Ett grustag i västra Ryssland 1944
+8
Joppo
Jörgen.E
Janne.S
Fisken35
MiniStuff
Azgaron
Matt_Public
T-34
12 posters
Sida 1 av 1
Ett grustag i västra Ryssland 1944
Det här var ett sånt där bygge som jag tror alla har råkat ut för nån gång. Alltså, rätt mycket har gått fel.
Bara det att detta är två rätt gamla Italeri-modeller gör ju saken ganska svår redan från början. Konstig plast, mycket utskjutsmärken, taskiga band i vinyl som efter målning, wash och montering helt plötsligt bestämde sej för att gå av på flera ställen. Likadant när det var dags att montera vagnarna på plattan. Då rök hela hjulupphängningen på Opeln. Då kan man hålla sej för skratt. Hade jag inte redan gjort basplattan hade dom nog åkt rätt i papperskorgen. Man tappar liksom gnistan att göra det där lilla extra. Det här är ett sånt här dio som kommer att bytas ut ur vitrinskåpet så fort man har nåt bättre att ställa dit.
Så här blev det i alla fall.
Magnus
Bara det att detta är två rätt gamla Italeri-modeller gör ju saken ganska svår redan från början. Konstig plast, mycket utskjutsmärken, taskiga band i vinyl som efter målning, wash och montering helt plötsligt bestämde sej för att gå av på flera ställen. Likadant när det var dags att montera vagnarna på plattan. Då rök hela hjulupphängningen på Opeln. Då kan man hålla sej för skratt. Hade jag inte redan gjort basplattan hade dom nog åkt rätt i papperskorgen. Man tappar liksom gnistan att göra det där lilla extra. Det här är ett sånt här dio som kommer att bytas ut ur vitrinskåpet så fort man har nåt bättre att ställa dit.
Så här blev det i alla fall.
Magnus
T-34
Sv: Ett grustag i västra Ryssland 1944
Serru, vad smutt!
Jorå, undergångs-byggen som stökar mer än ett berusat ungdomsgäng har man ju stött på ett par gånger. De slutar i allmänhet sällan så här lyckligt.
Bra (och framför allt tålmodigt) jobbat!
Jorå, undergångs-byggen som stökar mer än ett berusat ungdomsgäng har man ju stött på ett par gånger. De slutar i allmänhet sällan så här lyckligt.
Bra (och framför allt tålmodigt) jobbat!
Matt_Public- Master of DNF
Tack ska du ha Matt. Jo tålamodet prövades fler gånger under byggtiden.
Magnus
Magnus
T-34
Mycket snyggt och trevligt dio Magnus! Dina ansträngningar med bråkiga modeller har belönats väl!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det blev ju allt fint detta! Har den där maultiern liggandes i bygghögen sen många år tillbaka - gött å veta vad som kan vänta en
Fast jag har tänkt att kit-basha ihop den med ett par andra lådor, får äl se hur det går...
Fast jag har tänkt att kit-basha ihop den med ett par andra lådor, får äl se hur det går...
MiniStuff- Vicesheriff
Motgångar till trots tycker jag du fick ihop ett fint diorama
Kanske när du fått lite distans till den så gillar du den bättre:D
Kanske när du fått lite distans till den så gillar du den bättre:D
Janne.S- Moderator
Tack ska ni ha.
Kanske som du säjer Janne att när den "kallnat" lite kanske man kan vara rätt nöjd.
Magnus
Kanske som du säjer Janne att när den "kallnat" lite kanske man kan vara rätt nöjd.
Magnus
T-34
T-34 skrev:Tack ska ni ha.
Magnus
Ohja, nu när jag tittar på bilder av mina drakar så ser jag inte alla tabbarna utan nu ser jag dom mer som helheter
Janne.S- Moderator
Tycker att det ser riktigt bra ut. Absolut inget fel på kompositionen.
Hayabusa
Snyggt Magnus men du får väl intge ge bort dom fina tyska fordonen till ryssarna, fy på dig!
Caverö
Caverö skrev:Snyggt Magnus men du får väl intge ge bort dom fina tyska fordonen till ryssarna, fy på dig!
Kan vara så att bränslet tagit slut kanske.
Magnus
T-34
Väldigt snyggt dio! Om det där är ett misslyckande så tycker jag du borde omvärdera det hela..
Det är snyggt så det räcker och blir över!
Det är snyggt så det räcker och blir över!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Warthog skrev:Tycker att det är toppklass på det.
/K
Snällt av dej.
Magnus
T-34
Liknande ämnen
» Monte Cassino april 1944
» PBJ1-J, VMB-611 US Marines, Filippinerna 1944
» En eftermiddag i Polen nån gång 1944
» "Chwat" Ulica Szpitalna 2 augusti 1944
» Polen hösten 1944
» PBJ1-J, VMB-611 US Marines, Filippinerna 1944
» En eftermiddag i Polen nån gång 1944