Mig 15 skala 1:32
+6
Warsawpact
Azgaron
Linus
Janne.S
JOooCKE
Gigabyte
10 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Mig 15 skala 1:32
Hej , bygger en MIG 15 ett gruppbygge på modellbygge i fokus , mitt första jet bygge , har nästan spacklat klart och en motor är nästan klar, skall lägga en blå ton på den sen får den vara klar
Gigabyte
Sv: Mig 15 skala 1:32
Yeah!!!!!! en brutal Mig!!!!!
Det ser riktigt fint ut härifrån!!!
Det ser riktigt fint ut härifrån!!!
Janne.S- Moderator
Härligt med en gammal robust rysskärra! Har sett detta flygplan i History Channel's program Dogfights åtskilliga gånger, och alltid lika fascinerad över hur något så simpelt kan prestera så bra.
Linus
Snyggt Giga! Blir himla sugen på att skaffa en så här nu!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack alla jag köpte den på volat för 130 pix , ett helt ok pris tycker jag , för den har fin passfrom o snygga panellinjer . plus få detaljer vilket är ett stort plus för mig som första bygge .
Gigabyte
Tacka vet jag för riktiga klipp! Jag köpte en gång en Spitfire V for 100kr och den var i 1/24!
Väntar med spänning på nästa uppdatering giga!
Väntar med spänning på nästa uppdatering giga!
Linus
jo visst är det kul när det är billigt o bra , fördet mesta så är ju billiga byggsatser ofta = krokig o dåligt o skevt på alla håll och kanter .
Men vilken färg är den rätta för en aluminium färgad MIG15 ? vanlig silvermatt ?
Men vilken färg är den rätta för en aluminium färgad MIG15 ? vanlig silvermatt ?
Gigabyte
Jag hade provat med metallfärg. Typ HU56 aluminium eller HU11 Silver.
Senast ändrad av Linus den lör jan 17 2009, 02:43, ändrad totalt 1 gång
Linus
Är det en grundprimad T-55 / T-62 jag skådar i bakgrunden!?!?!?!?!
Warsawpact- Starwarsviritous
Det är en T55 från trumpeter , den var ett litet elände att få ihop skevt o vint och.. ja ...den var billig ca 80 kr hos Luckymodels , skall bli en Irakisk tank som skall stå i ett skyddsvärn av något slag ,,,,,,,,,,
Gigabyte
Även min T55 har fått lite färg på sig , Är lite blank på bilden då johns blåa inte var riktigt torr än ,är en klar fördel att lägga ett lager golvpolish då man kan vädra den lite hårdare utan att färgen tar skada så lätt
Gigabyte
Kör du med golvpolish i stället för klarlack? Jag använder nån sidenmatt klarlack men det funkar så där tycker jag. Snyggt bygge.
Magnus
Magnus
T-34
Tackar alla Jag tog HU11 Silver ,, jag använder golvpolish för det blir en lagom matt o tålig yta för den kommande vädringen ,då jag har vädrat bort färg i tidigare byggen så tar jag detta som en nödvändig försäkring
Gigabyte
Har fått lite rödfärg på nosen , tyvärr så klarlackade jag inte innan så det blev väl inte så jätte bra , med det får duga , ps hur får man bort lim kladd från tapen utan att matta ner klar plasten
Gigabyte
Har inte fått byggt så mycket pga lite led problem , men har nu börjat vädra o polera ner färgen en smula blir lite mera åt aluminium hållet nu .
Gigabyte
Tjusigt värre!!
Men jag tror jag inte riktigt förstog din fråga där.....kan du formulera om den så att även jag begriper?
Men jag tror jag inte riktigt förstog din fråga där.....kan du formulera om den så att även jag begriper?
Janne.S- Moderator
Tack Håkan o Janne , jo janne mitt cockpit glas har en mega blaffa , har försökt att tvätta bort det men utan fram gång och det var ju inte så konstigt då den satt på insidan så den blir till att operera min Mig o ta loss elendet
Gigabyte
Skall försöka i helgen, hoppas att lördag o söndag blir fria för bygge
Gigabyte
Har nu fått bort min blaffa och har slipat lite , men modell bygge är inte kul längre, få se om jag fortsätter , har lämnat ifokus sidan , jag hänger kvar här ett tag, så får jag se om jag får tillbaka min bygg lust
Gigabyte
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» JAS 39 E Skala 1:1
» Zvezda Mig-23 skala 1/72
» Källarbanan i skala N
» Skala fråga.
» Eduard MIG-15 Skala 1/72
» Zvezda Mig-23 skala 1/72
» Källarbanan i skala N
» Skala fråga.
» Eduard MIG-15 Skala 1/72