Martin B-26C Marauder 1:72
+4
Azgaron
Caverö
Janne.S
Linus
8 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Martin B-26C Marauder 1:72
Nu har jag kommit in på ytterligare ett sidoprojekt! Jag har hittils satt ihop lastutrymmet samt cockpiten, har även målat dem och interiören på flygplanet!
Jag inser nu också att behovet av ytterligare ett bord som kan husera än sprutbox är stor, likaså ett munskydd.
Jag inser nu också att behovet av ytterligare ett bord som kan husera än sprutbox är stor, likaså ett munskydd.
Linus
Sv: Martin B-26C Marauder 1:72
Fin början!!!
Ja, munskydd är nog en riktigt bra investering...även om du inte köper en mask med kolpatroner så funkar munskydd med partikelfilter riktigt bra å kostar inte lika mycket.
Ja, munskydd är nog en riktigt bra investering...även om du inte köper en mask med kolpatroner så funkar munskydd med partikelfilter riktigt bra å kostar inte lika mycket.
Janne.S- Moderator
Härlig att se det kommer bli något fint av det där. Ni har nog rätt i att man bör ha mask av ngt slag, jag har en box men inget fancy munskydd.
Hej och hå bygg på
Caverö
Hej och hå bygg på
Caverö
Caverö
Tyvärr. Eftersom jag strular med att få igång färgsprutan igen så kan jag inte måla delarna
Linus
Ser ju bra ut så långt Linus! Hoppas du får ordning på sprutan så du kan fortsätta!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Härligt med dubbla propellrar! Jag kan redan i fjärran göra mullret av 2 X 14 cylindrar! Roligt att det finns någon mer än mig som bygger 72-skala. Vilket fabrikat är Maraudern från? Har visserligen inte byggt den som vuxen ålder, men har ljuva barnaminnen av Frogs utgåva av B-26:an. Vill minnas att jag var så exalterad över att motorerna var så väldetaljerade och att linjerna i clearpartsen var försänkta, vilket underlättade målningen av nos- och cockpithuv. Skall bli spännande att följa bygget! Interior green har ju redan kommit på plats, ser jag. Noterar också att du funderar på att göra fönster av clearfix. Gjorde själv detta på min He70, men resultatet blir jag varse först när masktejpen åker av. Lycka till med spruta och mask. Finns förresten en billig mask (99:- på JULA) som fångar upp organiska lösningsmedel./BL
merlin1953packard
Jag har lagt min airbrush i ett aceton-bad nu, ska se hur det går.
@merlin1953packard: Modellen är en nyare airfix-modell, dvs efter att de gick i konkurs för något år sedan om jag inte minns fel.
@merlin1953packard: Modellen är en nyare airfix-modell, dvs efter att de gick i konkurs för något år sedan om jag inte minns fel.
Linus
Linus! Hittade en skapligt lättnavigerad referenslänk för Maurauder på CyberModeller om det kan vara till hjälp!
länk: http://www.cybermodeler.com/aircraft/b-26/b-26_all.shtml
länk: http://www.cybermodeler.com/aircraft/b-26/b-26_all.shtml
merlin1953packard
ikväll återkommer jag med en uppdatering då min efterlängtade airbrush har trillat in på postkontoret (vi har en lat brevbärare som inte tar med sig paket, även om de går ner i lådan) så jag kommer spruta för glatta livet ikväll efter fotbollsträningen
Linus
Fastnade (tyvärr) vid hockeyn och har inte använt sprutan ännu. Kommer dock att göra det snart. Jag målade lite på piloterna och propellrarna innan jag lade ner för idag.
Linus
*snyft* hockeyn ja....gick ju mindre bra Timrå åkte ur....
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:*snyft* hockeyn ja....gick ju mindre bra Timrå åkte ur....
Vill inte strö salt i såren men........................... HV71
Magnus
T-34
Hmmmmm.... Vi får väl se hur det går om en stund... Jag hoppas det blir Frölunda som vinner...
Claes
FBK über alles!
En uppdatering hade inte varit fel heller. Har tyvärr inte kommit så långt. Jag har nu fått färg på landningsställen samt fälgarna på däcken, och lite annat smått o gott
En uppdatering hade inte varit fel heller. Har tyvärr inte kommit så långt. Jag har nu fått färg på landningsställen samt fälgarna på däcken, och lite annat smått o gott
Linus
Ser bra ut Linus. Man ser hur smått det är när man jämför med taperullen....
Magnus
Magnus
T-34
Gött med en liten målnings- å bygginsats! Ser kanon ut!
Skulle vilja se lite mörkare grön på bomberna dock, men de kanske inte är färdiga än heller
Limma lugnt!
Skulle vilja se lite mörkare grön på bomberna dock, men de kanske inte är färdiga än heller
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Ritningen säger att de ska vara hu 86 Light olive, tyckte inte det verkade särskilt snitsigt så jag tog dem med 226 så länge. Funderar på om jag ska göra dem i en grön glossfärg. Andra kandidater är 91 black green, 30 dark green och 116 US dark green.
Linus
Snyggt, Linus! Gubbarna ger verkligen liv åt interiören! Hittade för övrigt en kul bild (i färg!) på nosskytt/bombfällare i en B-26:a! Jag tror att du kommer att gilla den, då den är gjord med attityd och humor. Kul för övrigt att följa ditt bygge av en sådan här klassiker.
When you run out of room on the nose...or Who says I have a big ego?
merlin1953packard
Jo, de skulle vara rätt ljusa men jag tänkte så de kontrasterade mer mot interiör färgen annars försvinner de in i interiören.
Kunde int elänka direkt till bilderna av någon anledning....men man hittar fina bilder på WW2 bomber långt ner på sidan
Bomber
Kunde int elänka direkt till bilderna av någon anledning....men man hittar fina bilder på WW2 bomber långt ner på sidan
Bomber
Janne.S- Moderator
merlin1953packard skrev:Snyggt, Linus! Gubbarna ger verkligen liv åt interiören! Hittade för övrigt en kul bild (i färg!) på nosskytt/bombfällare i en B-26:a! Jag tror att du kommer att gilla den, då den är gjord med attityd och humor. Kul för övrigt att följa ditt bygge av en sådan här klassiker.
Vad menas med de ankor han har på bröstet? Antalet nedskjuta tyska plan?
Linus
Ankorna...
Ja du, Linus, vad ankorna skall symbolisera vet jag inte riktigt men det är en bra fråga och det har nog ett samband till flyg, tror jag. Kanske i mer nedsättande mening. Är det annars kanske någon av våra värderade forummedlemmar som mera precist vet vad nosskyttens ankar i guld på jackan avser?
merlin1953packard
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Martin B-26B/G Marauder, Revell (Monogram) 1/48
» Sommarbygge, en B-26B Marauder "Valkyrie"
» Grattis Martin Bo!
» Grattis Martin Bo!
» Martin B-57G Canberra, Airfix 1/48
» Sommarbygge, en B-26B Marauder "Valkyrie"
» Grattis Martin Bo!
» Grattis Martin Bo!
» Martin B-57G Canberra, Airfix 1/48