Benghazi 1941
+9
Joppo
Matt_Public
Azgaron
Hayabusa
Janne.S
MagnusE
JOooCKE
cas
T-34
13 posters
Sida 1 av 1
Benghazi 1941
Ytterligare ett litet dio att placera i hyllan. Det var ett rätt kul dio att bygga. Faktiskt bra passform på modellen och figurerna var mycket detaljerade. Mitt första försök att chippa lite med pensel, möjligen något överdrivet men det kan ju inte bli bra jämt.
Annars är jag rätt nöjd trots min risiga talang på att måla figurer.
Så, här är en del bilder.
Magnus
Annars är jag rätt nöjd trots min risiga talang på att måla figurer.
Så, här är en del bilder.
Magnus
T-34
Sv: Benghazi 1941
Fantastiskt tjusigt gjort Magnus!
Helt grymt!
Helt grymt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Störtskönt! Vagnen blev ju kanonbra och chippningen blev ju ändå inte överdriven tycker jag. Goa figurer med coola poser. Går det att trycka ner vagnen i sanden lite till? Ser ut som den svävar lite i vissa vinklar men annars ett mycket fint bygge.
MagnusE
MagnusE skrev:Störtskönt! Vagnen blev ju kanonbra och chippningen blev ju ändå inte överdriven tycker jag. Goa figurer med coola poser. Går det att trycka ner vagnen i sanden lite till? Ser ut som den svävar lite i vissa vinklar men annars ett mycket fint bygge.
Jag har också observerat detta fenomen men däcken är av gummityp, ganska hårda, så jag visste inte riktigt hur jag skulle göra. det gick inte att slipa ner dom så då försökte jag med det gamla tricket att dra en skruv underifrån genom plattan och upp i fordonet men då höll jag på att knäcka själva plasten utan nämnvärt resultat så är det nån som har ett bra förslag på hur man går till väga mottar jag alla tips.
Sen måste jag bara säja att det ser konstigare ut på bilderna än i verkligheten. Låter som en bortförklaring men så är det faktiskt.
Magnus
T-34
En sådan liten läckerbit det blev
Tycker hela diot ger ett levande intryck...lågmäld, kanske ökensolen precis kommit upp över horisonten och nattkylan ligger fortfarande i luften.
Tycker hela diot ger ett levande intryck...lågmäld, kanske ökensolen precis kommit upp över horisonten och nattkylan ligger fortfarande i luften.
Janne.S- Moderator
Oj, va´fint det blev. Riktigt snyggt, gillar speciellt figurerna. De smälter in bra i diot.
Hayabusa
Mycket snyggt dio Magnus! Jag tycker att vädringen blev snygg och passar som sagt bra i sammanhanget. Trevliga och snyggt målade figurer.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Inspireras eller nedslås?
Oavsett vilket är det galet grannt.
Det är sånt liv i grejerna. Besjälat, liksom...
Oavsett vilket är det galet grannt.
Det är sånt liv i grejerna. Besjälat, liksom...
Matt_Public- Master of DNF
Tack alla för era uppmuntrande ord.
Lite morgontankning när solen går upp.
Jo, jag gillar figurerna också, riktigt fint detaljerade. Kom from Victoria model tror jag det var.
Magnus
Lite morgontankning när solen går upp.
Jo, jag gillar figurerna också, riktigt fint detaljerade. Kom from Victoria model tror jag det var.
Magnus
T-34
Riktigt fin vagn och gubbs Magnus!!! Visst var de fina figurerna!? Jag gjorde två stycken till min italienska från just Model Victoria och blev grymt nöjd med kvalitén.
MiniStuff- Vicesheriff
Detta blev skitbra med en snygg vagn och ett par inte så tokiga figurer. Detta skall du inte skämmas för.
Varför har dom gula simglasögon ute i öknen, har dom tänkt ta en liten simmtur i Mare Nostrum kanske?
Varför har dom gula simglasögon ute i öknen, har dom tänkt ta en liten simmtur i Mare Nostrum kanske?
Caverö
Tack ska ni ha.
Jag vet egentligen inte varför brillorna var åt det gula hållet men när jag sökte referensbilder såg det ut nåt åt det hållet.
Magnus
Jag vet egentligen inte varför brillorna var åt det gula hållet men när jag sökte referensbilder såg det ut nåt åt det hållet.
Magnus
T-34
För att det är kick-ass dyngsnyggt, that's why!T-34 skrev:Jag vet egentligen inte varför brillorna var åt det gula hållet [...]
Matt_Public- Master of DNF
Amen. Så är det säkert.Matt_Public skrev:För att det är kick-ass dyngsnyggt, that's why!T-34 skrev:Jag vet egentligen inte varför brillorna var åt det gula hållet [...]
Magnus
T-34
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|