Bf109E-7 Trop (Eduard 1/32)
+17
mats64
Obed
Jörgen.E
Hayabusa
MagnusE
Kent
Janne.S
JOooCKE
cas
Jokkocze
Stefan E
Azgaron
MiniStuff
Caverö
linusorn
Marlin
Matt_Public
21 posters
Sida 1 av 11
Sida 1 av 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Bf109E-7 Trop (Eduard 1/32)
Efter alla troll är det nog bäst att jag bygger något normalt för att inte förvildas helt.
Vad kan väl vara stramare och mer mottagligt för skarp kritik än Luftwaffe i allmänhet och 109:or i synnerhet?
Kan man då också hitta något somrigt så är det ju ännu bättre. De två faktorerna sammanstrålar här:
Detta är alltså vad som skall byggas. Joxet i lådan blir förmodligen också till individen på lådan.
Vi börjar lite skakigt med inredningen:
Känner mig redan ovan. Inget gott tecken.
Men det reder sig nog. Hoppla-ha!
Vad kan väl vara stramare och mer mottagligt för skarp kritik än Luftwaffe i allmänhet och 109:or i synnerhet?
Kan man då också hitta något somrigt så är det ju ännu bättre. De två faktorerna sammanstrålar här:
Detta är alltså vad som skall byggas. Joxet i lådan blir förmodligen också till individen på lådan.
Vi börjar lite skakigt med inredningen:
Känner mig redan ovan. Inget gott tecken.
Men det reder sig nog. Hoppla-ha!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Bf109E-7 Trop (Eduard 1/32)
Mmmmmmmm, Öken camo!
Bra start.
Ska bli intressant att följa.
Men är du säker på att det inte kommer dyka upp något troll eller ork???
/Bosse
Bra start.
Ska bli intressant att följa.
Men är du säker på att det inte kommer dyka upp något troll eller ork???
/Bosse
Marlin
Marlin skrev: Men är du säker på att det inte kommer dyka upp något troll eller ork???
Hur kan man någonsin försäkra sig mot sådant?
Roald Dahl skrev ju rentav en bok om ämnet: The Gremlins.
Mmmm, några 109:or från Eduard har jag byggt! Har denna i stashen så det blir kul att se vad du gör med denna!. Ett litet råd, var noga med nosen. Passformen är inte den bästa där.
linusorn
linusorn skrev:Ett litet råd: var noga med nosen. Passformen är inte den bästa där.
Tack för varningen!
Skönt med lite handledning när man är ovan.
Det där måste nog vara en av favoritmålningarna på en 109:a. Öken med lite sommarblå undersida.
Annars så är även battle for the low countries och france nice.
Lycka till modellvän.
Annars så är även battle for the low countries och france nice.
Lycka till modellvän.
Caverö
ack den som kunde få sig lite byggtid igen, sitter hela dagarna och jagar kundfodringar och annat tråk just nu och på kvällen är jag så slut så jag orkar knappt kolla forumtrådar...
ser himla läckert ut du, snajdigt med lite etsbitar här å var. har inte satt tänderna i någon eduardlåda än men de ser helt klart intressanta ut!
ser himla läckert ut du, snajdigt med lite etsbitar här å var. har inte satt tänderna i någon eduardlåda än men de ser helt klart intressanta ut!
MiniStuff- Vicesheriff
Varsågod! Kom på en sak till. Luftintagen under vingarna har usel passform och du kan få ordentliga ryggar där. Slipa ner undersidan på intagen mot plant underlag tills jättelite återstår så får du till passformen. Men annars är denna modell en dröm!
linusorn
Någonstans där kände jag mig föranledd att gå igenom ekonomin. Ser grönt ut.MiniStuff skrev: [...] sitter hela dagarna och jagar kundfodringar och annat tråk just nu [...]
Också: hoppas att vinden vänder snart, så att du får tid till att bygga ett grotzat slagskepp eller nåt.
Edit:
Se där, ja!linusorn skrev:Luftintagen under vingarna har usel passform och du kan få ordentliga ryggar där.
Den var visst inte en sådan LEGO-sats som jag inbillade mig trots allt. Tack igen!
Senast ändrad av Matt_Public den tor maj 19 2011, 11:54, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : mer info)
Vad trevligt, en tropikkärra! Bra start Mattias!
Jag har en 109a i 1/144 som ska få liknande färgschema.
Håkan
Jag har en 109a i 1/144 som ska få liknande färgschema.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Herrejisses! Du måste ha synskärpa som en havsörn.Azgaron skrev: Jag har en 109:a i 1/144 som ska få liknande färgschema.
Jag kan nätt och jämnt se mina egna skor.
Hejsan!
Trevlig modell ,och mitt favoritcammo därtill!
Kan bara bli bra det här!
Även jag har "Svart 8" eller "Gul 4"på gång från precis samma låda, men jag tror nog din blir färdig först!
Jag kommer att följa den här tråden noga framöver.
Kul att se flera som bygger i 1/32, vi är inte många!
Limma Lungt!
Stefan
Trevlig modell ,och mitt favoritcammo därtill!
Kan bara bli bra det här!
Även jag har "Svart 8" eller "Gul 4"på gång från precis samma låda, men jag tror nog din blir färdig först!
Jag kommer att följa den här tråden noga framöver.
Kul att se flera som bygger i 1/32, vi är inte många!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Phantom2 skrev: Kul att se flera som bygger i 1/32, vi är inte många!
Undrar varför? Det är ju så enormt befriande med allt svängrum.
Borde inte "kedjan" (kedjedriften till flapsen eller vad det är) i cockpiten komma på plats efter att resten är målat? Den har ju en väldigt passande färg för en kedja så
Eduard hade nog inte varit så duktiga på det där med lego. Man hade fått bygga ihop varje bit med flera mindre bitar..Matt_Public skrev:Den var visst inte en sådan LEGO-sats som jag inbillade mig trots allt.
Jokkocze
Jokkocze skrev:Borde inte kedjan i cockpiten komma på plats efter att resten är målat?
Jo. Definitivt. Hur så?
Eduard låter som ett himla mickel. Men det blir nog snyggt om man får snits på det.
Matt_Public skrev:Herrejisses! Du måste ha synskärpa som en havsörn.Azgaron skrev: Jag har en 109:a i 1/144 som ska få liknande färgschema.
Jag kan nätt och jämnt se mina egna skor.
Nja, jag vet inte det. Läsglasögon och ett jädra tålamod när det gäller.
Kan inte heller se mina skor, men det beror mest på att magen är i vägen!
Matt_Public skrev:Phantom2 skrev: Kul att se flera som bygger i 1/32, vi är inte många!
Undrar varför? Det är ju så enormt befriande med allt svängrum.
Svängrum som man av nån konstig anledning gör allt för att fylla ut med extra detaljer, som i många fall är så små att 1/144 är rena barnleken i jämförelse!
Jag bygger ju själv i den skalan så jag talar av egen erfarenhet!
1/32 är en trevlig skala att bygga i och funkar utrymmesmässigt fint med WW2 fighters och inte alltför vingbreda jets.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Precis vad doktorn ordinerade! Mums...Azgaron skrev:1/32 är en trevlig skala att bygga i och funkar utrymmesmässigt fint med WW2-fighters och inte alltför vingbreda jets.
Håller med om att suget att detaljera är en otäck faktor, men det är ju också rätt kul. Nåja.
Mångfalden är ju vad som gör forumet roligt, så allt är i sin ordning antar jag.
Var tvungen att göra lego, Eduard-style..
Bara att limma ihop och måla i valfri färg! Smidigt som bara den.
Bara att limma ihop och måla i valfri färg! Smidigt som bara den.
Jokkocze
Mumma!
För första gången i realtid skall jag se på när Mattias bygger nåt som inte är spel/grotz/eller allmänt knäppt! Äntligen!
inte för att dina andra kreationer på något vis har varit undermåliga, men det är svårt att relatera till när man inte håller på med det själv.
Så långt ser det väldigt nom-nom ut som kidsen säger nuförtin.
För första gången i realtid skall jag se på när Mattias bygger nåt som inte är spel/grotz/eller allmänt knäppt! Äntligen!
inte för att dina andra kreationer på något vis har varit undermåliga, men det är svårt att relatera till när man inte håller på med det själv.
Så långt ser det väldigt nom-nom ut som kidsen säger nuförtin.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nice!
Ska bli kul att följa detta, är alltid kul att se ww2 maskiner, dock kan jag inte bygga dessa själv av någon anledning
/ Jocke
Ska bli kul att följa detta, är alltid kul att se ww2 maskiner, dock kan jag inte bygga dessa själv av någon anledning
/ Jocke
JOooCKE
Jokkocze skrev:Var tvungen att göra lego, Eduard-style...
Såja nu, det kan fortfarande bli allmänt knäppt.CAS skrev:För första gången i realtid skall jag se på när Mattias bygger nåt som inte är spel/grotz/eller allmänt knäppt!
Fair trade. Du sköter avdelningen för demonsnygga jänkare och jag den för yxiga VK2-fighters. Vill du se franskt/japanskt/annat härnäst?JOooCKE skrev:Ska bli kul att följa detta.
Är alltid kul att se WW2 maskiner, dock kan jag inte bygga dessa själv av någon anledning.
Arbetet fortskrider. Innan jag hann få fram kameran såg det ut såhär:
Kontoret blev rätt hyfsat. Jag fick emellertid fota det uppifrån.
Gunze Matt Black, Citadel Chaimail, Gunze RLM02. Badab Black wash.
Citadel Dark Flesh och Chaos Black utspätt till tusen för missfärgning.
Glömde totalt att torrborsta. Det blir nog stängd huv på den här...
Hjulhusen var tillräckligt tjusiga som de var. En grisig wash väntar.
Bösspipor i mässing är tjusiga saker. Fästes med greenstuff för att förenkla justering.
Det här kan jag tänka mig att använda fler gånger.
På tal om tillsatser, den här mojängen är kanske inte 100% korrekt för individen:
Om detta bryr jag mig ca. 0% på en bra dag. Bombs away!
Beslutsångesten angående bombernas fenor lär hålla mig sysselsatt ett tag. Tack för titten så länge.
Kontoret blev rätt hyfsat. Jag fick emellertid fota det uppifrån.
Gunze Matt Black, Citadel Chaimail, Gunze RLM02. Badab Black wash.
Citadel Dark Flesh och Chaos Black utspätt till tusen för missfärgning.
Glömde totalt att torrborsta. Det blir nog stängd huv på den här...
Hjulhusen var tillräckligt tjusiga som de var. En grisig wash väntar.
Bösspipor i mässing är tjusiga saker. Fästes med greenstuff för att förenkla justering.
Det här kan jag tänka mig att använda fler gånger.
På tal om tillsatser, den här mojängen är kanske inte 100% korrekt för individen:
Om detta bryr jag mig ca. 0% på en bra dag. Bombs away!
Beslutsångesten angående bombernas fenor lär hålla mig sysselsatt ett tag. Tack för titten så länge.
Jokkocze skrev:Beslutsångest om fenorna?
Jupp. Tvärstag, små mysko cylindrar, eller inget alls.
Sida 1 av 11 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Liknande ämnen
» Bf109E-7 Trop (Eduard 1/32)
» Bf109E-7 Trop (Tamiya 1/48)
» Bf109E-7 Trop (Tamiya 1/72)
» Messerschmitt Bf109E-1, Eduard 1/32, FÄRDIG
» Messerschmitt Bf 109 E7 Trop Eduard 1/48
» Bf109E-7 Trop (Tamiya 1/48)
» Bf109E-7 Trop (Tamiya 1/72)
» Messerschmitt Bf109E-1, Eduard 1/32, FÄRDIG
» Messerschmitt Bf 109 E7 Trop Eduard 1/48