Joppos småhemliga sommardio
+6
Hayabusa
Fisken35
MiniStuff
Matt_Public
Janne.S
Joppo
10 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 1
Joppos småhemliga sommardio
Yo!
Eftersom jag vill ha nåt kul att syssla med på semestern så tänkte jag bygga ett lite minidio. Jag känner att jag behöver ett break från JSU:n så att min inspiration fylls på lite. Som en liten teaser så kommer här ett antal olika objekt som kommer att vara med i diot. Det kommer mer bilder framöver, men för att bygga upp lite spänning(?) så tänkte jag avslöja de olika beståndsdelarna och handlingen allt eftersom.
Först ut har vi en skiss på huset som kommer att utgöra själva inramningen av diot. Jag har som ni ser gjort ett antal olika färgkombos för att se vad som funkar bäst. Jag gillar själv nummer två bäst, men jag är självklart även intresserad av vilken kombo ni tycker är snyggast. Även andra förslag förutom dessa är också välkomna.
En av flera magiska svampar som kommer att vara med i min lilla kreation. Om någon undrar, så har jag inte använt några sådana under tankearbeten med denna idé
En eller två sådana här gynnare kommer att finnas med.
Stay tuned for more
/J
Eftersom jag vill ha nåt kul att syssla med på semestern så tänkte jag bygga ett lite minidio. Jag känner att jag behöver ett break från JSU:n så att min inspiration fylls på lite. Som en liten teaser så kommer här ett antal olika objekt som kommer att vara med i diot. Det kommer mer bilder framöver, men för att bygga upp lite spänning(?) så tänkte jag avslöja de olika beståndsdelarna och handlingen allt eftersom.
Först ut har vi en skiss på huset som kommer att utgöra själva inramningen av diot. Jag har som ni ser gjort ett antal olika färgkombos för att se vad som funkar bäst. Jag gillar själv nummer två bäst, men jag är självklart även intresserad av vilken kombo ni tycker är snyggast. Även andra förslag förutom dessa är också välkomna.
En av flera magiska svampar som kommer att vara med i min lilla kreation. Om någon undrar, så har jag inte använt några sådana under tankearbeten med denna idé
En eller två sådana här gynnare kommer att finnas med.
Stay tuned for more
/J
Joppo
Sv: Joppos småhemliga sommardio
Vilken latjo plan!
1:an å 2:an ser roligast ut.... är det antismurf varning på det här eller?
Janne.S- Moderator
Här odlas det röda kryss, minsann...
Får kolla igen senare från en annan burk.
Matt_Public- Master of DNF
squig-hoppers!!! Me like a lot!
gillar nog nr 2 bäst vad gäller husen
MiniStuff- Vicesheriff
Janne.S skrev:Vilken latjo plan!
Det kommer inte att ingå några smurfar Men det var en bra gissning.
Matt_Public skrev:Här odlas det röda kryss, minsann...
Vi testar igen på en annan server:
http://www.parltuppen.com/modellbygge/mushroom/1/1.jpg
http://www.parltuppen.com/modellbygge/mushroom/1/2.jpg
http://www.parltuppen.com/modellbygge/mushroom/1/3.jpg
MiniStuff skrev:squig-hoppers!!! Me like a lot!
Visst är de söta? Min huvudkaraktär ska ha dem som husdjur . Du råkar inte ha några såna på lager?
Gött... Då är jag på rätt spår verkar det som.
Joppo
Joppo skrev:...
Visst är de söta? Min huvudkaraktär ska ha dem som husdjur . Du råkar inte ha några såna på lager?
Gött... Då är jag på rätt spår verkar det som.
inte helt omöjligt att jag har kvar lite gamla blisters med såna, låt mig leta lite. du har inte allt för bråttom väl?
MiniStuff- Vicesheriff
Coolers Nej, det är ingen brådska, så länge vi inte snackar om typ en månad Du kanske kan kika lite nästa vecka? När du ändå är och rotar runt bland dina grejer kanske du kan kolla efter några såna här träd också?: http://www.games-workshop.com/gws/catalog/productDetail.jsp?catId=cat440008a&prodId=prod1095512
Har du lagt ner GW-försäljningen förresten? Fanns det inte en sån kategori på din hemsida förut?
Har du lagt ner GW-försäljningen förresten? Fanns det inte en sån kategori på din hemsida förut?
Joppo
Joppo skrev:Coolers Nej, det är ingen brådska, så länge vi inte snackar om typ en månad Du kanske kan kika lite nästa vecka? När du ändå är och rotar runt bland dina grejer kanske du kan kolla efter några såna här träd också?: http://www.games-workshop.com/gws/catalog/productDetail.jsp?catId=cat440008a&prodId=prod1095512
Träden har jag inte kvar några dessvärre och ja jag har gett upp GW. Tröttnade på deras sätt att hantera sina återförsäljare och deras ständiga prishöjningar och samtidiga förminskning av förpackningarna. Sen sålde det inte så pass mycket att det var försvarbart att fortsätta. Allt annat har däremot ökat och ökat och har dessutom mycket bättre förtjänst, även om det inte är som att vara optiker med bruttomarginaler på 80-90%
Ska iaf kolla upp om jag inte har kvar några squigs, har för mig att det skall finnas.
MiniStuff- Vicesheriff
Verkar lovande, och svampar är ju alltid trevligt i ett diorama.
Fredrik
Fredrik
Fisken35
Synnerligen intressant idé.. Men, oj va´svårt att säga vilken färg-combo som är bäst. Tror faktiskt att alla kan funka.
Det är kul & befriande att göra något som bryter mot det normala. Man lär sig mycket på det också. Kör hårt, Jeppe
Det är kul & befriande att göra något som bryter mot det normala. Man lär sig mycket på det också. Kör hårt, Jeppe
Hayabusa
Spännande! Kan bli hur kul som helst! Ser fram emot fortsättningen Jesper!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Squigs är asballa!
Grabben har ett gäng som lever fan i en liten skog.
Också: det här ser ut som ett grymt projekt.
Avvaktar med spänning!
Grabben har ett gäng som lever fan i en liten skog.
Också: det här ser ut som ett grymt projekt.
Avvaktar med spänning!
Yao!
Här kommer lite bilder på mitt sommardio(som blivit en vinjett istället). Som ni ser så har originalidéen förändrats ganska radikalt Jag valde att skrota hela husprojektet pga av dess komplexitet och även för att tomten som jag tänkt använda i diot var alldeles för stor för användes tillsammans med GW-gubbar.
Arbetsnamnet på mitt projekt är "Walking Princess" och ser i nuläget ut såhär:
Att hålla ordning på en Squig är inte det lättase
En magiker måste ju ha en spetsig hatt, så en sån har jag skulpterat av Milliput.
Marken har jag tänkt att täcka med mossa och annan "urskogsvegetation". Det var det hela för denna gång. Nu ska jag ge mig på basplattan till JSU:n och försöka få den färdig.
/J
Här kommer lite bilder på mitt sommardio(som blivit en vinjett istället). Som ni ser så har originalidéen förändrats ganska radikalt Jag valde att skrota hela husprojektet pga av dess komplexitet och även för att tomten som jag tänkt använda i diot var alldeles för stor för användes tillsammans med GW-gubbar.
Arbetsnamnet på mitt projekt är "Walking Princess" och ser i nuläget ut såhär:
Att hålla ordning på en Squig är inte det lättase
En magiker måste ju ha en spetsig hatt, så en sån har jag skulpterat av Milliput.
Marken har jag tänkt att täcka med mossa och annan "urskogsvegetation". Det var det hela för denna gång. Nu ska jag ge mig på basplattan till JSU:n och försöka få den färdig.
/J
Joppo
Mycket mycket snyggt! Väntar otåligt på fortsättning med färg...
MiniStuff- Vicesheriff
Oj vilken förändring!
Det ser mycket lovande ut inför färgsättningen, det är då säkert!
Det ser mycket lovande ut inför färgsättningen, det är då säkert!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tomtefar gör klokast i att sova med åtminstone ett öga öppet.
Han lär få klockspelet brutal-tuggat av en hämndlysten squig annars.
I min fantasi kan jag redan höra honom tjuta som ett gammalt flyglarm...
Också: så stiligt det blir.
Han lär få klockspelet brutal-tuggat av en hämndlysten squig annars.
I min fantasi kan jag redan höra honom tjuta som ett gammalt flyglarm...
Också: så stiligt det blir.
Tack boys!
@ Matt: Det har du rätt i Om "Prinsessan" vill gosa med husse i sängen är det munkorg som gäller
@ Matt: Det har du rätt i Om "Prinsessan" vill gosa med husse i sängen är det munkorg som gäller
Joppo
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet