JAS-39A i Exportutförande
+8
Caverö
MiniStuff
Azgaron
Marlin
cas
Janne.S
JOooCKE
Matt_Public
12 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: JAS-39A i Exportutförande
Det där skall nog föreställa en Vinten Vicon 70 spanningskapsel:
Men usch så dom där RBS15 ser ut!
Formen är ju helt fel!
Men usch så dom där RBS15 ser ut!
Formen är ju helt fel!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag ger dem till trollen.CAS skrev:Men usch, så dom där RBS15 ser ut! Formen är ju helt fel!
På tal om fel form så var det ett mysko "steg" upp till vindrutan som Italeri måtte ha hittat på själva.
Med en tub Hagmans så borde väl det här gå att reda ut i några enkla steg. Hmoudi, hmoudi. Muck-muck...
Den som trodde att jag skulle komma undan med att enbart spackla i framändan hade helt fel.
Tamiya gör på tok för lite svenska prylar....
Matt_Public- Master of DNF
Mmm..en Tamyia Viggen i 1/32....... Huuu, så man behöver byta underbyxor bara av tanken
Fint jobb där Matte!
Fint jobb där Matte!
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Mmm..en Tamyia Viggen i 1/32....... Huuu, så man behöver byta underbyxor bara av tanken
Menar du att du har svårt att hålla dig som när man klämt i sig en 10st 33:or öl och inte rest på sig på hela tiden .... eller menar du något helt annat
Men en Viggen i 1/32 från big T skulle tom jag vilja bygga
MiniStuff- Vicesheriff
Skulle blivit lite stort kanske?Janne.S skrev:Mmm..en Tamyia Viggen i 1/32....... Huuu, så man behöver byta underbyxor bara av tanken
Jokkocze
Ser bra ut Mattias! Dock föranleder det mig att ta en koll min italienproducerade Grip efter ev. oönskade steg.
Tamiya, Hasegawa eller Academy kan nästan kvitta, bara det är svenskt och i 1/32. Tja Revell och Trumpeter duger fint det med!
Håkan
Tamiya, Hasegawa eller Academy kan nästan kvitta, bara det är svenskt och i 1/32. Tja Revell och Trumpeter duger fint det med!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Snyggt jobbat med planhyvlandet!
Nånstans har jag sett en liten seriösare genomgång över allt som behöver rättas till på en Italeri-grip, men jag kan då banne mig inte hitta den igen.
Nånstans har jag sett en liten seriösare genomgång över allt som behöver rättas till på en Italeri-grip, men jag kan då banne mig inte hitta den igen.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Trumpeter är väl troligast. Fina pojkar, det där.Azgaron skrev: Tja, Revell och Trumpeter duger fint det med!
Tur det. Jag är behäftad med ett begränsat tålamod.CAS skrev:Nånstans har jag sett en liten seriösare genomgång över allt som behöver rättas till på en Italeri-grip, men jag kan då banne mig inte hitta den igen.
Senast ändrad av Matt_Public den ons jun 29 2011, 09:17, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : bristfällig korrläsning)
En Trumpeter CAD-prototyp-grip hade väl den där mystiske "mr Song" visat upp på lite forum här och där va?
Största fördelen om dom ger sig på det är ju att man får med mer vapen än vad gripen är godkänd för
Största fördelen om dom ger sig på det är ju att man får med mer vapen än vad gripen är godkänd för
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Lite extra vapen kan ju aldrig skada, man vet aldrig när det kan komma till användning.
Håkan
Håkan
Det där jämnar ut sig genom att en tredjedel av vapnen har en mäkta skum form.CAS skrev:Största fördelen ifall de ger sig på det är ju att man får med mer vapen än vad gripen är godkänd för.
Jag drömde om min Grip i natt.
Vi stod där plast mot man.
Jag sa till den: "Du är ju död".
"Jag kan ej dö", sa han.
"Jag kan ej dö", sa han.
Vem det nu var som kom på den lysande idén med en noskon som inte passar borde få rumpan avlägsnad.
Men för all del, jag har gott om billigt spackel och är bara måttligt rädd för att använda det. Kom an bara!
Börjar dra mig till minnes varför så få av mina Italeri-byggen som barn någonsin blev klara. Hej-och-hå...
Vi stod där plast mot man.
Jag sa till den: "Du är ju död".
"Jag kan ej dö", sa han.
"Jag kan ej dö", sa han.
Vem det nu var som kom på den lysande idén med en noskon som inte passar borde få rumpan avlägsnad.
Men för all del, jag har gott om billigt spackel och är bara måttligt rädd för att använda det. Kom an bara!
Börjar dra mig till minnes varför så få av mina Italeri-byggen som barn någonsin blev klara. Hej-och-hå...
På den bara!
Mycket nyfiken på hur det ser ut där huven möter kroppen, där färgen kommer på. Din spackelupphöjning där ser helt rätt ut!
Mycket nyfiken på hur det ser ut där huven möter kroppen, där färgen kommer på. Din spackelupphöjning där ser helt rätt ut!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tråkigt med taskig passform, med det ser ju ut att bli bra!
Håkan
Håkan
Klabbandet fortsätter.
Är inte helt hundra på att jag använder etset rätt, men jag bryr mig bara måttligt.
Det här bygget handlar mest om färg. Och bomber.
Är inte helt hundra på att jag använder etset rätt, men jag bryr mig bara måttligt.
Det här bygget handlar mest om färg. Och bomber.
En ack så viktig prioritering!
Vad är tanken med allt spackel upp mot instrumentpanelen?
Vad är tanken med allt spackel upp mot instrumentpanelen?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Vi kommer dit så småningom.CAS skrev:Vad är tanken med allt spackel upp mot instrumentpanelen?
Jaa-ha...
Att sänka flapsen innebär tydligen en mindre mängd cover-up. Ske så, alltså...
Åsså spackel!
Canarderna fick också spackel:
Spackel på kroppen också? Ja, varför inte...
Intagen? Spackel!
Hade även lite wash kvar från 109:an som hamnade i hjulhusen.
Åhej-åhå, spackla på...
Att sänka flapsen innebär tydligen en mindre mängd cover-up. Ske så, alltså...
Åsså spackel!
Canarderna fick också spackel:
Spackel på kroppen också? Ja, varför inte...
Intagen? Spackel!
Hade även lite wash kvar från 109:an som hamnade i hjulhusen.
Åhej-åhå, spackla på...
Självspäkningen fortsätter!
Blir nog bra vad det lider
Blir nog bra vad det lider
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hehehe...ja det lär dränera spackelkontot
Lysande jobb, Matte!
Lysande jobb, Matte!