Revell He 111p 1/32
+4
cas
Azgaron
Jokkocze
MiniStuff
8 posters
Sida 1 av 1
Revell He 111p 1/32
Halloj i stugan!
Inne på min 7:e arbetsdag på raken och ytterligare 5 till innan 1 dag ledigt
Dock har jag på sistone hunnit sitta och koppla av för mig själv med lite plast. Det hela började med att jag hittade ett etsset som jag glömt att jag köpt i en hög med jobbpapper. Och av någon anledning som blev jag så sugen på att bocka lite plåt och började därför att knåpa ihop lite, trots att jag "lovat" mig själv att inte börja på något nytt
Men vem lurar jag....
Så nu tänkte jag att vi skulle hålla en liten gissningstävling och se vem som kan komma på vad det är jag håller på att bygger. 1:a pris till den som gissar rätt blir en Me P1111
Så här mycket plåt är hittills bockad:
Skulle ingen lyckas gissa rätt på denna bild så kommer lite mer ledtråd i form fler bilder på fortskridandet.
Good luck boyz!
/Markus
Inne på min 7:e arbetsdag på raken och ytterligare 5 till innan 1 dag ledigt
Dock har jag på sistone hunnit sitta och koppla av för mig själv med lite plast. Det hela började med att jag hittade ett etsset som jag glömt att jag köpt i en hög med jobbpapper. Och av någon anledning som blev jag så sugen på att bocka lite plåt och började därför att knåpa ihop lite, trots att jag "lovat" mig själv att inte börja på något nytt
Men vem lurar jag....
Så nu tänkte jag att vi skulle hålla en liten gissningstävling och se vem som kan komma på vad det är jag håller på att bygger. 1:a pris till den som gissar rätt blir en Me P1111
Så här mycket plåt är hittills bockad:
Skulle ingen lyckas gissa rätt på denna bild så kommer lite mer ledtråd i form fler bilder på fortskridandet.
Good luck boyz!
/Markus
Senast ändrad av MiniStuff den sön nov 27 2011, 22:55, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : färdiggissat!)
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: Revell He 111p 1/32
En vild chansning, då jag vet att du visat upp den i inköpstråden och det passar in på antalet X i trådtiteln. (Kommer inte på någon annan tillverkare som har ett namn på 6 bokstäver..)
Kan det vara en Revell He 111p i skala 1/32?
'Lådan' du byggt i ets där ser ut som om den skulle kunna vara till för att hålla bomber, vilket isf leder mig till slutsatsen att du måste bygga ytterligare en innan du är klar med böjandet.
Värt att säga är att jag är ganska säker på att det stämmer, då jag själv har det paketet med ets i och känner igen de där delarna rätt bra..
Kan det vara en Revell He 111p i skala 1/32?
'Lådan' du byggt i ets där ser ut som om den skulle kunna vara till för att hålla bomber, vilket isf leder mig till slutsatsen att du måste bygga ytterligare en innan du är klar med böjandet.
Värt att säga är att jag är ganska säker på att det stämmer, då jag själv har det paketet med ets i och känner igen de där delarna rätt bra..
Senast ändrad av Jokkocze den sön nov 27 2011, 22:48, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : Skrev om det mesta.)
Jokkocze
Hehe...
And we have a winner!
skickar ditt pris i veckan, och passar på att skicka med Green Stuff. Har dock endast en fp kvar för tillfället men det är rätt mycket så du kanske kan dela den med din polare?!?
Och så kommer det en uppdatering på tråden inom kort då jag har gjort mer än bockat plåt.
And we have a winner!
skickar ditt pris i veckan, och passar på att skicka med Green Stuff. Har dock endast en fp kvar för tillfället men det är rätt mycket så du kanske kan dela den med din polare?!?
Och så kommer det en uppdatering på tråden inom kort då jag har gjort mer än bockat plåt.
MiniStuff- Vicesheriff
Bra start Markus, och bra gissat Jocke!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
En tävling som man märker alldeles för sent?
Bah!
Men kul idé!
Och ett etsat bombrum är inte fel alls, speciellt inte på en stor Heinkel!
Tufft!
Bah!
Men kul idé!
Och ett etsat bombrum är inte fel alls, speciellt inte på en stor Heinkel!
Tufft!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Liten snabb bilduppdatering så här på morgonkvisten innan man far till jobbet.
har kommit så långt så att nu måste jag till att måla lite RLM66 och RLM02 och sen detaljmålning.
Här har sågats bort en hel del plast för att få plats med all bombrumsets
delar av cockpit
Och allt småjox som skall målas innan det sätts ihop
och här ena sidan av kroppen
Hoppas hinna med färg ngn kväll
/M
har kommit så långt så att nu måste jag till att måla lite RLM66 och RLM02 och sen detaljmålning.
Här har sågats bort en hel del plast för att få plats med all bombrumsets
delar av cockpit
Och allt småjox som skall målas innan det sätts ihop
och här ena sidan av kroppen
Hoppas hinna med färg ngn kväll
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Det ser så detaljerat och grant ut!
Pilotens utrymme ser ju asfränt ut!
Hur mycket ets skall du sätta dit?
Pilotens utrymme ser ju asfränt ut!
Hur mycket ets skall du sätta dit?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Revell har verkligen fått ihop alla sina marsvin i samma påse på slutet.
En ren fröjd att se. Snyggt byggt också.
Jojomensan!
En ren fröjd att se. Snyggt byggt också.
Jojomensan!
Matt_Public- Master of DNF
Tackar o tackar!
@Christer: blir ant inte så mycket mer än bombrummet, kanske... har inte fått de andra två seten som finns och så kände jag att jag ville få något färdigt detta århundrade. Men att byta bombrummet gör en del kan jag säga och jag tänkte ha luckorna öppna och då gör det sig helfint.
@Christer: blir ant inte så mycket mer än bombrummet, kanske... har inte fått de andra två seten som finns och så kände jag att jag ville få något färdigt detta århundrade. Men att byta bombrummet gör en del kan jag säga och jag tänkte ha luckorna öppna och då gör det sig helfint.
MiniStuff- Vicesheriff
Ser bra ut Markus! Ser fram emot lite färg på delarna!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det här blir kul att se! Hoppas att någon dag själv kunna köpa modellen, så att jag får använda min ets.
Also yay! Jag hade rätt
Men ta det lite lugnt med att skicka om du slänger med en tub greenstuff, jag hör av mig när du kan skicka isf.
Also yay! Jag hade rätt
Men ta det lite lugnt med att skicka om du slänger med en tub greenstuff, jag hör av mig när du kan skicka isf.
Jokkocze
Jokkocze skrev:
Ait!
MiniStuff- Vicesheriff
Gick snabbare än vad jag trodde..
Skicka på bara!
Edit: Se där, ett väldigt ihoptryckt inkasserat. Man tackar!
Skicka på bara!
Edit: Se där, ett väldigt ihoptryckt inkasserat. Man tackar!
Jokkocze
Hejsan Markus!
Jag har gått och velat mellan tvenne morötter, Revells Heinkel He111 eller ZM Skyraider, båda i 1/32 naturligtvis.
Nu har du gjort en god gärning och löst mitt dilemma, nu blir det en Spad för min del!
Blir spännande att se hur Heinkeln går ihop, du har ju tydligen en hel del ets att få dit!
Kan rekommendera de viktade hjulen från Mastercaster ( om du inte redan har dem?).
Mycket fina i alla fall!
Limma Lungt!
Stefan
Jag har gått och velat mellan tvenne morötter, Revells Heinkel He111 eller ZM Skyraider, båda i 1/32 naturligtvis.
Nu har du gjort en god gärning och löst mitt dilemma, nu blir det en Spad för min del!
Blir spännande att se hur Heinkeln går ihop, du har ju tydligen en hel del ets att få dit!
Kan rekommendera de viktade hjulen från Mastercaster ( om du inte redan har dem?).
Mycket fina i alla fall!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Gött att man kan hjälpa ngn med ett dilemma utan att veta om det!
Ja det blir en del plåt i magen på den i o m bombrummet men sen blir det nog inte så mycket mer.
Ja jag önskade jag hade Jays hjul men jag har svårt att få kontakt med mannen. Jag kör nog på revellhjulen, får sanda ned de en aning.
Ja det blir en del plåt i magen på den i o m bombrummet men sen blir det nog inte så mycket mer.
Ja jag önskade jag hade Jays hjul men jag har svårt att få kontakt med mannen. Jag kör nog på revellhjulen, får sanda ned de en aning.
MiniStuff- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Me 262 A-1a (Revell, 1/72)
» Revell SU-25 1:72
» Revell Fw 190 1/72
» F-16C - Revell 1/32
» P-47N..Revell 1/48
» Revell SU-25 1:72
» Revell Fw 190 1/72
» F-16C - Revell 1/32
» P-47N..Revell 1/48
Sida 1 av 1