Dynamic TC186
5 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Dynamic TC186
Gaah! Nu står jag snart inte ut längre.
Ville vara förståndig och inte hastköpa något annat än det jag ville ha.
Men frånvaron av kompressor plågar mig mer än jag trodde var möjligt. Ynk!
Är det någon som vet nåt om en sån här? Ser ju inte helt puckad ut.
Den ryms precis inom vad jag krattat ihop så här långt och borde väl hålla över Julen?
Törs knappt ens tänka på en juldag utan färgdimma...
Ville vara förståndig och inte hastköpa något annat än det jag ville ha.
Men frånvaron av kompressor plågar mig mer än jag trodde var möjligt. Ynk!
Är det någon som vet nåt om en sån här? Ser ju inte helt puckad ut.
Den ryms precis inom vad jag krattat ihop så här långt och borde väl hålla över Julen?
Törs knappt ens tänka på en juldag utan färgdimma...
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Dynamic TC186
Vad hände med (den Unge) Werther (lidanden) kompressorn som du dregglade över innan?
TC186 ser ju åtminstone ut som en färgsprutekompressor, men jag vet inte ett smack om den...
TC186 ser ju åtminstone ut som en färgsprutekompressor, men jag vet inte ett smack om den...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Den är dyrare. Börjar få rejäla problem med disciplinen, om du förstår vad jag menar.CAS skrev:Vad hände med kompressorn som du dreglade över innan?
Förstår fullständigt. Gör nu inget dumt så du hamnar i Lyxfällan och måste sälja av hela stashen!
Har du inga kroppsdelar att sälja?
Har du inga kroppsdelar att sälja?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Med min usla kropp så lär jag snarare åka på sophanteringavgift.
Jag tror att den är helt OK. Den väsnas & vibrerar mer än en oljekyld/smord kompressor från Werther, men den håller säkert en fullt acceptabel nivå. Livslängden är sannolikt inte heller i nivå med en "riktig" Werther, men det innebär ju inte heller att den ramlar isär efter 3 månader.
Frågan är ju vad du har för planer? Att köpa något hyfsat billigt nu för att senare införskaffa något mer rejält?
SprayPal har en liten & simpel kompressor för 114,- Euro. Tyvärr utan lufttank, men jag tror att den funkar helt OK som en kortfristig lösning.
Frågan är ju vad du har för planer? Att köpa något hyfsat billigt nu för att senare införskaffa något mer rejält?
SprayPal har en liten & simpel kompressor för 114,- Euro. Tyvärr utan lufttank, men jag tror att den funkar helt OK som en kortfristig lösning.
Hayabusa
Baserat på utseendet på den där så är det samma som säljs på classe, biltema osv men med lite extra tillbehör på. (Vilket inte är omöjligt med tanke på att det inte finns så många egentliga tillverkade)
Dock kan tanken nog vara trevlig att ha där, så att du får ett jämnare tryck. Men den duger nog, även om den kanske är dyrare än vad den borde vara. (Jag klarar mig ju med min som jag köpte med airbrush osv för 1500)
Dock kan tanken nog vara trevlig att ha där, så att du får ett jämnare tryck. Men den duger nog, även om den kanske är dyrare än vad den borde vara. (Jag klarar mig ju med min som jag köpte med airbrush osv för 1500)
Jokkocze
Jupp! Jag vill mest komma igång igen. Mår direkt illa utan.Hayabusa skrev:Frågan är ju vad du har för planer?
Att köpa något hyfsat billigt nu för att senare införskaffa något mer rejält?
Den där har ju i alla fall en tank.
Ick! Får väl sån lov, antar jag...Warthog skrev:En nackdel bara: 2-3v lev. tid... Klarar du dej så länge
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet