T-34/76 mod. 1942
+6
Jokkocze
Matt_Public
Azgaron
Joppo
MiniStuff
T-34
10 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
T-34/76 mod. 1942
Har börjat lite smått på ett nytt projekt trots värmen. Hittade en av Dragons T-34 i högen och ett par figurer från MIG. Får se vad man kan klämma ihop av dessa beståndsdelar.
Boxen ser ut så här. Inget märkvärdigt men helt okay.
Gubbsen ser nog lite "laddade" ut tycker jag.
Lösa länkar och lite lagom med ets.
Började pula lite med basen också. Lite uppförsbacke. Vagnen ska bli rejält sliten och ska försöka få på lite sånt där "extrajox" lite här och var på vagnen.
Får se vart det barkar.
Magnus
Boxen ser ut så här. Inget märkvärdigt men helt okay.
Gubbsen ser nog lite "laddade" ut tycker jag.
Lösa länkar och lite lagom med ets.
Började pula lite med basen också. Lite uppförsbacke. Vagnen ska bli rejält sliten och ska försöka få på lite sånt där "extrajox" lite här och var på vagnen.
Får se vart det barkar.
Magnus
T-34
Sv: T-34/76 mod. 1942
Fin vagn det där. Uppåtlut är en bra och dramatisk effekt, blir speciellt bra med de gubbsen också. De köpte du från mig väl? eller är jag helt ute å cyklar...
MiniStuff- Vicesheriff
Ser ut att bli ett trevligt bygge!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Japp, gubbsen kommer från MiniStuff.
Har inte börjat plocka med dom än men de ser helt ok ut i gjutningen.
Hade tänkt att det skulle bli lite mer vegetation här men jag saknar lite mer buskaktiga växter. Vet inte var jag ska hitta det men det får väl lösa sej. Får sätta fart på fantansin.
Magnus
Hade tänkt att det skulle bli lite mer vegetation här men jag saknar lite mer buskaktiga växter. Vet inte var jag ska hitta det men det får väl lösa sej. Får sätta fart på fantansin.
Magnus
T-34
Har donat lite med min vagn idag.
Lite inprovning i uppförsbacken.
En jämra meck med att få hjulen att ligga an i gropar och höjder. Mycket skära och limma.
Lite lagom med ets är det med.
Så här långt är det kommet nu.
Trevlig lödagskäll.
Magnus
Lite inprovning i uppförsbacken.
En jämra meck med att få hjulen att ligga an i gropar och höjder. Mycket skära och limma.
Lite lagom med ets är det med.
Så här långt är det kommet nu.
Trevlig lödagskäll.
Magnus
T-34
Fett! Christie-upphängningen får slita hårt
Ska du köpa till Frulleband till den? Det ser lite lurigt ut att få de medföljande banden att följa marken Å andra sidan kanske du har nåt smart trick som du tänkt ut för att lyckas med detta
Ska du köpa till Frulleband till den? Det ser lite lurigt ut att få de medföljande banden att följa marken Å andra sidan kanske du har nåt smart trick som du tänkt ut för att lyckas med detta
Joppo
Mycket fint Magnus!
Jag beundrar ditt metodiska byggande med koppar och förvaring av allt pågående etc. Något jag försöker att ta till mig själv då jag har en tendens att ha byggen stående ett tag ibland och sen när jag skall börja om igen så är det nästan mer lag än undantag på att något saknas mm.
Jag beundrar ditt metodiska byggande med koppar och förvaring av allt pågående etc. Något jag försöker att ta till mig själv då jag har en tendens att ha byggen stående ett tag ibland och sen när jag skall börja om igen så är det nästan mer lag än undantag på att något saknas mm.
MiniStuff- Vicesheriff
Joppo; Tänkte faktist försöka klara mej med de medföljande sk. Magic track. Får se vad de går för. Sen kan man ju alltid lösa det med en rejäl skruv genom basen upp i vagnen för att få tryck på banden.
Markus.; Jag försöker alltid att bara ha ett bygge igång i taget., när det sen blir dags för målning kan man dra igång nästa bygge. Så funkar jag i alla fall.
Magnus
Markus.; Jag försöker alltid att bara ha ett bygge igång i taget., när det sen blir dags för målning kan man dra igång nästa bygge. Så funkar jag i alla fall.
Magnus
T-34
T-34 skrev:Japp, gubbsen kommer från MiniStuff.
Magnus
Detta med vegetation, hur skulle det funka med buskar m.m. som man kan köpa när man bygger diorama till märklinbanor (allså tågbanor m.m.)
kanske ett dåligt tips från en som inte kan nåt om dioramor
Gäst- Gäst
Saken med dem är att de är skala H0, eller 1:87. Dvs, de är väldigt små och ser förmodligen konstiga ut brevid en tank i 1:35Ola skrev:T-34 skrev:Japp, gubbsen kommer från MiniStuff.
Magnus
Detta med vegetation, hur skulle det funka med buskar m.m. som man kan köpa när man bygger diorama till märklinbanor (allså tågbanor m.m.)
kanske ett dåligt tips från en som inte kan nåt om dioramor
Jokkocze
Kanonbygge Magnus, har också tänkt att jag skulle prova att plåga fjädringen på en av mina byggen, men jag har dragit mig för det hittils.
