Moving House
+7
Warsawpact
cas
Jokkocze
Azgaron
Marlin
MiniStuff
tiking
11 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Moving House
Detta är en 1/24 Italeri 4 wheel drive 109 "LWB kit jag köpte på Ebay. Jag är inte helt klar med detta kit än. Lite mer att binda på bilen. konceptet för denna lilla vinjett är" Moving House ", men tänkte kanske 'Pride', skulle låtar bättre. Idén kommer från att titta på många bilder av olika överbelastade fordon från hela världen. Några mer löjligt än andra. Jag lägger till ytterligare en figur på en kille som tar en bild på den afrikanska föraren och hans personliga tillhörigheter. Kommer lägga upp bilder när jag har slutfört det här projektet . Figuren är en av mina första försök till att bygga en anständig figur så snälla, gå lätt. Det är inte 100% klar ännu.
Senast ändrad av tiking den ons apr 20 2011, 19:06, ändrad totalt 1 gång
tiking- De slitna lastbilarnas mästare
Sv: Moving House
Jag förstår vad du menar... vi har en sådan gubbe här i Arvika, han verkar som sagt bo i bilen - en liten Honda tror jag - den är alltid fullpackad med påsar och prylar och mat och gud vet allt
Snyggt som attan iaf, behöver lite arbete på figuren men om jag förstod dig rätt så var du inte helt färdig med den än. Och jag vet ju att du har precis börjat med detta som kallas figurmålande Kommer att bli grej-höjjta!
/Markus
Snyggt som attan iaf, behöver lite arbete på figuren men om jag förstod dig rätt så var du inte helt färdig med den än. Och jag vet ju att du har precis börjat med detta som kallas figurmålande Kommer att bli grej-höjjta!
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Hur gör du?
Nu lämnar jag tillbaka mina byggsatser, slänger färg och penslar etc och går tillbaka til att leka med lLego Duplo....
Helt underbart vad du kan prestera, Hatten av.....
/Bosse
Marlin
Mycket trevligt bygge Tiking! Det ser verkligen ut som han fyllt med allsköns bråte under presenningen.
Figuren ser bra ut!
Ska bli väldigt kul att se det färdiga bygget!
Figuren ser bra ut!
Ska bli väldigt kul att se det färdiga bygget!
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Såg ju trevligt ut! Ser fram emot den färdiga versionen.
En liten grej dock. Land rovern har bra fjädring, men den är inte gjord för riktigt den där mängden saker, så borde inte baken dippa lite mer? Väldigt bra exempel på det på bilderna du har där
(Vet att den börjar gå neråt när man får några hundra kilo bak i den, använde en liknande bil (något nyare dock) för att hämta bland annat en motor och lite andra saker med en polare.)
En liten grej dock. Land rovern har bra fjädring, men den är inte gjord för riktigt den där mängden saker, så borde inte baken dippa lite mer? Väldigt bra exempel på det på bilderna du har där
(Vet att den börjar gå neråt när man får några hundra kilo bak i den, använde en liknande bil (något nyare dock) för att hämta bland annat en motor och lite andra saker med en polare.)
Jokkocze
Jokkocze skrev:Såg ju trevligt ut! Ser fram emot den färdiga versionen.
Jag hålla på att sänka däckena. fjädrar för man hoppa över. Vill inte förstör modellen nu för att ändra det.
Det är oavsett fjädrarnas vara eller icke vara återigen ett kanonbygge från dig Tiking!
Supersnyggt!
(men när får vi se byggtrådarna?)
//Christer
Supersnyggt!
//Christer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
CAS skrev:Det är oavsett fjädrarnas vara eller icke vara återigen ett kanonbygge från dig Tiking!
Supersnyggt!
//Christer
Det vill jag försöka göra när man ha mycket tid. Jag bara vill slutföra en bygget för att starta nästan. Men Jag ska börja med nåt snart.
Riktigt grym dio som inte hör till det vanligaste!
Btw, har du huserat på Armorama.com innan.....byggt några fina Strykers?
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev:Riktigt grym dio som inte hör till det vanligaste!
Tackar. Jo, det är jag. Har varit mycket på Armorama tidigare.
Kul. Måste testa en sån där trupptransport som man kunde skönja i referensbilderna. Fast med oknytt.
Snärtigt dio också, fullt lass har visst en annan innebörd utomlands.
Snärtigt dio också, fullt lass har visst en annan innebörd utomlands.
Matt_Public- Master of DNF
Hejsan!
Mycket snyggt, som vanligt!
Men Jeepen ser märkligt oberörd ut?
Liiite mera "häng" skulle gett lite mera tyngd åt det hela.
Men det är bara en petitess, jag har tittat mycket och länge på dina modeller o de är alla sanslöst bra!
Limma Lungt!
Stefan
Mycket snyggt, som vanligt!
Men Jeepen ser märkligt oberörd ut?
Liiite mera "häng" skulle gett lite mera tyngd åt det hela.
Men det är bara en petitess, jag har tittat mycket och länge på dina modeller o de är alla sanslöst bra!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Stefan. Men som jag har sagt till alla, det är inte klart, precis som jag har sagt i första post. Det verkar som alla läser inte vad jag har skrivit i min första post Samma sak var sagt i andra post ovanför och jag också förklarat mig. Tack för din kommentar Stefan.
Senast ändrad av tiking den mån apr 18 2011, 12:16, ändrad totalt 1 gång
LOL
Varför läsa när det finns bilder? Ett vanligt problem när man lägger upp så läckra bilder som du gör, folk glömmer läsa bildtexterna
Jag kan bara häpna över ditt mästerliga utförande! Kommer bli riktigt fet när den blir klar!
Varför läsa när det finns bilder? Ett vanligt problem när man lägger upp så läckra bilder som du gör, folk glömmer läsa bildtexterna
Jag kan bara häpna över ditt mästerliga utförande! Kommer bli riktigt fet när den blir klar!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:LOL
Ha Ha. Tack. Hoppas det.
Ja, jag borde ha läst ALLT, men slö som jag är tittade jag mest på de fina bilderna, som Janne sa!
Stefan
Stefan
Phantom2 skrev:Ja, jag borde ha läst ALLT, men slö som jag är tittade jag mest på de fina bilderna, som Janne sa!
Stefan
Ingen fara Stefan. Vill bara inte upprepa over and over again
Jag har gjort några ändringar i vignette för att ge illusionen av Land Rover är pressat ned av vikten. Jag har skapat stora gropar in i aspalt väg där Land Rover står i. Detta tillsammans med styckning av delar av nedre hjulen har jag lyckats ge en illusion av tung vikt. Jag väntar fortförande efter de extra delarna så att jag kan slutföra denne bygget.
Hejsan!
Ja, nu ser det mycket bättre, och tyngre ut!
Kalas!
Stefan
Ja, nu ser det mycket bättre, och tyngre ut!
Kalas!
Stefan
Ger ju intryck av att vara rejält tungt! Snyggt Tiking!
Hoppas han inte får böter för skadegörelse av gatan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Ger ju intryck av att vara rejält tungt! Snyggt Tiking!
Håkan
I den landet han bor, det säkert ingen risk
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Golden Age of racing aircraft...and civil air transport...
» AK-Interactive is in the house!
» Jag har blivit med MAN-HOUSE :))
» AK-Interactive is in the house!
» Jag har blivit med MAN-HOUSE :))
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet