Bonsai+modellbygge=Vackert!
+3
Azgaron
MiniStuff
Joppo
7 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Sv: Bonsai+modellbygge=Vackert!
Konstnärens officiella sida: http://www.tokyogoodidea.com/galleries
Joppo
ooooooooo!!! Mina två favoriter - kombinerat! Visste väl att det måste finnas någon mer som sett likheten och möjligheten att kombinera de två
MiniStuff- Vicesheriff
en modell kan mycket väl vara konst.
som det här tex.
som det här tex.
MiniStuff- Vicesheriff
För min del kan modellbygge definitivt kvalificeras som konst. Så länge det finns en intention att berätta en histora eller föra fram något slags budskap bakom modellen/dioramat tycker jag det tar steget in i konstvärlden.
Jag ser liksom inte att det skulle vara någon skillnad på att kvalificera något som konst bara för att det råkar vara en målning eller teckning i förhållande till det vi menar när vi säger modellbygge. I mina ögon är det bara olika konstnärliga medium.
Jag har faktiskt funderat på att ställa ut några av mina modeller på någon vårsalong* här i stan. Det vore roligt att se hur de andra konstnärerna där skulle reagera.
* En slags blandad konstutställning här i Karlskoga som hålls på vårkanten
Jag ser liksom inte att det skulle vara någon skillnad på att kvalificera något som konst bara för att det råkar vara en målning eller teckning i förhållande till det vi menar när vi säger modellbygge. I mina ögon är det bara olika konstnärliga medium.
Jag har faktiskt funderat på att ställa ut några av mina modeller på någon vårsalong* här i stan. Det vore roligt att se hur de andra konstnärerna där skulle reagera.
Joppo
Joppo skrev:....
Samma tanke jag har haft! Det finns ett litet galleri i stan som är fritt att låna/hyra in sig på för utställningar. som sagt skulle vara kul och se reaktionerna bland konstnärer och vanligt folk.
MiniStuff- Vicesheriff
Jäkligt coolt
@Joppo - Klart att modellbyggge är konst. T om en svår konst. Men, ett genomgående drag inom konst & kultur är att vissa anses "finare" än andra. Klassisk musik anses vara seriös medan rock & pop tillhör billig skräpkultur. Nobelpriset i litterartur - hur många har verkligen läst dessa författares alster? Men, fint är det ju...
Tänkte på det när jag såg POL´s dio på C4. Hade dessa presenterats som målningar så hade de säkert kunnat få ett genomslag i de "fina" kretsarna.
Stefan, som hellre ser "Star Wars" än "Sånger från andra våningen".
@Joppo - Klart att modellbyggge är konst. T om en svår konst. Men, ett genomgående drag inom konst & kultur är att vissa anses "finare" än andra. Klassisk musik anses vara seriös medan rock & pop tillhör billig skräpkultur. Nobelpriset i litterartur - hur många har verkligen läst dessa författares alster? Men, fint är det ju...
Tänkte på det när jag såg POL´s dio på C4. Hade dessa presenterats som målningar så hade de säkert kunnat få ett genomslag i de "fina" kretsarna.
Stefan, som hellre ser "Star Wars" än "Sånger från andra våningen".
Hayabusa
Liknande ämnen
» Vilken modell ska JAG välja då?
» Nu hoppas jag få mer tid till modellbygge!
» Italeri SD.KFZ. 179 Bergepanther
» Modellbygge i medierna.
» Medicinsk utrustning för modellbygge
» Nu hoppas jag få mer tid till modellbygge!
» Italeri SD.KFZ. 179 Bergepanther
» Modellbygge i medierna.
» Medicinsk utrustning för modellbygge
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|