IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Radiostyrt - Ingen som vet hur man bygger vingar?

2 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Radiostyrt - Ingen som vet hur man bygger vingar? Empty Radiostyrt - Ingen som vet hur man bygger vingar?

Inlägg av Jokkocze fre okt 14 2011, 01:44

Jag har ju lite udda saker för mig hela tiden, vilket under de senaste veckorna bland annat involverat att bygga om en billig radiostyrd bil (Ganska ordentlig, men i plastchassi med budgetmotor osv) till en så snabb som möjligt. Jag har lindat om motor, bytt ut smådelar och pillat runt med spänningar (Jag brände en motor och ett fartreglage, det var skitkul.), vilket har lett till en hastighetsökning från ungefär 10-15km/h till ungefär 20-30km/h. (GPS'en visar lite olika beroende på vad den känner för tror jag.)

Så nu går den snabbt om man kör den rakt framåt och efter att ha byggt om ytterligare lite så att man kan få dit ett par extra batteripack (För vikt och körtid) så kan man nästa svänga med den. Hade lite problem med att den ville upp i luften lite smått, men genom att plocka vingen från en av karosserna (köpte ett par stycken bilar för ett par år sen, de var billiga.) och montera den fram på bilen.


Nu har jag dock funderat lite på det där med att den hoppade utan tillräckligt med tryck neråt och jag fick självklart den genialiska idéen att jag ska klämma på ett par rejäla vingar med motsatt kraft och se vad som händer när man drar iväg den på en raksträcka. Det vore ju förbaskat häftigt om den fick för sig att skutta fram! (Fast det lär väl förmodligen mer handla om skutta upp och sen krascha ner i marken)

Så finns det möjligtvis någon som har erfarenhet av att bygga radiostyrt modellflyg som kan hjälpa mig lite med att bygga ett par lätta, slitstarka och framförallt billiga vingar som kan lyfta en del?
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Radiostyrt - Ingen som vet hur man bygger vingar? Empty Sv: Radiostyrt - Ingen som vet hur man bygger vingar?

Inlägg av SAU lör okt 15 2011, 19:30

Hmm, bara för att testa så borde wellpappvingar duga...
Då har du ju samtidigt få en anledning att köpa en smaskig pizza bara för återanvända kartongen. Smile

klickme

SAU
SAU


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet