Digitalt camo
+6
Janne.S
wolcker
Marlin
Matt_Public
cas
Azgaron
10 posters
Sida 1 av 1
Digitalt camo
Jag hittade en tråd där digitalt camo diskuterades lite granna, men inga tips om hur.
Jag funderar på att försöka göra ett sånt camo på en modell, men undrar lite hur man ska gå tillväga.
Min fundering är att blåsa på en grundfärg. Sen lägger man på lite random fält i en färg tex svart.
Därefter skär man ett helt gäng fyrkantiga eller rektangulära bitar maskeringstape och sätter dit så random som möjligt på de svarta områdena.
Nästa färg målas på, nya fyrkanter sätts dit och nästa färg läggs på osv.
När de färger man tänkt ha med i camot är målade och maskerade så går man på med basfärgen igen.
Låter detta vettigt eller borde man göra på nåt annat sätt för att få till ett snyggt digitalt camo?
Håkan
Jag funderar på att försöka göra ett sånt camo på en modell, men undrar lite hur man ska gå tillväga.
Min fundering är att blåsa på en grundfärg. Sen lägger man på lite random fält i en färg tex svart.
Därefter skär man ett helt gäng fyrkantiga eller rektangulära bitar maskeringstape och sätter dit så random som möjligt på de svarta områdena.
Nästa färg målas på, nya fyrkanter sätts dit och nästa färg läggs på osv.
När de färger man tänkt ha med i camot är målade och maskerade så går man på med basfärgen igen.
Låter detta vettigt eller borde man göra på nåt annat sätt för att få till ett snyggt digitalt camo?
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Digitalt camo
Du menar för att göra en sån här?
Idén låter ju helt genomförbar, den stora utmaningen bli väl att få tag i ett helt gäng med identiska fyrkanter?
Man kan ju tycka att nån vänlig tillverkare borde kunna göra några kvadratfot såna enkla masker. så man slipper besväret att göra fyrkanter...
Det klart, finns det Tamiya-tejp i 2 och 3mm bredder?
Idén låter ju helt genomförbar, den stora utmaningen bli väl att få tag i ett helt gäng med identiska fyrkanter?
Man kan ju tycka att nån vänlig tillverkare borde kunna göra några kvadratfot såna enkla masker. så man slipper besväret att göra fyrkanter...
Det klart, finns det Tamiya-tejp i 2 och 3mm bredder?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jo, nåt sånt hade jag tänkt, men kanske mer stridsvagnshållet.
Jo det blir ju lite struligt att skära identiska fyrkanter, så masker hade varit bra att ha.
Jag ska prova lite så får jag väl visa upp hur det blev sen.
Lite osäker på vilka färger jag ska använda. Kanske färger från svenskt fyrfärgscamo.
Håkan
Jo det blir ju lite struligt att skära identiska fyrkanter, så masker hade varit bra att ha.
Jag ska prova lite så får jag väl visa upp hur det blev sen.
Lite osäker på vilka färger jag ska använda. Kanske färger från svenskt fyrfärgscamo.
Håkan
Du menar det här ?
Det var tider det!
Tror jag faktiskt lyckades klara av första uppdraget en gång eller två, och komma vidare till nästa uppdrag, men där var det stopp!
Det klart, jag var väl kanske 13 år då...
Det var tider det!
Tror jag faktiskt lyckades klara av första uppdraget en gång eller två, och komma vidare till nästa uppdrag, men där var det stopp!
cas- Vicesheriff
Har ett svagt minne av det spelet. Har nog provat nån gång.
Håkan
Håkan
Denna Jordanska F-16 skulle jag vilja ge mig på någon dag.
Undrar bara om man kan ge sig på detta och behålla alla sinnen efter
Det lär väl gå åt några rullar tape också.
/Bosse
Undrar bara om man kan ge sig på detta och behålla alla sinnen efter
Det lär väl gå åt några rullar tape också.
/Bosse
Marlin
Oj, det var otroligt coolt, men nog attans så svårt att få ihop snyggt utan att bli tokig av allt maskerande. Svenskt fyrfärgs känns nästan som en barnlek i jämförelse.
Håkan
Håkan
cas skrev:Du menar det här ?
Det var tider det!
jag får säga att jag har detta spelet nerstoppat på en vind och en fungerade amiga 1000 =)
wolcker
Haru sett denna Håkan?: http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=SquawkBox&file=index&req=viewtopic&topic_id=157067
Det ser faktiskt inte så jobbigt ut som jag föreställde mig Det kanske till och med är möjligt att göra det utan att förlora förståndet
Det ser faktiskt inte så jobbigt ut som jag föreställde mig Det kanske till och med är möjligt att göra det utan att förlora förståndet
Joppo
Tack för länken Jesper!
Nä, den hade jag inte sett. Det såg ju fullt görbart ut, utan att bli helt koko!
Lite åt det hållet jag tänkt men lite förenklat med maskeringen.
Håkan
Nä, den hade jag inte sett. Det såg ju fullt görbart ut, utan att bli helt koko!
Lite åt det hållet jag tänkt men lite förenklat med maskeringen.
Håkan
Tjoho nu snackar vi om flygspel på den gamla goda tiden
Har lite olika Amiga modeller på lager.
Den darton var väldigt bra.
Har lite olika Amiga modeller på lager.
Den darton var väldigt bra.
Viggen
Jag valde ut fyra färger som jag fick för mig skulle funka, den hur realistiska de är har jag ingen aning om.
Jag målade dem i nån slags camo-mönster på en bit plast för att se hur det blev.
Tanken är att det ska vara till ett markmål. Tänkte bara höra hur ni tycker att det ser ut?
Eller ska jag kanske välja andra färger?
Håkan
Jag målade dem i nån slags camo-mönster på en bit plast för att se hur det blev.
Tanken är att det ska vara till ett markmål. Tänkte bara höra hur ni tycker att det ser ut?
Eller ska jag kanske välja andra färger?
Håkan
Ser väl inte riktigt ut som digitalt camo i mina ögon, men Damn! Riktigt snyggt det där!
Skulle vara spännande att se som wraparound på något plan
Skulle vara spännande att se som wraparound på något plan
Jokkocze
Jag slängde ihop det där på frihand på fem minuter, så det blev kanske inte så likt ett digitalt camo, men tanken var i första hand att visa hur färgerna såg ut tillsammans.
Kul att du gillade det!
Det skulle nog ta en stund att måla ett sånt camo som wraparound!
Håkan
Kul att du gillade det!
Det skulle nog ta en stund att måla ett sånt camo som wraparound!
Håkan
Dom Jordanska ser mycket spännande ut nästan som om dam var klädda med reptilskinn.
Caverö
Liknande ämnen
» Digitalt kammo?
» J 29B - F 22 - camo?
» Space Marine Predator (Urban Combat camo-version)
» Sinkmarks galore och nostalgi...
» J 29B - F 22 - camo?
» Space Marine Predator (Urban Combat camo-version)
» Sinkmarks galore och nostalgi...
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet