Lawn dart 1:48 (antik)
+6
linusorn
cas
Stefan E
Janne.S
Matt_Public
Galdrin
10 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Lawn dart 1:48 (antik)
I väntan på att jag har en fungerande airbrush igen så pillar jag lite med denna F-104 Starfighter. Tänkte först göra nya panel-linjer men ångrade mig efter 1 öl då plasten är ruskigt hård. Rent OOB bygge blir det med Luftwaffe dekaler. Kärt barn har många namn så här är några av de mindre smickrande jag har lyckats hitta:
Fliegender Sarg ("Flying coffin"), Witwenmacher ("Widowmaker"), or Erdnagel ("ground nail"). Hörde också att gamla F-104 piloter ett tag var de bästa man kunde ha i civilflyget då de kunde flyga utan vingar på planet.
Fliegender Sarg ("Flying coffin"), Witwenmacher ("Widowmaker"), or Erdnagel ("ground nail"). Hörde också att gamla F-104 piloter ett tag var de bästa man kunde ha i civilflyget då de kunde flyga utan vingar på planet.
Galdrin
Sv: Lawn dart 1:48 (antik)
Nog är den antik alltid. Plasten har ju gulnat något fasligt.
Blir nog tjusigt vad det lider. Oh yes...
Blir nog tjusigt vad det lider. Oh yes...
Matt_Public- Master of DNF
Jösses! Antikrundan är i stan
Ja tyskarna hade ingen glad upplevelse av den däringa.... Det sas att om man vill se en Starfighter så skulle man sätta sig på en stor öppen yta, slå upp en tälstol, hala fram dagstidningen och hälla upp en kopp kaffe och vänta en stund så skulle det förr eller senare ramla ner en Starfighter.
Ja tyskarna hade ingen glad upplevelse av den däringa.... Det sas att om man vill se en Starfighter så skulle man sätta sig på en stor öppen yta, slå upp en tälstol, hala fram dagstidningen och hälla upp en kopp kaffe och vänta en stund så skulle det förr eller senare ramla ner en Starfighter.
Janne.S- Moderator
Europa var den enda marknad som ville ha Starfightern.
I USA ansågs den för svårflugen och direkt livsfarlig, och togs snabbt ur tjänst!
Tyskarna köpte flest, och ,man hade otaliga haverier, särskilt i början.
Det blev lite bättre efterhand, men den hade en skrämmande haveristatistik under hela sin livslängd.
Det ser ut som du har samma utgåva som jag köpte, från Revell?
Den lådan skaffade jag bara för dekalerna, och då INTE den tyska standardmärkningen.
Men det är en fin modell, och du kommer säkert att ha kul med den!
Men glöm inte en liten nosvikt (tror inte det behövs, men man kan aldrig vara säker).
Början ser jättebra ut!
Limma Lungt!
Stefan
I USA ansågs den för svårflugen och direkt livsfarlig, och togs snabbt ur tjänst!
Tyskarna köpte flest, och ,man hade otaliga haverier, särskilt i början.
Det blev lite bättre efterhand, men den hade en skrämmande haveristatistik under hela sin livslängd.
Det ser ut som du har samma utgåva som jag köpte, från Revell?
Den lådan skaffade jag bara för dekalerna, och då INTE den tyska standardmärkningen.
Men det är en fin modell, och du kommer säkert att ha kul med den!
Men glöm inte en liten nosvikt (tror inte det behövs, men man kan aldrig vara säker).
Början ser jättebra ut!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tja, det är en bastard. Kom i en gammal monogram låda med monogram-dekaler men med revell-plast från tigermeet utgåvan.
Galdrin
Ja, det är samma som jag har.
Det ÄR en gammal Monogram-byggsats som Revell just har återutgivit igen.
Jag tänker som sagt bygga Tiger-meet versionen, jag ville bara ha dekalerna (till min Hasegawa F-104).
Stefan
Det ÄR en gammal Monogram-byggsats som Revell just har återutgivit igen.
Jag tänker som sagt bygga Tiger-meet versionen, jag ville bara ha dekalerna (till min Hasegawa F-104).
Stefan
Det är dom perfekta modellerna för mig då det inte gör så mycket om man misslyckas såhär under träningen och dessutom svänger jag dagligen i min åsikt om vad det är jag skall bygga och spara på hyllan framöver
Galdrin
Starfighter
Väldigt vacker sak.
Tror jag har läst att Norge, Belgien och nån mer inte hade så mycket problem med att kärrorna flögs ner i backen hela tiden, men så försökte dom inte använda en höghöjdsinterceptor för markattack på lägsta höjd heller... i dimma.
Fast den är otroligt 50-tals snygg, och ser ut att göra mach 3, redan på marken
Väldigt vacker sak.
Tror jag har läst att Norge, Belgien och nån mer inte hade så mycket problem med att kärrorna flögs ner i backen hela tiden, men så försökte dom inte använda en höghöjdsinterceptor för markattack på lägsta höjd heller... i dimma.
Fast den är otroligt 50-tals snygg, och ser ut att göra mach 3, redan på marken
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ja, det är en futuristisk och läcker maskin som var långt före sin tid!
Lockheed använde faktiskt en hel del komponenter från U-2an när man byggde F-104!
Vana, rutinerade piloter med många flygtimmar, hade inga som helst problem att flyga den, men för nybörjaren var det en mardröm.
Dessutom var den konstruerad och byggd som en "vackert-väder"-maskin, som helst skulle stå i en hangar.
I Europa fick den stå utomhus i snö, dimma och kyla, vilket vare sig maskinen eller elektroniken tålde.
Det var DETTA som orsakade de flesta haverier, flygplanet som sådant var bra konstruerat.
Men visst är den otroligt vacker, och nu blir man nästan lite sugen att ge sig på en F-104, men först har jag ju ett par andra att bygga.
Stefan
Lockheed använde faktiskt en hel del komponenter från U-2an när man byggde F-104!
Vana, rutinerade piloter med många flygtimmar, hade inga som helst problem att flyga den, men för nybörjaren var det en mardröm.
Dessutom var den konstruerad och byggd som en "vackert-väder"-maskin, som helst skulle stå i en hangar.
I Europa fick den stå utomhus i snö, dimma och kyla, vilket vare sig maskinen eller elektroniken tålde.
Det var DETTA som orsakade de flesta haverier, flygplanet som sådant var bra konstruerat.
Men visst är den otroligt vacker, och nu blir man nästan lite sugen att ge sig på en F-104, men först har jag ju ett par andra att bygga.
Stefan
Satt och jämförde min lilla F-104 i 1:48 med min stora SU-34 i 1:72 och insåg att skala 1:48 känns lite för stort för mig så jag kommer efter detta att återgå till 1:72. Några till 1:48 blir det då och då eftersom jag redan har hamstrat några men det kommer att vara mer undantag än regel.
Galdrin
Inte allt för många detaljer som tar tid att måla och ganska stora plastbitar gör att den faller ihop ganska fort. De flesta fogarna är ok men en eller två måste fixas imorgon, helst utan att jag förstör panellinjerna.
Galdrin
Så underbart pippigult.
Galet nice, tjusig panel också.
Galet nice, tjusig panel också.
Grym instrumentpanel, men den gula färgen är helt galet skön!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Den gula färgen gör det jobbigt att slipa skarvar eftersom alla små detaljer i ytan försvinner i blänket. Har fått ihop så pass mycket nu att det blir maskering och slipning av några sent upptäckta skarvar. Otroligt nog har modellen gått ihop utan spackel med undantag för ett par extra droppar snabblim under vingarna.
Galdrin
Ser bra ut! På med lite grå färg så framträder alla elaka misstag man gjort. Sen är det bara att plocka fram lämplig svordom, spackel och en fil. Var kul att se ditt förra bygge live på byggmötet, ser fram emot att se denna också. Du gör ett riktigt bra "jobb". Det är ju inte riktigt ett jobb, utan en njutning. Eller ja, njutning... Kul är det i alla fall, oftast...
linusorn
En utmärkt start på dagen.CAS skrev:Vi firar med en sång!
Också: dundersnyggt, som sagt var.
Primer på plats. Imorgon påbörjas den ljusgrå undersidan. All målning sker med pensel nu eftersom jag väntar på min spruta.
Galdrin
Ser lysande ut det är ju absolut en F-104:a ingen tvekan om det däremot är ett fint flygplan kan ju diskuteras.
Caverö
Sällar mig till Starfighter Defence Force jag med!
Klar det är snygg!
Har aldrig sett någon som ser ful ut.
Plus, fint att primern har kommit på!
Klar det är snygg!
Har aldrig sett någon som ser ful ut.
Plus, fint att primern har kommit på!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Starfightern är snygg!
Snabbast stillastående också, för den delen.
Snabbast stillastående också, för den delen.
Hemma med sjuk dotter idag men utan airbrush. Vad göra? Jag testade mina måla-på-frihand-med-pensel skills. Resultatet är inte som med airbrush men det kunde varit värre
Galdrin
Inte illa!
Inte illa alls!
Inte illa alls!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Lancaster B.III (Airfix - 1:72 - Antik)
» Hasegawa 1/72 F-106 Delta Dart
» F-106 Delta Dart, 1/48 Revell (Monogram)
» Convair F-106A Delta Dart, Trumpeter 1/48
» Hasegawa 1/72 F-106 Delta Dart
» Convair F-106A Delta Dart, Trumpeter 1/48
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|