vilka pigment till lera, och annat med
5 posters
Sida 1 av 1
vilka pigment till lera, och annat med
jag sitter och skall vad det lider smutsa ner min första stridsvagn och funderar kring pigment, går det använda vilka som helst, typ sånt man hittar i färgaffären eller måste det vara något annat?
Krivoshein
Sv: vilka pigment till lera, och annat med
Välkommen till forumet till att börja med
Det finns färdig pigment pulver att köpa typ MiG men man kan åxå köpa kritor på kostnärsbutiker och mala ner själv.
Pigment som pigment helt enkelt....
Det finns färdig pigment pulver att köpa typ MiG men man kan åxå köpa kritor på kostnärsbutiker och mala ner själv.
Janne.S- Moderator
Välkommen till Forumet Krivo!
Hoppas du trivs!
Pigment är inte min starkaste grej, men där har ju Janne glatt börjat, och jag är säker på att det finns en hel drös med folk som glatt hjälper till!
Hoppas du trivs!
Pigment är inte min starkaste grej, men där har ju Janne glatt börjat, och jag är säker på att det finns en hel drös med folk som glatt hjälper till!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Janne.S skrev:Välkommen till forumet till att börja med
Lite som Janne precis säger MEN jag anser nog att inte riktigt "pigment som pigment". Ungefär som med oljefärger så är det skillnad på kvalité på olika pigment, dvs hus finmalda de är etc. Och kör man med kritor, dvs oljekritor el dyl, så innehåller de en del mängd olja (bindemedel) vilket inte färdigmalda pigment innehåller. Det kan vara till nackdel vid användandet.
Vad gäller märken på färdigmalda så rekommenderas väl MIG och AK Interactive, båda framtagna av vädringsmästaren själv Mig Jimenez. Sen finns även en del användbara färger i bulkpack hos närmaste välsorterade konstnärshandlare, typ bruna och svarta, som kan vara bra vid vädring och färgning av större dioramapartier.
fråga på igen om det är något mer du undrar över.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Får nog stämma in i Markus "Stuffy" åsikt. Själv har jag även använt Vallejos pigmentpulver med gott resultat.
/Stefan
/Stefan
Hayabusa
Mig är på beställningslistan, synd ingen i sverige verkar ha det i lager, jag har dock Tipsat tåg & hobby i Luleå om det och hoppas dom nappar.
tacker för tipsen, fler frågor kommer nog allt eftersom
tacker för tipsen, fler frågor kommer nog allt eftersom
Krivoshein
@Krivoshein - Jodå, visst finns det svenska handlare som har Mig i lager. T ex www.ministuff.se
Hayabusa
Liknande ämnen
» Vilka kommer till Grevens?
» Lera på fordon m.m.
» Recept på lera
» Fixera pigment?
» Vilka resin delar behövs till Fpl 37 Viggen?, och alla andra relaterade frågor om Tarangus/Special Hobby byggsats i 1/48
» Lera på fordon m.m.
» Recept på lera
» Fixera pigment?
» Vilka resin delar behövs till Fpl 37 Viggen?, och alla andra relaterade frågor om Tarangus/Special Hobby byggsats i 1/48
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|