Segelflyg 1/32
+4
cas
Matt_Public
Jörgen.E
viktork
8 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 1 av 1
Segelflyg 1/32
Har knåpat på detta segelflygplan ett tag nu (ganska länge som brukligt). Revells 1/32 ASK21.
Här är en bild på originalet:
Lite bilder på slutresultatet:
Målad med Tamiya vit samt klarlackad med Panduro Ocean Blank. Minimalt med dekaler så dekalarket i A4-storlek får ligga i bra-ha-lådan. En hel del av interiörarbetet syns inte så bra längre.... Typiskt
Lite bilder från bygget:
Håller som bäst på med Revells 1/32 ASK21.
Torrpassning (ganska stor spännvidd, 53cm):
Interiören är klar (i stort sett i varje fall, ursäkta blåsticket i bilderna, det är bara själva dynorna som är blå på modellen.....):
Byglar på pedalerna tillagda samt fjädrar. Här ser man också en del av ledningar mm som jag lagt till från instrumentbrädan:
Scratchbyggd hylla bakom baksits med syrgastuber, rörledningar och säkringar till vingarna:
Pitotrör samt lite ledningar:
Interiören målad med Tamiya förutom den ljusa beiga som är Humbrol. Täckt med Ocean halvmatt. Tur att jag fotade då det mesta inte syns längre
//Viktor
Här är en bild på originalet:
Lite bilder på slutresultatet:
Målad med Tamiya vit samt klarlackad med Panduro Ocean Blank. Minimalt med dekaler så dekalarket i A4-storlek får ligga i bra-ha-lådan. En hel del av interiörarbetet syns inte så bra längre.... Typiskt
Lite bilder från bygget:
Håller som bäst på med Revells 1/32 ASK21.
Torrpassning (ganska stor spännvidd, 53cm):
Interiören är klar (i stort sett i varje fall, ursäkta blåsticket i bilderna, det är bara själva dynorna som är blå på modellen.....):
Byglar på pedalerna tillagda samt fjädrar. Här ser man också en del av ledningar mm som jag lagt till från instrumentbrädan:
Scratchbyggd hylla bakom baksits med syrgastuber, rörledningar och säkringar till vingarna:
Pitotrör samt lite ledningar:
Interiören målad med Tamiya förutom den ljusa beiga som är Humbrol. Täckt med Ocean halvmatt. Tur att jag fotade då det mesta inte syns längre
//Viktor
viktork
Sv: Segelflyg 1/32
S.T.Å.T.L.I.G.T.
Tjusig basplattelösning också. Top notch!
Tjusig basplattelösning också. Top notch!
Matt_Public- Master of DNF
Tackar och bockar. Funderade på basplatta ett tag och till slut blev det en rektangulär med gräs på. Gräs är för övrigt allt annat än grönt. Använde väl ett tiotal olika färger i airbrushen innan jag blev någorlunda nöjd.
Senast ändrad av viktork den tor jul 26 2012, 20:32, ändrad totalt 1 gång
viktork
Den blev ju fenomenal!
Kul med en seglarkärra som lite omväxling!
Kul med en seglarkärra som lite omväxling!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack. Det var ett kul bygge, och det faktum att jag flugit i kärran gör det extra roligt.
viktork
Tjusigt med en segelkärra! Kul med lite omväxling!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det stämmer bra, det är en av två skolflygplan i Göteborgs Segelflygklubb. Har själv flugit med den sex gånger. // Viktor
viktork
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|