Harrier GR7, Hasegawa 1/48
+12
Marlin
Jörgen.E
MiniStuff
Stefan E
Matt_Public
Fisken35
cas
Azgaron
T-34
Joppo
linusorn
Janne.S
16 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Harrier GR7, Hasegawa 1/48
Så ja, äntligen klar!
Jag hade några sista sekunden bekymmer dock... I använde dekalen för sprängsnöret i huven...ser inte fint ut
JAg provade att doppa huven i johnson en gång till men det hjälpte inte, ser fortfarande hemskt ut..lär inte bli någon prisvinnare detta
Här är bilderna.... rätt många som vanligt, akta er ni med telefon modem
Detta om detta!
JAg skulle egentligen använt en blå bakgrund till HArriern men jag hade bara den grå...så bilderna blev aningen dunkla
Limma lugnt!
Byggtråd
Jag hade några sista sekunden bekymmer dock... I använde dekalen för sprängsnöret i huven...ser inte fint ut
JAg provade att doppa huven i johnson en gång till men det hjälpte inte, ser fortfarande hemskt ut..lär inte bli någon prisvinnare detta
Här är bilderna.... rätt många som vanligt, akta er ni med telefon modem
Detta om detta!
JAg skulle egentligen använt en blå bakgrund till HArriern men jag hade bara den grå...så bilderna blev aningen dunkla
Limma lugnt!
Byggtråd
Janne.S- Moderator
Sv: Harrier GR7, Hasegawa 1/48
Riktigt snyggt, du ht gjort det igen. Tycker inte huven ser så risig ut som du säger.
linusorn
Tack Linus!
Du ska se den i verkliga livet...kameran döljer en hel del. Man ser filmen dessutom blev det veck i den.
Du ska se den i verkliga livet...kameran döljer en hel del. Man ser filmen dessutom blev det veck i den.
Janne.S- Moderator
Snajsig! Jag ser ingen fel på huven, men jag är ju också flyganalfabet
Joppo
Tack Joppo
Se närbilden på cockpit...då ser ni den veckade dekalfilmen :/
Se närbilden på cockpit...då ser ni den veckade dekalfilmen :/
Janne.S- Moderator
Mycket tjusigt bygge Janne! Läckert skitig look!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Smutsig och go den blev du!
Gillade alla färgade klarplastdelar! När fuskade du till dom utan att säga till?
Eller hann jag inte med i byggtråden?
Gött jobbat!
Gillade alla färgade klarplastdelar! När fuskade du till dom utan att säga till?
Eller hann jag inte med i byggtråden?
Gött jobbat!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det ska nog till att vara en kräsen domare som inte ger något pris till den där.
Fredrik
Fredrik
Fisken35
Vilken lite ilskebirre!
Den är ju för söt alltså. Tio poäng till sörlänningen!
Den är ju för söt alltså. Tio poäng till sörlänningen!
Matt_Public- Master of DNF
Håller med föregående talare!
Otroligt snyggt, Janne!
Synd på sprängsnöret, men jag vet att det kan vara otroligt svårt att få det snyggt!
Tycker nog du lyckats få till det igen!
Ser fram mot ditt nästa bygge!
Stefan
Otroligt snyggt, Janne!
Synd på sprängsnöret, men jag vet att det kan vara otroligt svårt att få det snyggt!
Tycker nog du lyckats få till det igen!
Ser fram mot ditt nästa bygge!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
mållös...
... fin...
.... fin...
....... finast...
jives.
... fin...
.... fin...
....... finast...
jives.
MiniStuff- Vicesheriff
Tack Pojkar
Klarplastgrejerna ingick liksom i slutmonteringen så det var inget som jag tänkte på att visa. Det är inga konstigheter..Tamyia clear färger målade på insidan helt enkelt.
Min gamla AV-8B så gjorde jag sprängsnöret av koppartråd istället för att använda dekalen...skulle gjort likadant nu med men jag blev lat
Klarplastgrejerna ingick liksom i slutmonteringen så det var inget som jag tänkte på att visa. Det är inga konstigheter..Tamyia clear färger målade på insidan helt enkelt.
Min gamla AV-8B så gjorde jag sprängsnöret av koppartråd istället för att använda dekalen...skulle gjort likadant nu med men jag blev lat
Janne.S- Moderator
Herrejisses vad bra den blev! Grymt snygg och perfekt vädrad, gillar också hur du fått färg på alla "clear" delar, inkl lasersiktet på bomberna.
Har du någon gång funderat på att göra en guide på hur du vädrar, pre-shadar etc?
Har du någon gång funderat på att göra en guide på hur du vädrar, pre-shadar etc?
Warsawpact- Starwarsviritous
Warsawpact skrev:Herrejisses vad bra den blev! Grymt snygg och perfekt vädrad, gillar också hur du fått färg på alla "clear" delar, inkl lasersiktet på bomberna.
TAck Chrille
Trodde det var vad jag gjorde med byggtråden, om du läser texten mellan bilderna så har jag skrivit exakt hur jag gjorde
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Warsawpact skrev:Herrejisses vad bra den blev! Grymt snygg och perfekt vädrad, gillar också hur du fått färg på alla "clear" delar, inkl lasersiktet på bomberna.
TAck Chrille
Trodde det var vad jag gjorde med byggtråden, om du läser texten mellan bilderna så har jag skrivit exakt hur jag gjorde
...i samma stil som ditt Airbrush ABC.
Informativt iaf
Warsawpact- Starwarsviritous
Nästan för snyggt Janne och ett lysande exempel på hur en grå yta kan få liv med hjälp av bra teknik med färgsprutan.
Snyggerbygge
Snyggerbygge
Caverö
jag kapar din tråd lite Janne och ställer en fråga:
visst har du använt DAX70 som förtunning till Lifecolor? Och det funkar helfint? Kunde vara bra att veta vilka färger det funkar till då jag har 1liters flaskor med DAX70 till försäljning
visst har du använt DAX70 som förtunning till Lifecolor? Och det funkar helfint? Kunde vara bra att veta vilka färger det funkar till då jag har 1liters flaskor med DAX70 till försäljning
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Harrier GR7, Hasegawa 1/48
» Sea Harrier FRS.1 1/48
» Harrier AV-8A
» Harrier GR.3, Airfix 1/72
» Harrier GR.3 Airfix 1/72
» Sea Harrier FRS.1 1/48
» Harrier AV-8A
» Harrier GR.3, Airfix 1/72
» Harrier GR.3 Airfix 1/72