Är också lite avis på ditt vällorganiserade byggbord, mitt ser ut som en bilskrot i mellan ått.
Fredrik
Är också lite avis på ditt vällorganiserade byggbord, mitt ser ut som en bilskrot i mellan ått.
Fredrik
Fisken35
Det funkar faktiskt med en del grejer till tågbanebygge, bla. använder jag en del gräs av olika varianter. Sen har dom en del gjutformar för att göra typ stenformationer.
Magnus
Magnus
T-34
Nu har det inte vart nån uppdatering på ett tag och för att ni inte ska tro att jag lagt av med byggandet så kommer lite bilder.
Lite prylar uppsatta på tandpetare innan grundning
Tornet innan grund
Lite mer ets. Jädra pill
Grundat.
Kommer strax mer.
Magnus
Lite prylar uppsatta på tandpetare innan grundning
Tornet innan grund
Lite mer ets. Jädra pill
Grundat.
Kommer strax mer.
Magnus
T-34
Sen var det dags för banden. Lite mer jox i och med att jag har skurit av och flyttat hjulen en del.
Magic track på gång.
På med limmet och låt det torka på modellen sen var det att plocka av dom igen för målning
Grundade och målade med Tamiya xf64 tror jag det var. Håller på att experimentera med lite olika washer.
Vagnen har fått lite färg och några dekaler. Nu väntar vädring.
Magnus
T-34
Det var en gedigen och fin uppdatering! Kommit en bit på väg nu och det se hella-så-bra ut!
visst är/kan det vara pilligt med ets men bara lite ets kan höja en modell ganska mycket i slutändan.
ser ut att vara en bra grundfärg för larvbanden du. btw: hur gjorde du när du lyfte av banden igen som du skriver? är hjulen "lösa"... eller ja det måste de vara ju nu när jag ser den sista bilden dumma mig, glöm frågan...
/M
visst är/kan det vara pilligt med ets men bara lite ets kan höja en modell ganska mycket i slutändan.
ser ut att vara en bra grundfärg för larvbanden du. btw: hur gjorde du när du lyfte av banden igen som du skriver? är hjulen "lösa"... eller ja det måste de vara ju nu när jag ser den sista bilden dumma mig, glöm frågan...
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Oj!
Etset ser väldans pilligt ut men snyggt blev det!
Kul pjäs. Hur skall du göra marken?
Etset ser väldans pilligt ut men snyggt blev det!
Kul pjäs. Hur skall du göra marken?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Markus. Stämmer, jag gjorde som du gissade. Du gjorde väl nåt liknande med din Pz IIa.
CAS. Tänkte jag tar min vanliga blandning av latex, vatten, färg, sand och lite gräspulver i en salig röra och kletar på för att sen "klä" det hela med "träd, gräs och stenar" (Folket från proggsvängen vet vilka de var)
Magnus
CAS. Tänkte jag tar min vanliga blandning av latex, vatten, färg, sand och lite gräspulver i en salig röra och kletar på för att sen "klä" det hela med "träd, gräs och stenar" (Folket från proggsvängen vet vilka de var)
Magnus
T-34
T-34 skrev:Markus. Stämmer, jag gjorde som du gissade. Du gjorde väl nåt liknande med din Pz IIa.
Magnus
Stämmer ja.
Träd gräs o stenar 2009:
Mannen i mitten, Reine Fiske, har jag jobbat med ett par gånger ett riktigt gitarrgeni!
/slutkapat av tråden
MiniStuff- Vicesheriff
Du brummar på i gott tempo som vanligt, trevligt ser det ut att bli oxå.
Snyggt du fått till fjädringen på banden
Snyggt du fått till fjädringen på banden
Caverö
Såg ju förbumpat snyggt ut. Fräsiga band, fullgrön färg...
Matt_Public- Master of DNF
Tack ska ni ha.
Ja det ska bli kul att se om det funkar med banden och hjulupphängningen som jag tänkt.
Magnus
Ja det ska bli kul att se om det funkar med banden och hjulupphängningen som jag tänkt.
Magnus
T-34
Mer bilder. Nu flyter det på.
Fått på lite "marktäckare" så att säja.
Tanken är att vagnen ska ha passerat en liten bäck.
Så var det dags att dynga på lite pigmenpulver plus fixer.
Hjulen får sej en duvning.
Ett par olika sorters hjul på vagnen. Ser för bedrövligt ut när det är vått men det ser rätt okay ut när det har torkat.
Torrpassning av hjulen.
Ena bandet på.
Test av att banden passar mot marken.
Ett par träd för att få lite liv i diot.
Magnus
Fått på lite "marktäckare" så att säja.
Tanken är att vagnen ska ha passerat en liten bäck.
Så var det dags att dynga på lite pigmenpulver plus fixer.
Hjulen får sej en duvning.
Ett par olika sorters hjul på vagnen. Ser för bedrövligt ut när det är vått men det ser rätt okay ut när det har torkat.
Torrpassning av hjulen.
Ena bandet på.
Test av att banden passar mot marken.
Ett par träd för att få lite liv i diot.
Magnus
T-34
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|