Bara SK*T!!!!
+4
MiniStuff
cas
Matt_Public
ernie87
8 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Bara SK*T!!!!
Och såhär slutade min dag...båda hyllorna lossnade med några sekunders intervall vilket resulterade i att hela mitt lager (och lite till) fort ut över hela vardagsrummet som en kastspya på midsommarafton..
Orsaken till detta är att betongen har smulats sönder runt hålen. Hyllorna var uppsatta enligt konstens alla regler och skulle hålla bra mycket mer än vad som var på dom..
Det ända som är possitivt är att det inte vart några skador, förutom min fina blåa YAK-38 som blev av med en anten på ryggen, vilket är gansaka så lindrigt..om man nu vill vara possitiv i denna stund av total förödelse
Orsaken till detta är att betongen har smulats sönder runt hålen. Hyllorna var uppsatta enligt konstens alla regler och skulle hålla bra mycket mer än vad som var på dom..
Det ända som är possitivt är att det inte vart några skador, förutom min fina blåa YAK-38 som blev av med en anten på ryggen, vilket är gansaka så lindrigt..om man nu vill vara possitiv i denna stund av total förödelse
ernie87
Sv: Bara SK*T!!!!
Aaaah!
Vilken förödelse!
Tur att det bara var en antenn som gick åt!
Vilken förödelse!
Tur att det bara var en antenn som gick åt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ouch!
Sånt där är inte bra för hälsan, även om det nu inte blev "värre" än en antennskada. Man brukar se inom sig en mycket större förödelse inom loppet av några sekunder och det kan få både hjärta slå snabbt och blod att koka, en äldre modellbyggare hade nog fått en stroke
Sånt där är inte bra för hälsan, även om det nu inte blev "värre" än en antennskada. Man brukar se inom sig en mycket större förödelse inom loppet av några sekunder och det kan få både hjärta slå snabbt och blod att koka, en äldre modellbyggare hade nog fått en stroke
MiniStuff- Vicesheriff
Med tanke på att de var nästan 30st obyggda som föll ner så äre nästan ett mirakel att skadorna var så lindriga..nu i efterhand så känns det ganska lindrigt, men igår såg jag bara rött! Tror att jag använde svordommar så att de räcker för resten av året, haha!
Men nu är problemet att få upp hyllorna igen, utan att dom faller ner igen...
Funderar starkt på att borra hål igenom väggen till förådet som ligger på andra sidan gör att sedan använda skruv och mutter för att få fast dom! haha!
Tips någon?
// Ernst
Men nu är problemet att få upp hyllorna igen, utan att dom faller ner igen...
Funderar starkt på att borra hål igenom väggen till förådet som ligger på andra sidan gör att sedan använda skruv och mutter för att få fast dom! haha!
Tips någon?
// Ernst
ernie87
Inte kul när sånt händer och tur att det inte var "värre"!
Dock tror jag det underlättar om du vänder rummet rätt, det står på sniskan just nu!
Att borra igenom och skruva fast kan nog vara en bra idé!
Håkan
Dock tror jag det underlättar om du vänder rummet rätt, det står på sniskan just nu!
Att borra igenom och skruva fast kan nog vara en bra idé!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tråkigt men tur var väl ändock att det var hyllor med trettio obygda och inte färdiga modeller.
ibland behöver man damma av lagret och lägga in grjorna i fin ordning.
ibland behöver man damma av lagret och lägga in grjorna i fin ordning.
Caverö
Ouch! Det där hände faktiskt mig också. Fast det var ett antal år sedan och med betydligt större skador då hyllan först vek sig och lotsade av lasten av färdigbyggda modeller och sen lade sig snyggt ovanpå dem allihop. Det var inte mycket som var helt efter det. Ej heller undertecknads mentala hälsa.
snubblarn
Liknande ämnen
» Om det bara fick vara
» Det här är bara för grymt O_O
» Bara för att, liksom
» Photobucket!, är det bara jag som inte kommer in där eller???
» Hej vill bara presentera mig
» Det här är bara för grymt O_O
» Bara för att, liksom
» Photobucket!, är det bara jag som inte kommer in där eller???
» Hej vill bara presentera mig
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet