Ork Warbuggy
+7
Janne.S
Stefan E
cas
Marlin
Azgaron
MiniStuff
Matt_Public
11 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Ork Warbuggy
Klart det inte går lika snabbt om den röda färgen flisats av! Grotzarna har ju lärt orkerna att farten sitter i färgen och ju mer färg man har desto snabbare går det.
Ta en annan nyans av röd och skvätt/häll (kanske efter montering) på så att det ser ut som att de försökt åtgärda det
Ta en annan nyans av röd och skvätt/häll (kanske efter montering) på så att det ser ut som att de försökt åtgärda det
Jokkocze
Nedsölade röda skärmar!
Tjusigt!
Tjusigt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack pojkar!
Eftersom jag ändå hade en klutt greenstuff över från Wartrakk-bygget så kunde ju skytten lika gärna få armar:
Hmm, han kanske behöver en flamsäker poncho eller nåt...
Eftersom jag ändå hade en klutt greenstuff över från Wartrakk-bygget så kunde ju skytten lika gärna få armar:
Hmm, han kanske behöver en flamsäker poncho eller nåt...
Matt_Public- Master of DNF
Blev ju riktigt bra Mattias! Får ta och skaffa lite green stuff och testa nån gång.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev: Får ta och skaffa lite green stuff och testa nån gång.
Det tycker jag!
Joxet är bra till nästan allt.
El Stuffo kränger naturligtvis sådant också.
Mm.. greenstuff får man skaffa sen. Hittade mitt gamla i en låda, men det var helt torrt efter att ha legat i några år
Jokkocze
Jokkocze skrev:Mm.. greenstuff får man skaffa sen. Hittade mitt gamla i en låda, men det var helt torrt efter att ha legat i några år
tips från coachen: stoppa all typ av två kompnentslera i kylskåpet håller längre och mår bäst av att förvaras där. Om man skulpterar och måste bryta för en timma eller två kan man stoppa den inte helt använda green-stuff-klumpen i frysen. då stannar härdningen mer eller mindre av och man kan ta fram den och värma upp den i sina händer och vips fortsätta där man slutade...
Jag har en he bytta i kylskåpet hemma med olika leror och en bytta för all green stuff som jag säljer, som förvaras där tills den dagen den skall skeppas till kund.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev: Tips från coachen: stoppa all typ av två komponentslera i kylskåpet.
Hoppla-ha!
Det hade jag missat helt.
Tack för tipset.
MiniStuff skrev:tips från coachen: stoppa all typ av två kompnentslera i kylskåpet håller längre och mår bäst av att förvaras där. Om man skulpterar och måste bryta för en timma eller två kan man stoppa den inte helt använda green-stuff-klumpen i frysen. då stannar härdningen mer eller mindre av och man kan ta fram den och värma upp den i sina händer och vips fortsätta där man slutade...
Mja, mjo. Jag är medveten om detta. Tyvärr har jag inte tagit hand om alla saker under de senaste åren, då jag har flyttat runt lite och inte haft med mig alla mina saker. (Flyttade hemifrån)
Jokkocze
Med tanke på alla ork-ifierade modeller o warhammer modeller du bygger/byggt så antar jag att "Warhammer 40.000 - Space Marine" spelet kommer blir ett givet köp när den släpps!?
Trevlig krigstrukk btw!
Trevlig krigstrukk btw!
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev: [...] så antar jag att spelet "Warhammer 40.000 - Space Marine" kommer att bli ett givet köp när det släpps!?
Säg vad nu?
Jag är inte mycket till gamer, men det där lät som ett värdigt göromål.
Eeep, måste tjacka Dawn of War också...
Nåja, tillbaka till plasten.
Mitt förslag på schackrutor mötte elakt motstånd, så det blev kilar igen:
Frontplåten blir enkelheten själv, sågklingan får vänta.
Rödfärgen var ju liksom ändå framme...
Framåt och uppåt, det kan nog bli något av den här med.
JOooCKE skrev:Jag diggar verkligen dina ork-byggen!
Tack! De är väl så nära crowd pleasers jag kommer här i världen.
Vill ni se hur det går? Nu börjar modulerna flockas kring ramen så snällt.
Rena Lego-bygget på min ära...
Mäktigt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mjaha! Den här har också hunnit få en gnutta TLC.
I stort sett allt på plats. Nu ska här washas och vädras.
Äventyren med primer fortsätter med entusiasmen hos en galning.
Först släppte jag ner en spelkula av glas i flarran för att tjänstgöra som agitator.
Därefter skakade jag behållaren hårt, länge och energiskt nog för att manuellt tillfredsställa en noshörning.
Därefter spädde jag såsen till en slät och behaglig konsistens med några droppar batterivatten. Det fungerade klart bättre.
Än har jag inte full kläm på spädning och lufttryck, men det ska nog gå att få till.
Föraren var först in i dusch-kabinen, tur att han bär skyddsglasögon...
Skyttens armar har förresten täljts av och skulpterats om. Det gick lite bättre andra vändan.
Jag gjorde ett tappert försök till att förse hans hud med brännblåsor. Får orker sånt? I annat fall är det skabb...
Fasen vad jag får saker gjorda i år alltså!
I stort sett allt på plats. Nu ska här washas och vädras.
Äventyren med primer fortsätter med entusiasmen hos en galning.
Först släppte jag ner en spelkula av glas i flarran för att tjänstgöra som agitator.
Därefter skakade jag behållaren hårt, länge och energiskt nog för att manuellt tillfredsställa en noshörning.
Därefter spädde jag såsen till en slät och behaglig konsistens med några droppar batterivatten. Det fungerade klart bättre.
Än har jag inte full kläm på spädning och lufttryck, men det ska nog gå att få till.
Föraren var först in i dusch-kabinen, tur att han bär skyddsglasögon...
Skyttens armar har förresten täljts av och skulpterats om. Det gick lite bättre andra vändan.
Jag gjorde ett tappert försök till att förse hans hud med brännblåsor. Får orker sånt? I annat fall är det skabb...
Fasen vad jag får saker gjorda i år alltså!
Snuggert!
kan väl säga att det tog mig ett par vändor innan jag kom fram till det med rätt tryck/avstånd till modell med primer och färg
kan väl säga att det tog mig ett par vändor innan jag kom fram till det med rätt tryck/avstånd till modell med primer och färg
MiniStuff- Vicesheriff
I hear you!MiniStuff skrev:Kan väl säga att det tog mig ett par vändor innan jag kom fram till det med rätt tryck/avstånd till modell med primer och färg.
Fick till en klart godkänd yta på en spejsmarin-båge sent i går kväll. Kan nog tänka mig att börja gilla Vallejo.
Ser bra ut Mattias! Buggyn ser otroligt läcker ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Nu ska vi inte överdriva (fortsätt!).Azgaron skrev:Ser bra ut Mattias! Buggyn ser otroligt läcker ut!
Yttermera orker att lackera. Undrars om de här ska på kamouflage-kläder, bara för kul...
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet