S35E Draken 1/48
+8
Björn Eriksson
Matt_Public
Marlin
Viggen
Janne.S
cas
Azgaron
ernie87
12 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: S35E Draken 1/48
Hmm..så just att jag inte formulerade mig så bra där...äh! skyller på den väldigt goda whiskeyn!
ernie87
Aha, grejen när man blåser finlir är att det i alla fall blir avlagringar på nålen....så ha topsen redo och putsa till nålspetsen med jämna mellanrum så löser det sig
Janne.S- Moderator
oh my!
Ingen update på över en månad.Illa, illa indeed
Ska lägga upp lite bilder ikväll.
Ingen update på över en månad.Illa, illa indeed
Ska lägga upp lite bilder ikväll.
ernie87
Sådär ja! från inte alls så lyckat till rätt skapligt resultat:)
Fick måla om hela kärran eftersom sprutan som sagt bråkade med mig i slutskedet på första målningen.
Camot är klart, ett flertal lager johnsons är på sprutade och nästan alla dekaler är på
Resterande dekaler kommer nog på lite senare i afton men först så ska jag och sambon se Rosa pantern 2 med lite chips och dipp:)
Kommer att bygga denna med stängd huv då jag inte vart helt nöjd med piten men dels för att framhäva Drakens snygga former:)
Nästa Draken dygga kommer att få en hel del godis i form av bla, hjulhus,luftbromsar,fällda klaffar,öppen gun-bay, pit, osv
Blir dock ett annat bygge mellan, vet dock inte om jag ska bygga YAK-38 i 1/48 från hobbyboss eller om jag ska färdigställa Revells Arado 196 i 1/32....hmm?
Fick måla om hela kärran eftersom sprutan som sagt bråkade med mig i slutskedet på första målningen.
Camot är klart, ett flertal lager johnsons är på sprutade och nästan alla dekaler är på
Resterande dekaler kommer nog på lite senare i afton men först så ska jag och sambon se Rosa pantern 2 med lite chips och dipp:)
Kommer att bygga denna med stängd huv då jag inte vart helt nöjd med piten men dels för att framhäva Drakens snygga former:)
Nästa Draken dygga kommer att få en hel del godis i form av bla, hjulhus,luftbromsar,fällda klaffar,öppen gun-bay, pit, osv
Blir dock ett annat bygge mellan, vet dock inte om jag ska bygga YAK-38 i 1/48 från hobbyboss eller om jag ska färdigställa Revells Arado 196 i 1/32....hmm?
Senast ändrad av ernie87 den fre apr 27 2012, 23:38, ändrad totalt 1 gång
ernie87
Gods dammit vad vackert!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snygg effekt på panellinjerna!
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
Kul att ni gillar den!
Som tur är så har jag haft lite tid över och därav hunnit grejja på lite med denna.
Resterande dekaler har monterats, sprutat på några lager Johnsons, lagt på en wash samt vädrat lite med Tamiyas "smink dosa", monterat bla tankarna,luckor, RAT osv
(Enligt mitt tycke så borde det införas ersättning för förlorad byggtid)
Nåväl, här kommer lite bilder:
Som tur är så har jag haft lite tid över och därav hunnit grejja på lite med denna.
Resterande dekaler har monterats, sprutat på några lager Johnsons, lagt på en wash samt vädrat lite med Tamiyas "smink dosa", monterat bla tankarna,luckor, RAT osv
(Enligt mitt tycke så borde det införas ersättning för förlorad byggtid)
Nåväl, här kommer lite bilder:
ernie87
Spaningsskönhet hela vägen!
Mycket snygg!
Mycket snygg!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Efter att ha varit ledig sen i torsdags så har jag hunnit klart med min foto-drake:)
Hade tänkt att lägga ut bilder idag på förmiddan men vart utringd på jobb, så dom kommer upp i bildrutan ikväll ist:)
Har hunnit förbi lokala GW handlarn och fyndat lite färger inför kommande bygge, lägger upp en byggtråd så fort jag är vid datorn.
Ska gör mitt bästa för att den ska bli väl uppdaterad:)
Hade tänkt att lägga ut bilder idag på förmiddan men vart utringd på jobb, så dom kommer upp i bildrutan ikväll ist:)
Har hunnit förbi lokala GW handlarn och fyndat lite färger inför kommande bygge, lägger upp en byggtråd så fort jag är vid datorn.
Ska gör mitt bästa för att den ska bli väl uppdaterad:)
ernie87
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» S35E Draken F11 #59 - Hasegawa 1/48 med massor av extra
» J-35 Draken 1/48 Hasegawa
» AJ35 Draken "mod 4" 1/72, WIF
» 1/48 Draken
» J-35J Draken 1/48
» J-35 Draken 1/48 Hasegawa
» AJ35 Draken "mod 4" 1/72, WIF
» 1/48 Draken
» J-35J Draken 1/48