Hur vädrar man panzar grå bäst?
3 posters
Sida 1 av 1
Hur vädrar man panzar grå bäst?
Har målat ett släp till ett av mina byggen i just den färgen och vet inte riktigt hur man bäst vädrar den, vad andvänder man för washer och dyligt?
Har bara smutsat ner den den här gången, men jag har en del andra vagnar som ska bli panzer grå så det kan ju vara bra att veta tills dess.
Fredrik
Har bara smutsat ner den den här gången, men jag har en del andra vagnar som ska bli panzer grå så det kan ju vara bra att veta tills dess.
Fredrik
Fisken35
Sv: Hur vädrar man panzar grå bäst?
oj... finns säkert lika många varianter som det finns varianter på panzargrå
Men jag brukar tex. köra en mörk brun-blå wash, brunsvarta pin-washes. Sen kan man göra sk fading med tex MIG's fading pigment för just panzargrå alternativt Abteilung 505's oljefärg för dito, nr 100 faded grey. Sen har även AK-interactive ett nytt set för att vädra just panzargrå, det har jag dock inte testat än...
btw. snyggt det blev!
/Markus
Men jag brukar tex. köra en mörk brun-blå wash, brunsvarta pin-washes. Sen kan man göra sk fading med tex MIG's fading pigment för just panzargrå alternativt Abteilung 505's oljefärg för dito, nr 100 faded grey. Sen har även AK-interactive ett nytt set för att vädra just panzargrå, det har jag dock inte testat än...
btw. snyggt det blev!
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
+1 på den, ja!MiniStuff skrev: BTW, snyggt det blev!
Matt_Public- Master of DNF
Tack ska ni ha, och tack för tipsen.
Saken är den att jag börjat tröttna på Tamiyas färger, den panzer grå jag har Tex blir grynig om man målar den med pensel och när man kör med sprutan vill den gärna bli som putsen när den släpper ut kalken, vit och tråkig , men det kanske är jag som gör något fel.
Saken är den att jag börjat tröttna på Tamiyas färger, den panzer grå jag har Tex blir grynig om man målar den med pensel och när man kör med sprutan vill den gärna bli som putsen när den släpper ut kalken, vit och tråkig , men det kanske är jag som gör något fel.
Fisken35
Citadels Asurmen Blue Wash, kanske?
Beroende på vad du är ute efter. Ha i en droppe fönsterputs också.
Beroende på vad du är ute efter. Ha i en droppe fönsterputs också.
Matt_Public- Master of DNF
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet