IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

5 posters

Gå ner

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank Empty AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

Inlägg av Warsawpact mån jan 19 2009, 00:39

Kunde bara inte motstå denna byggsattsen.

Detta är förmodligen den enda "riktiga" stridsvagenen från Star Wars universumet som finns i modellform.
Och självfallet så får ni följa starwars viritouset i den "episka" resan emot målet av en färdig AAT tank. Smile

Kitet inhandlades hos Volat sci-fi i Sävedalen då jag fick den för 200 svenska nödmynt men jag fick dessutom också ett mycket trevligt och långt samtal med den alltid så gemytliga Mr Volat om allt från Star Wars till diverse Gundam modeller osv.
Trevligt trevligt!!

Detta bygger fäljer samma stil om min andra....WIP foton och kommentarer + bakgrundshistoria.

AAT Trade Federation Tanken
AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank DSC00630
AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank DSC00632


AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank DSC00634
Allt började bra....ände tills jag öppnade locket...typiskt!
Jag vet inte om de anställda hos AMT boxtavligen "nitar" ner delarna i full schwung eller enbart släpper dem rakt ner i boxen? Vad säger ni?
Många delar var böjda, framförallt det primära kanontornet, och alla de ca 40 delarna låg ihoptrasslade i enbart två löst åtsittande påsar.
Själva skrovet och svävardisken låt och skrammlade löst.


AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank DSC00635
Men vad kittet saknar i finess så hämtar den hem det brutal storlek. den här tanken är MASSIV!


AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank DSC00636
Tornet gick av bara farten, hela 5 minuter.
Trotts dess massiva storlek så är kitet generellt väldigt väldetaljerat vilket förmodligen inte hör till vanligheterna.

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank DSC00633
En rolig genomförelse är med, vad jag tyckte var stor, min 1/48 X-wing från Fint mögel.
Den här "lille" gynnaren kommer bli mammuth-aktig i storlek när den är ihoplimmad.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank Empty Sv: AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

Inlägg av Janne.S mån jan 19 2009, 14:27

Ja jäklar...den var stoooor!!

Verkar bli riktigt skoj å vädra den!!!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank Empty Sv: AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

Inlägg av Caverö ons jan 21 2009, 14:31

Den ser ju riktigt fräck ut, cheers är det camo på den eller enfärgad. Jag minns inte från filmen.
Den skulle göra sig snygg i två toner.

Hej och hå bygg på.

Har ett hemligt bygge på g

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank Empty Sv: AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

Inlägg av Azgaron ons jan 21 2009, 16:21

Ser trevligt ut Christian! Lagom storlek på den där! Lite trist när de packar så dåligt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank Empty Sv: AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

Inlägg av Warsawpact tor jan 22 2009, 18:19

Caverö skrev:Den ser ju riktigt fräck ut, cheers är det camo på den eller enfärgad. Jag minns inte från filmen.
Den skulle göra sig snygg i två toner.

Hej och hå bygg på.

Har ett hemligt bygge på g

Caverö

Tack Caverö! Very Happy

Från filmen så har den enbart en 3-nyansig färg som camo och densamma som följer med i AMT's målarinstruktioner.
Den är nästan helt och hållet ljusbeige på den främre delanra av vagnen men på "baken" är den mörkbrun och en något ljusbrun list går längs de mörkpartierna som tonar över i det beiga.

Jag hade tänkt att den skulle bli exakt som i filmen och därmed mycket repig på svävardisken men annars hyffsat ren.

Hemligt bygge på G Surprised !?




@ Azgaron.....det blir nog inga mer AMT star wars kits för mig om de packar som de gör!
Helt vidrigt!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank Empty Sv: AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

Inlägg av Caverö tor jan 22 2009, 23:19

Hej kk. Jo lite hemligt är det, för jag bygger "bara" flyg och pansar. Gärna flyg med snurra i nosen, så mitt nya proj är ngt olikt mig. Question

Hej och hå bygg på

Caverö
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank Empty Sv: AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

Inlägg av Warsawpact tor feb 12 2009, 12:25

AAT'n är inte död! Very Happy

Kan medela att den pillas på lite pö om pö, den är grundad och preshaden är på plats och nu väntas ett topplager och sedan vädring.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank Empty Sv: AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

Inlägg av Janne.S tor feb 12 2009, 16:00

inga bilder? Sad
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank Empty Sv: AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

Inlägg av Gigabyte tor feb 12 2009, 22:55

Blir en maffig pjäs när den blir klar, så lycka till med bygget cheers
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank Empty Sv: AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

Inlägg av Warsawpact tis maj 26 2009, 10:34

Janne.S skrev:inga bilder? Sad

Hoppsan.

Jag trodde att jag hade lagt upp foton på den..... *ashamed*

Den är i alla fall klar och den ser grym ut i sina "fyra-nyanser-av-brun" toner.
Funderar att lägga på grov pigmentering , men å andra sidan, så ser jag inga skitiga AAT's i episode 1 Neutral

Nåja, foton skall tas i alla fall!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank Empty Sv: AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

Inlägg av Janne.S tis maj 26 2009, 11:26

Det är bäst för dig det Razz

Måste ju se hur detta bidde! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank Empty Sv: AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

Inlägg av Janne.S ons jan 13 2010, 20:03

Dags att tända blåslampan! var e bilderna!!!!! ge mig bilder!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank Empty Sv: AMT / ERTL's 1/32 AAT Trade Federation Tank

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet