Schturmtiggr
+14
Jörgen.E
Cacahuate
Gigabyte
T-34
Fisken35
JOooCKE
Joppo
Marlin
cas
Janne.S
Jokkocze
MiniStuff
Azgaron
Matt_Public
18 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Schturmtiggr
det går att späda den med vatten jag brukar själv dock använda deras thinner, inte tamiyas för då kan det bli roliga resultat, men däremot måste den skakas något vedervärdigt länge, speciellt om den stått ett litet tag. du kan också råkat ut för endålig flaska och isf skall du ha den utbytt. det har hänt en gång tidigare.
jag brukar köra ung 2 bar, har jag för mig.
använde deras "nya" igår som är förfärgad med rätt nyans för rätt objekt, i detta fall pansargrå. den var kanon och jag har använt deras gråa ett bra tag nu och den brukar aldrig krångla.
jag brukar köra ung 2 bar, har jag för mig.
använde deras "nya" igår som är förfärgad med rätt nyans för rätt objekt, i detta fall pansargrå. den var kanon och jag har använt deras gråa ett bra tag nu och den brukar aldrig krångla.
MiniStuff- Vicesheriff
Bannade dolda utgifter!MiniStuff skrev:Det går att späda den med vatten. Jag brukar själv dock använda deras thinner.
Nå, jag ska skaka den förmårrade flarran bättre nästa gång, pytsa i lite destillerad diväteoxid och se hur det går.
Håll en dosis av deras egen förtunning i beredskap för min räkning tills Hannants-lådan ska skeppas så är du snäll.
Jag kanske kan behöva den...
Matt_Public- Master of DNF
Mors!
Minns ni den här alls?
Plankorna i aktern har fått sig en lätt touch av det hoppfullt gröna, like so:
Sedan vändes blicken mot sidan av otyget. På tok för rent!
Fram med den inverterade dammvippan. Easy does it. Typ.
Strax mycket charmigare. Var lade jag nu beach-burken?
Minns ni den här alls?
Plankorna i aktern har fått sig en lätt touch av det hoppfullt gröna, like so:
Sedan vändes blicken mot sidan av otyget. På tok för rent!
Fram med den inverterade dammvippan. Easy does it. Typ.
Strax mycket charmigare. Var lade jag nu beach-burken?
snajdigt! grönt är skönt! och man kan aldrig få för lite sand mellan tårna
MiniStuff- Vicesheriff
Gröna plankor är det nya svarta!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det vore orättvist att jämföra. Min är ju i 1/48...Fisken35 skrev:Hmm, den här sturmtigern ser inte ut som min.
Jaa, är vi klara då?
Inte riktigt ännu.
Men hjulen har fått lite omvårdnad, alltid något.
Är det bly i Frulle-bandlänkarna, tro? Gummihandskar på och sånt?
Inte riktigt ännu.
Men hjulen har fått lite omvårdnad, alltid något.
Är det bly i Frulle-bandlänkarna, tro? Gummihandskar på och sånt?
Schnyggt!
Jag brukar inte bry mig om handskar men det är kanske därför man är lite konstig...
Jag brukar inte bry mig om handskar men det är kanske därför man är lite konstig...
MiniStuff- Vicesheriff
Jädra go nyans du har fått till där.
Sitter just och pillar med mina Frulle-band utan handskar.
Magnus
Sitter just och pillar med mina Frulle-band utan handskar.
Magnus
T-34
Looking sweet! Snacka om en ilsken röd nyans liksom
Bra fråga gällande blyet. Enligt förpackningen till mina PzIII/IV-band så innehåller frullisarna bly. Frågan är dock om bly kan tas upp genom huden? Om det inte kan det och så länge man inte slickar på fingrarna borde det ju vara lugnt? Har vi någon plumbumexpert som kan klargöra detta?
/J
Bra fråga gällande blyet. Enligt förpackningen till mina PzIII/IV-band så innehåller frullisarna bly. Frågan är dock om bly kan tas upp genom huden? Om det inte kan det och så länge man inte slickar på fingrarna borde det ju vara lugnt? Har vi någon plumbumexpert som kan klargöra detta?
/J
Joppo
Såvitt jag minns kan två blyföreningar upptas genom huden. Men jag minns inte vilka.Joppo skrev: Frågan är dock om bly kan tas upp genom huden?
Better safe than sorry tills jag vet mer...
Attans juliga hjul!
Lite bly har väl inte nån dött av?
Lite bly har väl inte nån dött av?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
De sorters bly som man kan ta upp en mätbar mängd av genom huden är såvitt jag vet inte tillåtna att säljas till slutanvändare längre, även om det säkerligen kan smita förbi här och där.
Vill minnas att de sorterna är väldigt mörka till färgen och extra mjuka och/eller porösa. Ta dock inte mitt ord för det.
Men man kan ju faktiskt ta upp alla sorters bly genom huden. Dock är de mängderna små minimala så att man inte har några problem med det om man inte sitter och pillar med det flera timmar i sträck varje dag.
Eller sitter och slickar på fingrarna när man håller på med det.
De flesta som får blyförgiftning får det inte genom att arbeta med bly, utan genom att råka få det i sig på något sätt, såsom oralt, analt (Vad fan?! Hur går det till?), i öppna sår eller, det mest klassiska, via kulor.
Kom igen med banden nu!
Vill minnas att de sorterna är väldigt mörka till färgen och extra mjuka och/eller porösa. Ta dock inte mitt ord för det.
Men man kan ju faktiskt ta upp alla sorters bly genom huden. Dock är de mängderna små minimala så att man inte har några problem med det om man inte sitter och pillar med det flera timmar i sträck varje dag.
Eller sitter och slickar på fingrarna när man håller på med det.
De flesta som får blyförgiftning får det inte genom att arbeta med bly, utan genom att råka få det i sig på något sätt, såsom oralt, analt (Vad fan?! Hur går det till?), i öppna sår eller, det mest klassiska, via kulor.
Kom igen med banden nu!
Jokkocze
Det är ingen fara med dessa halter av bly.. din ev exponering är är nästan noll..om du inte slipar i dom eller äter på dom då,,, får du ej någon förhöjd halt av bly i din kropp ,, om du är osäker använd vanliga diskhandskar vid monteringen och övrig hantering av banden så KAN du EJ bli kontaminerad av blyet ,,,,,
Gigabyte
Pappas idé var bra, men den behöver lite mer studs.
Först och främst behövde käran lite "kamouflage", så jag valde en fräsch blå färg till jobbet. Katastrofen avvärjd.
Först och främst behövde käran lite "kamouflage", så jag valde en fräsch blå färg till jobbet. Katastrofen avvärjd.
Cacahuate
Stiligt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Lillgrabbens tilltag var inte helt utan merit, det belyste den murrighet som uppstått (och mördat bygget).
Bort med staket och murkna bräder!
Fram för ångpanna i mässing, brädfodring à la bastu och en glad grot som lögar sig i ett bryggkar.
Bort med staket och murkna bräder!
Fram för ångpanna i mässing, brädfodring à la bastu och en glad grot som lögar sig i ett bryggkar.
When in doubt, redo from scratch!
Härligt tilltag!
Härligt tilltag!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nänänänänä, ingen paniklösning. Nu får vi ta det lugnt!cas skrev:When in doubt, redo from scratch!
Efter att ha skrubbat modellen med alkogel en stund så slipade jag ner dödskallen på taket.
Jag borrade ur kvarlevorna lite godtyckligt och lade till en puckad lucka ovanpå:
Därefter riktade jag fokus mot den bekymmersamma aktern igen.
Med mitt nya stansningsverktyg fick jag de grovskurna skruvskallar jag drömt om. Hurra!
Stärkt av framgången kokade jag mig en redig remsa plasticard.
Den gjorde jag en trumma av, eller nåt. Like so:
Hur det här var tänkt att funka vete fasen, men det reder sig nog...
Medan jag klurar vidare på saken så bygger jag väl ett drivband eller två. Pjuuh!
Härnäst: er gissning är lika bra som min.
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 3 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet