestälningen på d1 bilarna och några wrc bilar så kommer jag att leva på endast vatten luft Razz kanske inte riktigt... Smile

Det där klippet har jag sett förr , jag älskar närhon pekar på väggen som bara kommer närmare och närmare Very Happy


Jocke

Hahahaha...då kanske vi rent av lägger upp samma byggen här på forumet inom en snar framtid Smile

Apropå filmklippet så finns det ett annat när Team Genki's Pit Girl får åka med, får plötsligt panik och försöker kliva av,......när de är uppe i 110 blås på Suzuka Speedway. Razz
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av JOooCKE sön nov 30 2008, 13:16

hehehe , joo då vem vet ! men jag tror att jag har blivit sjuk eller nått , för det värkar som om jag inte kan bygga färdigt en modell som jag har på börjat utan att lägga den åt sida och börja med något annat ! Mad

Men min McLaren ska jag bygga tills den är klar utan att börja på något annat Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Warsawpact sön nov 30 2008, 14:26

JOooCKE skrev:hehehe , joo då vem vet ! men jag tror att jag har blivit sjuk eller nått , för det värkar som om jag inte kan bygga färdigt en modell som jag har på börjat utan att lägga den åt sida och börja med något annat ! Mad

Men min McLaren ska jag bygga tills den är klar utan att börja på något annat Very Happy

Jocke

Det där med att påbörja något annat och inte bli klar med det man höll på med först tror jag är ett universiellt "fenomen" inom modelbyggarvärlden. Har hänt mig många gånger. Men för mig är det oftast så att det är något som "bromsar" bygget ( t.ex. inte fått tag i färger för att måla klart eller liknande) som gör att man börjar på något annat.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av JOooCKE sön nov 30 2008, 15:32

jaa det blir ju så , men jag ljög förut om att fortsätta med min McLaren , för jag städade rummet förut och kom på det jag har ju en A-4 jag håller på med så jag tog och preshadade den , det var första gången jag preshadar något plan och blev ganska nöjd även att det inte har kommit på någon färg på det än Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Warsawpact ons dec 03 2008, 14:36

Känns som om det blir att köpa de D1 kits som finns inne på modelsforsale.com så fort min racer är färdig.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes. Empty Sv: Aoshimas D1 Grand Prix kits sökes.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet