IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bofors 37mm L/45 pansarvärnskanon i Svenska hären under VkII

+2
Matt_Public
MiniStuff
6 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Bofors 37mm L/45 pansarvärnskanon i Svenska hären under VkII - Sida 2 Empty Sv: Bofors 37mm L/45 pansarvärnskanon i Svenska hären under VkII

Inlägg av Gäst sön 08 apr 2012, 16:48

Azgaron skrev:Ser bra ut Ola!

En del byggen vill man nog helst glömma, men däremot tycker jag nog att man stolt kan sätta dem på hyllan och tänka "jag klarade bygget".
Såvida man inte talar om total failure, men det tycker jag inte att dett ser ut som.

Håkan

Håkan...tackar för positiva moralhöjande text, givetvis har du rätt cheers

//Ola

Gäst
Gäst

Till överst på sidan Gå ner

Bofors 37mm L/45 pansarvärnskanon i Svenska hären under VkII - Sida 2 Empty Sv: Bofors 37mm L/45 pansarvärnskanon i Svenska hären under VkII

Inlägg av Caverö mån 09 apr 2012, 13:42

Jag hoppas vi får se den monterad iallafall för så illa kan det väl inte vara. Eller jo det kan det, för vissa modeller är riktiga rötägg och man får bita ihop och ta tag i ngt nytt.
Caverö
Caverö

Inlägg av Gäst mån 09 apr 2012, 14:10

Tjena.....
Kommer det lite bilder på portklappen Smile

Bofors 37mm L/45 pansarvärnskanon i Svenska hären under VkII - Sida 2 Pbv511%2520007

Sitter 4 klena stag som går från kanonen till skölden och när dessa skall limmas så är det alltid nån av dessa 4 stag som behagade glida iväg och
gör att skölden blir sne !!

Bofors 37mm L/45 pansarvärnskanon i Svenska hären under VkII - Sida 2 Pbv511%2520012

På denna bild ser man att eldrör kontra sköld inte är symbios
och detta pågrund av stagen.

Bofors 37mm L/45 pansarvärnskanon i Svenska hären under VkII - Sida 2 Pbv511%2520014
På denna bild så ser man lite grand att bakstycket på eldröret är dåligt gjutet och det gör att klacken som man trycker upp efter projektilen är på
plats blir nästan placerad snett på tvärsen där bak.
Man ser även att hjulupphängningen är sne på grund av gjutningen
och skulle man fixa och dona på det så skulle det inte finnas nåt kvar att limma ihop.

Men bland alla dåliga grejor så finns det 2 saker som man kan bli nöjd över
och det ena är att skiten sitter ihop ännu och att jag är nöjd med målningen
Laughing Laughing

Gäst
Gäst

Inlägg av Azgaron mån 09 apr 2012, 14:16

Trist med en tråkig, bråkig modell, men nu har du ju fått ihop den och det ser ju bra ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Gäst mån 09 apr 2012, 14:18

Azgaron skrev:Trist med en tråkig, bråkig modell, men nu har du ju fått ihop den och det ser ju bra ut!

Håkan

Tack Håkan Smile

Man får vara nöjder ändock att den sitter ihop och målningen vart bra Smile

Gäst
Gäst

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet