Gladiator on the menu!
+5
merlin1953packard
Gigabyte
johan r
Janne.S
Caverö
9 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Gladiator on the menu!
Hallo out there. Och gott nytt på er. Nu är det kors i taket för här händer det grejer va, om än i sloowmotion.
Inte mycket att säga om detta, det blir nog ganska basic med etsbälten kanske.
Och efter lång betänketid så blir det inte en svensk målning på detta, känns uttjatat.
En liten start på ngt nytt, känns bara bra sofar.
Hej och hå bygg på.
Caverö
Inte mycket att säga om detta, det blir nog ganska basic med etsbälten kanske.
Och efter lång betänketid så blir det inte en svensk målning på detta, känns uttjatat.
En liten start på ngt nytt, känns bara bra sofar.
Hej och hå bygg på.
Caverö
Caverö
Sv: Gladiator on the menu!
Hehehe...jag såg titeln och tänkte : "Jasså Mattias har börjat måla figurer!?"
Så fel man kan ha.....en lite läckerbit blir det i alla fall! Gladiatorn var en tuff lite kärra...ska bli jul å se vad du gör av den!
Blir den klar tills på fredag?
Så fel man kan ha.....en lite läckerbit blir det i alla fall! Gladiatorn var en tuff lite kärra...ska bli jul å se vad du gör av den!
Blir den klar tills på fredag?
Janne.S- Moderator
Nog inte men...... Håller på med decaler till instrumenten. Sånadär bakvända med trycket på klistersidan, skall bli intressant.
Kul att vara tillbaks i gamet allt väl så här på det nya året?
Caverö
Kul att vara tillbaks i gamet allt väl så här på det nya året?
Caverö
Caverö
Hej igen herr Caverö.
Trevligt att se att din svåger slutat utnyttja dig för att måla Spinners till Ju87 och annat trams
Beviset
Tuff kärra du valt. Skall bli kul att se vad du väljer för målning på denna. Kanske något brittiskt från mellankrigstiden..........
//Johan
Trevligt att se att din svåger slutat utnyttja dig för att måla Spinners till Ju87 och annat trams
Beviset
Tuff kärra du valt. Skall bli kul att se vad du väljer för målning på denna. Kanske något brittiskt från mellankrigstiden..........
//Johan
johan r
Blir en kärra från Norge kampanjen 1940. Det kändes lagom ovanligt, eller?
Ha det
Caverö
Ha det
Caverö
Caverö
En gloster gladiator ett härlig plan som till och med en panzarputte som mig känner till lite , Lycka till med bygget o många bilder !
Gigabyte
Har sänt en PDF till dig om Gladiator...
Hej Caverö!
Hittade lite intressanta uppgifter om Gladiator i en bok om norska flygvapnet (Forsvarets luftflaade 1912-1982). Gjorde en PDF och har skickat den till dig på din e-post./BL
Hittade lite intressanta uppgifter om Gladiator i en bok om norska flygvapnet (Forsvarets luftflaade 1912-1982). Gjorde en PDF och har skickat den till dig på din e-post./BL
merlin1953packard
Trevlig kärra, och bra start Caverö!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hejsan!
Kul att se en Gladiator!
Kommer att följa ditt bygge noga då jag också har en här hemma, det skall bli en Grön/silver maskin från F8!
Limma Lungt!
Stefan
Kul att se en Gladiator!
Kommer att följa ditt bygge noga då jag också har en här hemma, det skall bli en Grön/silver maskin från F8!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Lite nytt att begrunda. En liten pilotstol med Eduard etsbelten, fick måla dom själv.
Här skall det sitta.
En liten fin instrumentpanel i plåt och backelit.
Glömde remmar på sidoroderpedalerna.
Fick göra av mjukosttub, lite pill att få dit den längst in.
Sådäringa då har piloten någonstans att sitta och ngt att titta på.
Allt för nu. Hej och hå bygg på
Caverö
Här skall det sitta.
En liten fin instrumentpanel i plåt och backelit.
Glömde remmar på sidoroderpedalerna.
Fick göra av mjukosttub, lite pill att få dit den längst in.
Sådäringa då har piloten någonstans att sitta och ngt att titta på.
Allt för nu. Hej och hå bygg på
Caverö
Caverö
Tack Janne. Jamen vist hade alla dubbeldeckers handbroms, därav den tighta svängradien.
Ha de´
Caverö
Ha de´
Caverö
Caverö
Enliten jobuppdatering. Har lgt på en väldigt subtil preshade, därefter målat undersidan
och sidan på kroppen i nån ljusgrå variant xf-20 och lite vitt.
Här har jag lagt på med sea grey på undervingen, lite ljusad med xf-57 buff.
På kroppens överdel och övervingen ligger dark sea grey och dark green.
Medan det gröna på undervingen är en olivgreen med lite buff
Oxå lite dekaler på detta så blir det nog bra.
Hej och hå bygg på.
caverö
och sidan på kroppen i nån ljusgrå variant xf-20 och lite vitt.
Här har jag lagt på med sea grey på undervingen, lite ljusad med xf-57 buff.
På kroppens överdel och övervingen ligger dark sea grey och dark green.
Medan det gröna på undervingen är en olivgreen med lite buff
Oxå lite dekaler på detta så blir det nog bra.
Hej och hå bygg på.
caverö
Caverö
Skitbra!!!!
Den ser mycket bra ut, gillar preshaden och dekalerna!
Efter att ha sett detta så blir jag bra sugen på att köpa en airbrush + kompressor för att få lika bra resultat på mina modeller.
Den ser mycket bra ut, gillar preshaden och dekalerna!
Efter att ha sett detta så blir jag bra sugen på att köpa en airbrush + kompressor för att få lika bra resultat på mina modeller.
Warsawpact- Starwarsviritous
Airbrush och flygplan är som horse and carriage, dom hör liksom ihop. Jag har bara en gammal Claes Ohlsson spruta
men den funkar när man lärt känna den. En gammal kylskåpskompressor med reservdelar från jobbet så jag har inga höga krav på resultatet.
Ha de´
Caverö
men den funkar när man lärt känna den. En gammal kylskåpskompressor med reservdelar från jobbet så jag har inga höga krav på resultatet.
Ha de´
Caverö
Caverö
Snyggt, jag har som sagt aldrig byggt nåt flyg men man ser ju när nåt är bra byggt.
När du lägger "pre-shade" får man väl vara väldigt försiktig med den gråa och gröna färgen så man inte blåser på för mycket eller? Då går väl effekten förlorad?
Magnus
När du lägger "pre-shade" får man väl vara väldigt försiktig med den gråa och gröna färgen så man inte blåser på för mycket eller? Då går väl effekten förlorad?
Magnus
T-34
Tackar för dessa fina komentarer Ja man får lägga på tunnt och kolla hela tiden så man inte tappar "effekten".
Men det är inte hela världen heller, ibland kanske man kan aftershada lite där det känns befogat. Kanske highlighta oxå.
Caverö
Men det är inte hela världen heller, ibland kanske man kan aftershada lite där det känns befogat. Kanske highlighta oxå.
Caverö
Caverö
Ser mycket bra ut så långt Caverö!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Lite nytt på Gladiatorfronten.
Här skall det in lite fler avgaspipor som leder till avgasuppsamlingsringen eller nåt. Två på varje cyl, inget dom har på jetkärrorna det.
Provat lite vinge och propeller.
Oxå lite lätt avgassot under.
That´s it. Hej och hå bygg på
Caverö
Här skall det in lite fler avgaspipor som leder till avgasuppsamlingsringen eller nåt. Två på varje cyl, inget dom har på jetkärrorna det.
Provat lite vinge och propeller.
Oxå lite lätt avgassot under.
That´s it. Hej och hå bygg på
Caverö
Caverö
Du fick till en jäkligt snygg träpropeller! ja resten av maskinen e snygg den med
Janne.S- Moderator
En liten bild kan säga mycket. Så långt allt väl, skall "bara" hysta dit lite vajrar och stag, något förslag på hur?
Hej och hå bygg på
Caverö
Hej och hå bygg på
Caverö
Caverö
Caverö skrev:En liten bild kan säga mycket. Så långt allt väl, skall "bara" hysta dit lite vajrar och stag, något förslag på hur?
Hej och hå bygg på
Caverö
Försök att diskret kasta några vajernystan på den...kanske går!?
Nej men ta en tandpetare med lite häftmassa i vardera spets där du fäster vajrarna och sedan tryck sedan vardera vajerända ytterst försiktigt emot platsen dit du vill ha dem där man lagt en lite "plupp" med superlimm., så spänner man dem på kuppen. ( svårt att förklara men jag hoppas att you get the picture)
Propellern ser grymt skön ut!
Warsawpact- Starwarsviritous
Läcker kärra ,ta vanlig tunn gummi tråd sådan som man köper i sytillbehörsaffärer om skalan till låter annars strimma ett resårband dom gummi strängarna blir nog lagom för den skalan ?
Gigabyte
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» En Gloster Gladiator...
» Gloster Gladiator
» Gladiator färdig.
» J8 Gloster Gladiator 1/72.....
» Vinterdioraman-Storch & Gladiator
» Gloster Gladiator
» Gladiator färdig.
» J8 Gloster Gladiator 1/72.....
» Vinterdioraman-Storch & Gladiator