Mitt förb(l)uffande canard projekt :)
+6
Marlin
Stefan E
Matt_Public
cas
Janne.S
Azgaron
10 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Mitt förb(l)uffande canard projekt :)
Det går åt rätt håll på sätt och vis! Glöm inte bort att det inte är några vingar trots att jag skrev 3 vingar.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
En C-130 kanske? Kom ju 56 och de där tre ahde kanske kunnat passa in på baken på den
Jokkocze
Nu börjar det bli varmt!
En ledtråd till. Tänk på grekiska bröllop! Eller, nja kanske lite långsökt!
Håkan
En ledtråd till. Tänk på grekiska bröllop! Eller, nja kanske lite långsökt!
Håkan
Inte civilt! Mer vapen än C-130!
Håkan
Håkan
Där sa du nåt! Stabbe och fena från en B-52.
Följdfrågan blir ju vilken flygkropp han hade tänkt sätta det på?
Men det klart, inspirerad av den fejkade B-17 bilden så kan det ju allt bli en B-52 anka. Fränt!
Följdfrågan blir ju vilken flygkropp han hade tänkt sätta det på?
Men det klart, inspirerad av den fejkade B-17 bilden så kan det ju allt bli en B-52 anka. Fränt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Helt rätt!
Här är högen med delar, som de såg ut innan jag började.
Jo, tanken är att det ska bli en B-52 anka! kanske med en liten tvist eller två.
Min första tanke var helt enkelt att göra den som på B-17 bilden, men så hamnade jag i en diskussion med en snubbe som håller på med en canardversion av Victor'n. Det plus lite egna funderingar har ställt till det i konfigureringarna lite.
Huvudvingarna ska flyttas bak, och vara vinklade bakåt, men bara till ca en tredjedel. Där tänkte jag kapa och vinkla resten av vingen framåt.
Alla motor och tankfästen måste kapas och fyllas igen för att motorerna och tankarna ska hamna i rätt vinkel.
Stabbarna ska ju fram. Inga konstigheter där (än). Fenan däremot kanske jag kommer att kassera, och tillverka två något mindre som får sitta över knäcken i vingen, ungefär som på Shinden.
Shinden och en del andra canardkonstruktioner fick mig också att tänka på att de oftast är tjockare i bakänden och ganska spetsiga framåt.
Min tanke var då att vända på kroppen så akterskytten kommer framåt.
Genast uppstår en del problem som var ska piloterna sitta? De behöver ju kunna se framåt. Den nuvarande cockpiten har ändå fått en knäck och måste fixas i alla fall. Jag tänkte se om man inte kunde sätta dit nån kanon där istället så de har skydd bakåt.
Hela eländet tänkte jag sen ha antingen nattsvart eller plåtrent så jag kan prova Alcladen.
Hoppas det jag skrev blev nåt sånär begripligt.
Det lär ju bli en hel del jobb, men den får ligga och puttra i bakgrunden så länge, medans jag färdigställer Skyhawken och Lightningen.
Håkan
Här är högen med delar, som de såg ut innan jag började.
Jo, tanken är att det ska bli en B-52 anka! kanske med en liten tvist eller två.
Min första tanke var helt enkelt att göra den som på B-17 bilden, men så hamnade jag i en diskussion med en snubbe som håller på med en canardversion av Victor'n. Det plus lite egna funderingar har ställt till det i konfigureringarna lite.
Huvudvingarna ska flyttas bak, och vara vinklade bakåt, men bara till ca en tredjedel. Där tänkte jag kapa och vinkla resten av vingen framåt.
Alla motor och tankfästen måste kapas och fyllas igen för att motorerna och tankarna ska hamna i rätt vinkel.
Stabbarna ska ju fram. Inga konstigheter där (än). Fenan däremot kanske jag kommer att kassera, och tillverka två något mindre som får sitta över knäcken i vingen, ungefär som på Shinden.
Shinden och en del andra canardkonstruktioner fick mig också att tänka på att de oftast är tjockare i bakänden och ganska spetsiga framåt.
Min tanke var då att vända på kroppen så akterskytten kommer framåt.
Genast uppstår en del problem som var ska piloterna sitta? De behöver ju kunna se framåt. Den nuvarande cockpiten har ändå fått en knäck och måste fixas i alla fall. Jag tänkte se om man inte kunde sätta dit nån kanon där istället så de har skydd bakåt.
Hela eländet tänkte jag sen ha antingen nattsvart eller plåtrent så jag kan prova Alcladen.
Hoppas det jag skrev blev nåt sånär begripligt.
Det lär ju bli en hel del jobb, men den får ligga och puttra i bakgrunden så länge, medans jag färdigställer Skyhawken och Lightningen.
Håkan
Det blir ett rackanrs tufft projekt, och stort!
Koolt som bara attan!
Fast jag antar om jag vill se framåtsvepta vingar så får jag göra det själv =)
Koolt som bara attan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
AHaaaa....du ÄR vansinnig
Hur fräckt som helst!! Kommer bli mycket putsande det där!
Janne.S- Moderator
Är det Flight of the Old Dog som hemsöker dig?
Ser oavsett vilket fram emot ditt knasbygge.
Undrar om jag fortfarande kan spela Megafortress?
Matt_Public- Master of DNF
cas skrev:Det blir ett rackanrs tufft projekt, och stort!
Koolt som bara attan!
Tja, framåtsvepta vingar kommer det ju troligen att bli. Bara det att jag kommer att göra första biten bakåt, för att sedan få en knäck där vingarna går framåt. Exakt hur det ska se ut får jag klura på lite! Men jag antar att du tänker dig hela vingen framåt som på X-29 eller Su-47 Berkut.
Janne.S skrev:AHaaaa....du ÄR vansinnig
Jo, kanske lite!
Jo, det lär ju bli en del putsande och sågande och spacklande!
Får väl se vart det bär hän.
Håkan
Eller som på Junker 287:
Men låt inte mig ge dig fört mycket dumma idéer , gör vad herrn behagar själv!
Men låt inte mig ge dig fört mycket dumma idéer , gör vad herrn behagar själv!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Matt_Public skrev:Är det Flight of the Old Dog som hemsöker dig?
Jag har visserligen hört talas om den, men inte läst boken, sett filmen eller spelat spelet.
Jag kollade wiki och det verkar ju vara en spännande story.
Jag kanske kan spinna lite kring det temat när jag gör storyn till den här.
Håkan
@ Christer, Den var ju rätt cool!
Det finns nog rätt många varianter man kan göra.
Håkan
Det finns nog rätt många varianter man kan göra.
Håkan
Inte vet jag. Jag bara skrev det för säkerhets skull!
Håkan
Håkan
Hittade ingen film tyvät när jag letade :/
Jagade du upp mina förhoppningar din bov!
Janne.S- Moderator
Sorry, det var inte meningen! Hade säkert var kul att se ifall den hade funnits.
Håkan
Håkan
En sak jag undrar lite över är de i modellen markerade linjerna som går över vingarna och kroppen samt även på stabbarna och fenan.
De är målade i svart resp. rött på fenan. Det verkar kunna markera walkways eller nåt sånt.
Inte för att jag vet om jag behöver bry mig då jag ändå ska whiffa till planet, men jag är ändå lite nyfiken på vad de är till för.
Håkan
De är målade i svart resp. rött på fenan. Det verkar kunna markera walkways eller nåt sånt.
Inte för att jag vet om jag behöver bry mig då jag ändå ska whiffa till planet, men jag är ändå lite nyfiken på vad de är till för.
Håkan
Eftersom att jag hade silverfärg kvar när jag målat på P-38an så målade jag lite på fenan. Mest för att se hur det blev.
Ser ut som jag dragit ganska djupa spår, och slarvat lite, men det är ju bara att rätta till.
Får ta bort silverfärgen sen då jag fått för mig att prova Alcladen på den här, fast det lär ju gå åt en del.
Håkan
Ser ut som jag dragit ganska djupa spår, och slarvat lite, men det är ju bara att rätta till.
Får ta bort silverfärgen sen då jag fått för mig att prova Alcladen på den här, fast det lär ju gå åt en del.
Håkan
Det luktade B-52 om det här. Vad hände med den stackars modellen?
Vänligast / André
Ps. Big, uggly och så vidare... ; )
Vänligast / André
Ps. Big, uggly och så vidare... ; )
Andre B
Hehe, det hände det som hänt flertalet av mina byggen, det gick i stå, och ligger i nån låda och väntar på att jag ska ta tag i bygget igen.
Behöver dock få fixat kompressor innan jag kan återgå till några andra byggen än Wasan.
Håkan
Behöver dock få fixat kompressor innan jag kan återgå till några andra byggen än Wasan.
Håkan
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet