IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Airbus A310-304 Interflug

+3
Warsawpact
Janne.S
bjork_larsson
7 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av bjork_larsson mån jan 12 2009, 23:40

Tja gubbs,

Jag öppnar härmed en ny tråd för mitt nya bygge. Jag sa ju på mötet sist att jag inte skulle få bygga så mycket mera just nu för frugan och det är ju iofs sant, men jag har bedrivit de sena kvällarna med att limma och slipa på min fina nya Airbus. Detta runt nattetid! Jag måste säga att det blir bra, kanske rent av det bästa jag någonsin byggt. Jag kommer att posta bilder allt eftersom det sker något, men inte idag. Jag orkar inte meka med detta i kväll!

Jag måste även passa på att säga ytterliggare några ord. Det känns faktiskt rätt vemodigt att bygga denna modell. Inte pga själva modellen, jag älskar Airbus A310 och den är underbar i form och så. Men eftersom jag nu kommer att göra denna utefter en förebild så kommer den inte vara egenkomponerad och inte heller lika populär som Belugan va. Det känns trist, riktigt trist! Men sånt är livet, jag får helt enkelt hitta på någe ny spektakulär modell att bygga! Funderar iofs på en flygmodell i "mitt egna flygbolags märke ATLANTIC AIRLINES"

Jaja, bilder kommer snart!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av Janne.S tis jan 13 2009, 06:08

Hehe...oroa dig inte för populariteten Very Happy

Har märkt att ju fler vedermödor man genomlever i ett bygge desto starkare stöd och intresse väcker man hos omgivningen. Det kommer fler...var så säker!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av bjork_larsson tis jan 13 2009, 10:24

Ja, du har nog rätt där Janne! Det är bara att jobba på, men det är väldigt roligt med den respons som man fick genom arbetet med Belugan! Very Happy Man får som luft under vingarna så att säga! Haha... lol! Terje kan vara fyndig om han vill! Razz

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av bjork_larsson tis jan 20 2009, 11:13

Här kommer den första bilden på en grund målad A310. Jag har hittat några skavanker som skall slipas till lite mera och sedan är det lite med cockpitten och de bakre vingarna.

Airbus A310-304 Interflug P1020642

Hjulhusen har jag spacklat rätt mycket på, dom hade inga väggar så det är lite pyssel med dem med innan den vita färgen skall på.

Jag kommer att vara lite tystare här på forumet än vad jag har brukat den sista tiden. Jag kommer heller inte bygga lika mycket. Jag har nämligen börjat på en kurs för C körkort och så småning om även CE + 5 adr kompetenser. Så jag har inte så mycket tid nu, sitter mest och pluggar men jag är inne på forumet och läser med jämna mellan rum och kollar på bilder! Very Happy

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av Janne.S tis jan 20 2009, 16:22

Lycka till med C-kortet!

Å när du är klar så kräver vi bot och bättring!! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av Warsawpact tis jan 20 2009, 17:57

Hoppas du naglar C kortet Terje.

Du får ta och komma "back whit a bang" när du väl fått kortet Smile

Lycka till med DDR'aren, Interflug var ju DDR's egna flygbolag.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av bjork_larsson ons feb 25 2009, 11:46

Tyvärr så postar jag inga bilder idag, men dom kommer kanske senare! =) Jag har nu hunnit med lite till iaf, mellan allt pluggande! Den matta aluminiumen är på sin plats på vissa vingdelar och även maskerade. Men tyvärr la min kompressor av när jag drog på med det vita, så nu skall jag införskaffa mig en ny "riktigt" kompressor och inte en som är avsedd för att aldrig användas! =) Modellen ser dock riktigt bra ut! =)

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av Janne.S ons feb 25 2009, 12:07

Inga bilder men men men????

Frestare där!!! cheers

Kul att du hinner med lite byggande i alla fall!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av Gigabyte ons feb 25 2009, 12:36

Tråkigt att din kompressor pajade Terje, men det är som du säger det är bättre att satsa på något som håller i längden !
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av bjork_larsson ons feb 25 2009, 15:49

@ Janne: Ni skall hållas på streckbänken. Jag skall dock försöka få upp bilder så snart jag hinner!

@ Giga: Jaoo, jag blev less på att kanske behöva laga den igen så nu får det bli en riktig. Som klarar av att agera kompressor. Tyvärr gick ändå den lilla kompressorn på ganska mycket. 799, om jag inte minns fel. Suck... men men, sånt är livet! "You got to like it..." Very Happy
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av Janne.S ons feb 25 2009, 22:26

Mmmm....800 spänn e mycket..... men lite för en kompressor Razz

En bra kompressor går på runt 2000 spänn.....en utmärkt gå på minst det dubbla...tänk silair å liknande
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av Azgaron tor feb 26 2009, 06:30

Ser bra ut så långt Terje! Hoppas på att få fler bilder snart!

Jo, en bra kompressor hade varit trevligt! Helst nån riktigt tyst a'la kylskåpstyp! Hade förmånen att få prova en sån ett tag och det var rena drömmen att använda! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av bjork_larsson fre feb 27 2009, 16:23

@ Håkan & Janne: Jaoo, jag vet nog på ett ungefär vad för kompressor som jag vill ha. Men nu är det inte tal om någon ultra tyst. Haha, det blir en riktig kompressor som jag kan ha annat till. Men den skall så inne i ett förråd med endast en slang och en kopplingsannordning som synes och är fast monterad på väggen. Men det är klart att den kommer att höras ändå, men inte riktigt så mycket!

Tack för komplimangen om flyget förresten! Hittentills är jag nöjd, men det är mycket mera att göra, dessutom tycks jag ha slarvat bort cockpitglaset... Mad

Hur som helst, jag har lite planer på g efter att min teori är klart. Givetvis en ny kompressor, men också en ny modell / två nya modeller. Det beror lite på. Jag hade tänkt att förgylla tillvaron lite med att bygga en modell av en semitrailer, dvs. en dragbil med påhängsvagn, aka. trailer. Jag vet dock inte riktigt vilken modell det skall vara än utan bara att det skall vara i skala 1/24. Så den blir ganska stor. Eftersom jag har ambitioner om att starta eget sedan inom "åkeribranchen", som vi i branchen kallar det haha Razz , så tänkte jag att jag skulle göra dem i mina egna färger. Skulle vara kul att se hur det blir. Troligtvis blir det en svart bil med en svart trailer med stripes och logga i guld. Very Happy Ungefär då som min atlanticair mojjäng som ni tidigare har sett (kanske inte alla dock).

Nu e problemet den att jag vet inte riktigt vilken modell av bil det blir... jag har lite funderingar, Volvos amerikanare VN780, Scanias topline modell R580 (tror jag den hette) förövrigt en sådan som jag gärna vill ha sedan. Man kan lösa sängen på ett sätt att man har den ovanför huvudet på sig när man kör. Så har man ett utrymme där bak för att äta och så vidare. Men, men nu kommer det svåra, eftersom jag i dagsläget kör en Volvo FH12 så gillar jag den skarpt, men MAN TGL XXL är så sykligt stilig! Haha... ni fattar vilka problem jag har va!? Very Happy

Hur som helst, jag måste gå och leta upp dottern nu, hon är nog och kollar in sitt nya rum! Very Happy Hoppas att ni kunde reda ut någe efter detta totala ordbajseri!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av johan r fre feb 27 2009, 18:42

Kul att höra av dig igen.

Inga planer på att bygga en tungbärgare?

Jag tycker dom e jäkligt maffia med en massa kul grejer på.

Hur som helst.

Välj nått kul, bygg och trivs och dela gärna med dig av dina projekt.

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av bjork_larsson fre feb 27 2009, 19:18

@ Johan: Jo det kanske blir en sådan i framtiden. Men just nu blir det en kapell eller box trailer. Vi får se vad som händer i framtiden. Självklart kommer det bilder med. Måste dock göra färdigt a310 först! Very Happy

Så fort jag är klar med teorin nu så blir det väl till att både bygga och skriva mera! Very Happy

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av bjork_larsson fre feb 27 2009, 19:21

Notera den mycket stiliga bild jag ordnat! =) Jack O'neill fick stå åt sidan för farbror Stig!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av bjork_larsson lör feb 28 2009, 21:25

@ Johan: Du pratade ju om en tungdragare! Här skall du få se en länk som jag raggade upp på google! Very Happy Detta är stiligt...

http://teamsorlandet.diskusjonsforum.no/teamsorlandet-about235-0-asc-30.html

Detta är en riktig tungdragare... Inte utan att man blir riktigt sugen!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av Janne.S lör feb 28 2009, 21:28

Hehehe...du har fått lastbilar på hjärnan Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av JOooCKE lör feb 28 2009, 21:30

jaa Terje , ksons dragare är riktigt brutal, det finns många fina byggen på det där forumet Smile

hehe , Terje det är skönt att det finns mer lastbilsfanatiker på forumet !
Men snälla håll dig till Volvo ! hehe , nu ska jag inte sabba dina planer med en Scania topline ser ju ut som , jaa den är ful som f*n !
Här är en riktig bil !
Airbus A310-304 Interflug Volvo-fh16-700-truck-picture-1
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av bjork_larsson lör feb 28 2009, 22:05

@Jocke: Jaoo, jag har vartit en lastbilsfanatiker i hela mitt liv. Ända sedan jag åkte med min mostersman när jag va liten. Han körde dragbil runt om i europa. Så du behöver inte känna dig ensam! Very Happy

Ang. Scanian, vattenskallen kallar dom den på CR Johanssons åkeri, där jag tar ckortet! Very Happy Kanske är passande, men jag tycker att den är riktigt stilig! Very Happy Gillar du inte MANen da? Personligen lutar allt åt att jag kommer att bygga en Volvo FH, kanske rent av 700. Vem vet! Very Happy Själv kör jag nu en FH med 400 hk. Riktigt fin faktikst. Men när jag startar eget om ett par år (planerna tryter inte i samma omfattning som tiden tycks det) så vill jag nog ha en liknande vattenskallen. Man kan placera en säng ovanför föraren när man kör och kan därför ha en fåtölj och ett bord med lite köks inredning där bak då! Very Happy

Har inte kollat runt så mycket på forumet, men har du någon lastbilsmodell på g nu eller?

@ Janne: Det vet du att jag har! Razz

@ Johan: När jag varit och seglat runt lite efter lastbilar hittar jag en hel hjord av massa smileys, vi kanske skulle kunna bygga ut förådet lite så vi får in flera? Very Happy

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av bjork_larsson lör feb 28 2009, 22:11

@ Jocke: Duuueeeee, har vi någon kommentar till denna eller? Mållös... vilket bygge!

http://teamsorlandet.diskusjonsforum.no/teamsorlandet-about225.html

Förresten, snacka om att kapa sin egna tråd! Very Happy

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av JOooCKE lör feb 28 2009, 22:12

Hej !

Hehe , joo då vattenskalle har man hört förut , det är pappas ord för den, ja kallar den också det men jag visste inte om du skulle förstå vad jag menade om jag sa vattenskalle så ja använde topline Razz
Manen är riktigt fin , specielt den nya TGA'n en sån har dem på prov där pappa kör nu och den är rikgtigt fräsh Smile
Det är bara synd att den inte finns i modell form...
En FH-16 700 skulle vara trevligt att ha i bokhyllan men det blir lite krångligt om man ska bygga den för det är ju andra lysen och annan front på den än vad det är på dem fh bilarna som finns i modellform...

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av JOooCKE lör feb 28 2009, 22:12

bjork_larsson skrev:@ Jocke: Duuueeeee, har vi någon kommentar till denna eller? Mållös... vilket bygge!

http://teamsorlandet.diskusjonsforum.no/teamsorlandet-about225.html

Förresten, snacka om att kapa sin egna tråd! Very Happy

Terje

Ja du den bilen är OTROLIG !
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av bjork_larsson mån mar 02 2009, 21:59

@Jocke, jag vill bara kolla en sak... eftersom jag nu inte är så hitech på allt här på forumet! =) Fick du mitt pm eller? Jag fick ett iaf... ehh! Ja hur som helst...

Terje Laughing
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av JOooCKE tis mar 03 2009, 07:53

Hej !

Nej , det har inte kommit något till mig Rolling Eyes
Så du får nog prova igen Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A310-304 Interflug Empty Sv: Airbus A310-304 Interflug

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet