Nio på utflykt
+2
Azgaron
Matt_Public
6 posters
Sida 1 av 1
Nio på utflykt
Mors!
Det som är på gång är den rara lilla stödgruppen (som jag tänker ge bort i present).
Vete fasen om det kommer att uppskattas så värst, men det är i alla fall roligt för mig.
En basplatta kändes som en bra idé (men jag sparar möjligheten att bara ta figurerna i fall plattan suger).
Jag kapade upp en figurbricka i smådelar och expoxylimmade dessa på en mosaikram. Lite milliput gav extra stadga.
Därefter klabbade jag på lite celluclay, frigolitremsor och små akvariestenar:
Lite mer celluclay lades ovanpå det. Nu får eländet torka, krympa och ha sig en stund.
Nazgûlerna fick en färgdusch från en GW-burk för att minska mängden pensel-tid.
Mjaha, då var ännu ett bonna-projekt sjösatt. Med lite tur så kan det nog bli hyfsat.
Det som är på gång är den rara lilla stödgruppen (som jag tänker ge bort i present).
Vete fasen om det kommer att uppskattas så värst, men det är i alla fall roligt för mig.
En basplatta kändes som en bra idé (men jag sparar möjligheten att bara ta figurerna i fall plattan suger).
Jag kapade upp en figurbricka i smådelar och expoxylimmade dessa på en mosaikram. Lite milliput gav extra stadga.
Därefter klabbade jag på lite celluclay, frigolitremsor och små akvariestenar:
Lite mer celluclay lades ovanpå det. Nu får eländet torka, krympa och ha sig en stund.
Nazgûlerna fick en färgdusch från en GW-burk för att minska mängden pensel-tid.
Mjaha, då var ännu ett bonna-projekt sjösatt. Med lite tur så kan det nog bli hyfsat.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Nio på utflykt
Bra start Mattias!
Det är nog fördelen med Nazgül's, lite svart primer, och sen lite högdagrar och detaljer så är det klart!
Håkan
Det är nog fördelen med Nazgül's, lite svart primer, och sen lite högdagrar och detaljer så är det klart!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan!Azgaron skrev:Bra start, Mattias!
Enbart svart primer kändes lite väl jämrans dovt och kallt. Eftersom svart tyg sällan är helt svart så blandade jag Chaos Black och Knarloc Green (nuvarande Abaddon Black och Loren Forest) som basfärg. Det gav en lite sjuklig ton som i alla fall fungerade för mig. Högdagrarna blev Chaos Black blandat 50-50 med Camo Green (nuvarande Elysian Green). Sedan dödade jag alltihop med ett övermått Badab Black-wash (nuvarande Nuln Oil, jämrans omställningar). Like so:
Lite finlir återstår, men så värst mycket bättre lär det inte bli.
Det här ska bli kul att se.
Du skriver att du använder celluclay. Var får man tag i sånt, och är det användbart vid basplattetillverkning?
Magnus
Du skriver att du använder celluclay. Var får man tag i sånt, och är det användbart vid basplattetillverkning?
Magnus
T-34
Ser ju snyggt ut sådär!
Jag var inte helt allvarlig med det jag skrev, men det hoppas jag framgick!
Håkan
Jag var inte helt allvarlig med det jag skrev, men det hoppas jag framgick!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Dom är ju så brutala Nazgûlerna,så detta ska bli kul å se.
Tänkte ett tag faktiskt tattuera in en Nazgûl på armen,men blev aldrig av.
Men det är ju inte försent ännu.
Kent
Tack för allt snällt snack!
Den här artikeln berör ämnet som hastigast.
Jag använde bara ditt inlägg som utgångspunkt för metodbeskrivningen..
Jag handlade mitt på Wentzels. Panduro har något liknande: papier-maché pulverT-34 skrev:Du skriver att du använder celluclay.
Var får man tag i sånt, och är det användbart vid basplattetillverkning?
Den här artikeln berör ämnet som hastigast.
Jotack!Azgaron skrev:Jag var inte helt allvarlig med det jag skrev, men det hoppas jag framgick!
Jag använde bara ditt inlägg som utgångspunkt för metodbeskrivningen..
Nä, du verkar ju ha bägge armarna i behåll. bara att välja.Warthog skrev: Tänkte faktiskt tatuera in en Nazgûl på armen ett tag, det blev aldrig av.
Snyggt! Härlig häxblandning till "svart"
Har dessa liggandes i någon låda i källaren, hade tankar att göra något med dem en gång i tiden, kanske kommer de fram igen...
Mrks
Har dessa liggandes i någon låda i källaren, hade tankar att göra något med dem en gång i tiden, kanske kommer de fram igen...
Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Warthog skrev:
Själv har jag självaste ringtexten och Tolkiens emblem på axeln sedan många år tillbaka Så kör hårt!
MiniStuff- Vicesheriff
Titta där!
PJs favortmantlar ger sig ut på promenad!
Lattjo!
PJs favortmantlar ger sig ut på promenad!
Lattjo!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|