Panzer IV - Tamiya 1/35
+3
Linus
JOooCKE
Azgaron
7 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Panzer IV - Tamiya 1/35
Här är ännu ett av mina pågående projekt! Har ju kommit en bit, men jag tar det från början!
All vår början... var ganska lätt faktiskt!
Underdelen utom väghjulen gick ganska snabbt! Här är överdelen provpassad också!
Nu har även ovandelen fått lite delar och kanonen är påbörjad!
Figurerna (som ville vara med på bild) är från min Bf 110a
Här har kanon och torndelar fått lite vit färg!
Insidan på kanonen färdigmålad!
Nja, jag la faktiskt till lite mer skrapmärken, men glömde ta bild!
Här är kanonen monterad och torn etc. provpassat!
Nu vidtar snart målning!
Håkan
All vår början... var ganska lätt faktiskt!
Underdelen utom väghjulen gick ganska snabbt! Här är överdelen provpassad också!
Nu har även ovandelen fått lite delar och kanonen är påbörjad!
Figurerna (som ville vara med på bild) är från min Bf 110a
Här har kanon och torndelar fått lite vit färg!
Insidan på kanonen färdigmålad!
Nja, jag la faktiskt till lite mer skrapmärken, men glömde ta bild!
Här är kanonen monterad och torn etc. provpassat!
Nu vidtar snart målning!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Panzer IV - Tamiya 1/35
Ser bra ut och det kommer nog att bli bra när det är färdigt också !
Jocke
Jocke
JOooCKE
Bra jobbat Håkan! Mycket bättre än när jag kladdade ihop min Panzer IV
Panzer-nisse som jag är kommer jag troligtvis följa detta bygge.
Panzer-nisse som jag är kommer jag troligtvis följa detta bygge.
Linus
Tack Linus!
Får väl se hur den blir när den blir klar! Satt och pysslade lite igår med att borra kulsprutor och fixa luckor å lite sånt! Lite till sen ska jag börja måla!
Håkan
Får väl se hur den blir när den blir klar! Satt och pysslade lite igår med att borra kulsprutor och fixa luckor å lite sånt! Lite till sen ska jag börja måla!
Håkan
Tack Janne och Giga!
Jo, relativt snabbt faktiskt! Rätt mycket som ligger å väntar på färg just nu så det är väl bäst att sätta fart!
Håkan
Jo, relativt snabbt faktiskt! Rätt mycket som ligger å väntar på färg just nu så det är väl bäst att sätta fart!
Håkan
Hmm, ska ju uppdatera lite här med!
Körde lite pre-shadelinjer!
Och sen har jag börjat lite på figuren!
Första gången jag provar med olja, fast jag är inte helt säker på hur jag går vidare!
Håkan
Körde lite pre-shadelinjer!
Och sen har jag börjat lite på figuren!
Första gången jag provar med olja, fast jag är inte helt säker på hur jag går vidare!
Håkan
Jepp, nu så är det dags!
Håkan
Håkan
Av nån anledning så lyckas jag få en massa andra byggen att komma emellan! Nåja, jag har kluddat lite på figurerna iaf.
Ska nog ha den vinterskrudade snubben sen. Den andra platsar säkert i nån annan tank!
Håkan
Ska nog ha den vinterskrudade snubben sen. Den andra platsar säkert i nån annan tank!
Håkan
Trevliga figurer Håkan ! Ser ut och du har fått fram ansikts dragen fint , förmodar att du skall forma ögonen sen ?
Gigabyte
Tack Giga!
Jo, det är väl tanken! Han ska helst inte se ut som om han hade grisögon eller nått sånt!
Håkan
Jo, det är väl tanken! Han ska helst inte se ut som om han hade grisögon eller nått sånt!
Håkan
Har det kluddats någe mer på denna stålbest?
E ju sugen på å se lite koola bilder ju!!!
E ju sugen på å se lite koola bilder ju!!!
Janne.S- Moderator
Tja, det ser inte bättre ut än att den gula färgen trytit, och inte tänkte jag på att köpa när jag var i Malmö!
Så det blir till att beställa lite färger. Jag tänkte prova med Tamiyas!
Håkan
Så det blir till att beställa lite färger. Jag tänkte prova med Tamiyas!
Håkan
Torsk på färg?
XF-60 e himla trevlig å måla med Jag har helt gått över från att använda Hum 84 till att bara använda Tamyia på tanks
XF-60 e himla trevlig å måla med Jag har helt gått över från att använda Hum 84 till att bara använda Tamyia på tanks
Janne.S- Moderator
Hehe, jo, så kan det ju bli ibland!
Jo, det kan ju vara värt att prova! Jag tänkte passa på att beställa rödbrunt och grönt också, och några färger till när jag ändå håller på!
Jag köpte ju ett figurmålningsset, men jag skulle ju ha tänkt på att köpa set 1 också, så det är väl lika bra att beställa ett sånt med!
Håkan
Jo, det kan ju vara värt att prova! Jag tänkte passa på att beställa rödbrunt och grönt också, och några färger till när jag ändå håller på!
Jag köpte ju ett figurmålningsset, men jag skulle ju ha tänkt på att köpa set 1 också, så det är väl lika bra att beställa ett sånt med!
Håkan
Det är de där "Life color" va?
Jag har ett NATO set men jag har inte testat det än.......om du har testat dom så skriv ett par rader om hur de är.
Jag har ett NATO set men jag har inte testat det än.......om du har testat dom så skriv ett par rader om hur de är.
Janne.S- Moderator
Jo, det är Life color. Jag tyckte det var bäst att passa på då jag normalt inte har nån vettig hobbyaffär att besöka! Hade jag bara haft huvudet med mig så hade jag haft listan på färger jag saknade med mig!
Jovisst ska jag ta och skriva några rader så fort jag har testat. Jag har ju ett gäng figurer som ska ha kammojackor!
Håkan
Jovisst ska jag ta och skriva några rader så fort jag har testat. Jag har ju ett gäng figurer som ska ha kammojackor!
Håkan
Det var ju ett tag sen jag jobbade på den här men nu har det hänt lite till!
Vet inte helt 100 varför, men jag fick nån idé om att ha rostskyddsfärg på vissa delar av tanksen!
Sen har den fått lite mörkgul också!
Färgerna är vallejos och inte Tamiyas som jag hade tänkt tidigare i tråfen!
Ska måla klart den gula, sen ska den tonas lite innan kammot åker på!
Håkan
Vet inte helt 100 varför, men jag fick nån idé om att ha rostskyddsfärg på vissa delar av tanksen!
Sen har den fått lite mörkgul också!
Färgerna är vallejos och inte Tamiyas som jag hade tänkt tidigare i tråfen!
Ska måla klart den gula, sen ska den tonas lite innan kammot åker på!
Håkan
Ser bra ut Håkan. Varför inte lite rostskydd, det ser väl riktigt ut kanske. Du skall tona ner preshaden antar jag?
Caverö
ser riktigt fint ut Håkan !! , Grund färg ja,, vilken grundfärg använde dom (Tyskarna )om dom nu över huvudet tagen grundade vagnarna
Gigabyte
Tjusigt Håkan Kul idé med rostskyddsfärgen, antar att den kommer att lysa igenom här och där? lite chipping kanske?
Janne.S- Moderator
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|