IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bilder från min resa till tibetområdet.

+2
T-34
Fisken35
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Bilder från min resa till tibetområdet. Empty Bilder från min resa till tibetområdet.

Inlägg av Fisken35 sön okt 09 2011, 05:03

Har vart och åkt runt ibland Bergen och stäpperna på höglandet och även en tur till Världens största buddistuniversitet, bilderna får tala för sig själv.

http://photobucket.com/minaresor

Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Bilder från min resa till tibetområdet. Empty Sv: Bilder från min resa till tibetområdet.

Inlägg av T-34 sön okt 09 2011, 07:15

Mycket trevliga bilder Fredrik. Den bron var inte att leka med. Smile
Är det buddistuniversitetet som visas på bilderna 50-54 och vad är det för en byggnad på bild 25?
Tack för att du visade dessa. De flesta av oss lär väl inte komma dit själva. Smile
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Bilder från min resa till tibetområdet. Empty Sv: Bilder från min resa till tibetområdet.

Inlägg av Matt_Public sön okt 09 2011, 11:51

Det är till att ha kommit upp sig här i världen. Razz

Tack för titten. Måtte ha varit en trevlig utfärd.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Bilder från min resa till tibetområdet. Empty Sv: Bilder från min resa till tibetområdet.

Inlägg av Marlin sön okt 09 2011, 13:20

Snygga bilder.
Måste ha varit en spännande utflykt.
Tack för titten.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Bilder från min resa till tibetområdet. Empty Sv: Bilder från min resa till tibetområdet.

Inlägg av Joppo sön okt 09 2011, 13:36

Feta bilder! Tack för dem Smile
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Bilder från min resa till tibetområdet. Empty Sv: Bilder från min resa till tibetområdet.

Inlägg av Fisken35 sön okt 09 2011, 16:27

Tackar, jo det var intressant, det blir säkert fler gånger.

Jo jag gillade bron också, utplattade oljefat att gå på, nice.

Alla dom små röda stugorna är bostäder ått munkarna, dom höll på att bygga en del nya när vi var där.

Du menar den stora vita byggnaden?, det är en stupa, en slags alltare som dom går runt en massa varv samtidigs som dom ber.

Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Bilder från min resa till tibetområdet. Empty Sv: Bilder från min resa till tibetområdet.

Inlägg av Warsawpact sön okt 09 2011, 23:14

Mycket häftigt!

Släpper kineserna in västerlänningar nu i Tibet?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Bilder från min resa till tibetområdet. Empty Sv: Bilder från min resa till tibetområdet.

Inlägg av Fisken35 mån okt 10 2011, 06:03

Ja det har dom gjort länge, men man måste ansöka om tillstånd, och sedan får det givetvis inte vara några oroligheter där, men tibetområdena utanför själva tibet( Xinjiang, delar av Yunnan, Sichuan, och större delar av Qinghai och Gansu) är fritt att åka till så länge det är lungt, har bara blivigt stoppad en gång.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Bilder från min resa till tibetområdet. Empty Sv: Bilder från min resa till tibetområdet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet