JAS-39 (Italeri 1:72)
+4
Janne.S
cas
Azgaron
Galdrin
8 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
JAS-39 (Italeri 1:72)
Låter A-10an vila en dag och började pilla med kontoret på en Sydafrikansk JAS.
Galdrin
Sv: JAS-39 (Italeri 1:72)
Tufft med en Gripen!
Vad har du skaffat för extrapryttlar till den där?
Stolen ser inte speciellt standardmässig ut
Vad har du skaffat för extrapryttlar till den där?
Stolen ser inte speciellt standardmässig ut
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Efter ytterligare lite pillande så är cockpit nu klar så härnäst går vi vidare till kroppshalvorna.
Galdrin
Ja tjenare!
Knallpallen blev ju magnifik!
Knallpallen blev ju magnifik!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Arbetet har inte stannat av men går lite långsammare för tillfället. Dock har jag hunnit bygga ett plan runt cockpit och ikväll åkte det på lite grå primer för att lyfta fram missarna. Vingroten är en stor sådan som jag inte kan göra så mycket åt nu längre. Borde ha torrpassat mer...
Galdrin
Börjar likna en Grip minsann
Vågade inte sätta dit pitotröret innan du prajmade va?
Vågade inte sätta dit pitotröret innan du prajmade va?
Janne.S- Moderator
Pitotröret är lite vekt i skala 1:72. Funderar på att ta bort den och ersätta den med en något i metall. Den stora anledningen till att jag inte hade den på plats var dock att jag var osäker på om det var gjutskägg på den eller om nosen på gripen har små, små fenor.
Galdrin
Galdrin skrev:Pitotröret är lite vekt i skala 1:72. Funderar på att ta bort den och ersätta den med en något i metall. Den stora anledningen till att jag inte hade den på plats var dock att jag var osäker på om det var gjutskägg på den eller om nosen på gripen har små, små fenor.
Små söta fenor eller vad man kan kalla det har den...
Janne.S- Moderator
Precis som Janne sa. Små tunna fina virvelgeneratorer sitter där.
Huvudvingens vingrot, eller LER (leading edge root) består av en pytteliten plåtbit som sitter utanpå den andra, och har en lite annan nyans än omgivningen. Eller den hade det för 15 år sen när jag klängde runt på dom där kärrorna
Primerarbetet tyder på prima modell!
Huvudvingens vingrot, eller LER (leading edge root) består av en pytteliten plåtbit som sitter utanpå den andra, och har en lite annan nyans än omgivningen. Eller den hade det för 15 år sen när jag klängde runt på dom där kärrorna
Primerarbetet tyder på prima modell!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Den där blåvita indikatorsaken fanns inte på min model. Får se om den går att fixa med greenstuff.
Galdrin
Målade lite idag, och såg senare att en del av det får jag göra om imorgon. Utblås i citadel boltgun som skall vädras under kvällen, vita hjulbrunnar som även de skall vädras och slutligen gult på några små paneler som jag inte vet vad dom är till för. Typiskt nog kollade jag antagligen på enda bilden online där dom är gula/självlysande. Alla andra bilder jag ser nu är vita så det blir vitt på dom imorgon.
Galdrin
Man blir ju nästan lite rörd...Galdrin skrev: Får se om den går att fixa med greenstuff.
Matt_Public- Master of DNF
Har jobbat med skarvar idag, och målat lite vita landningsställ och luckinsidor samt maskerat för den ljusgrå färgen som jag planerar lägga på imorgon. Ingen direkt skillnad syns på planet så jag hoppar bilder denna gången och börjar titta på mitt nästa bygge, en 1:72 SU-25 som jag planerar bygga direkt ur lådan med undantaget för en vacumformad huv eftersom originalhuven försvann. Skall försöka ta mig tid med det bygget och kanska implementera allt jag har lärt mig senaste halvåret på en och samma modell. Planerar mycket bilder där.
Galdrin
En grodfot till kan ju inte vara fel!
Fast nu väntar vi ju glatt på färgbilder på Gripen!
Fast nu väntar vi ju glatt på färgbilder på Gripen!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Färg å färg. Handlar mer om nyanser än om färg
Här har ni kvällens resultat.
Här har ni kvällens resultat.
Galdrin
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» J11, Italeri 1/48
» Italeri Fiat Cr 42 1/48
» Hurricane MkI, Italeri 1/48