Blivit med kamera.
+3
Matt_Public
Janne.S
Kent
7 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Blivit med kamera.
Slog äntligen slag i saken å köpte mej en systemkamera.Det blidde en Sony.
Ett 18-70 objektiv samt ett 75-300,nästa inköp blir ett macro.
Blev sugen att testa prylarna så 5min efter inköp bar det av till Arlanda å på med 75-300.Kan absolut inget om systemkameror så allt är på auto,så nu blir det till å lära sej lite nya saker.
Blev en biltur på 80mil igår men vad gör man inte för lite flyg.
Några bilder kan jag bjuda på,kom ihåg att jag inte kan något om dessa prylar än,nästan första gången jag håller i något dyl,så alla kort är tagna på auto.Riktigt svårt att hålla dom flygande sakerna i sökaren när man ska ta kortet.
/K
Ett 18-70 objektiv samt ett 75-300,nästa inköp blir ett macro.
Blev sugen att testa prylarna så 5min efter inköp bar det av till Arlanda å på med 75-300.Kan absolut inget om systemkameror så allt är på auto,så nu blir det till å lära sej lite nya saker.
Blev en biltur på 80mil igår men vad gör man inte för lite flyg.
Några bilder kan jag bjuda på,kom ihåg att jag inte kan något om dessa prylar än,nästan första gången jag håller i något dyl,så alla kort är tagna på auto.Riktigt svårt att hålla dom flygande sakerna i sökaren när man ska ta kortet.
/K
Kent
Sv: Blivit med kamera.
Kul med ny pryl, va?
Hoppas att du tar många byggbilder.
Hoppas att du tar många byggbilder.
Matt_Public- Master of DNF
Ja nya prylar är ju det roligaste som finns, lita på att det blir byggbilder.
Gäller ju bara att labba å testa olika inställningar nu.
Kent
Se där ja. Den där kommer du att ha mycket roligt med. Bilderna blev ju riktigt bra på första försöket också.
linusorn
Warthog skrev:Ja nya prylar är ju det roligaste som finns, lita på att det blir byggbilder.
Mmmmm..skoj som attans, riktigt fiffiga bilder kan man åxå få när man leker med vitbalansen
Vissa bilder kanske kräver längre slutartider å då kan ett stativ vara bra så det inte blir suddigt, just när det gäller modellfoto å för att få lite längre skärpedjup så är just längre slutartider ett måste.....en fjärutlösare kan vara en bra investering åxå ( letar febrilt efter en till min D3100) men man klarar sig hyfsat på tidsutlösaren.
Janne.S- Moderator
Kul!
Ja stativ är ett måste anser jag, precis som Janne säger så gäller långa slutar tider resp högt F-värde, minst F12-16.
Ja, en fjärrutslösare är nog min nästa investering till just kameran
Ja stativ är ett måste anser jag, precis som Janne säger så gäller långa slutar tider resp högt F-värde, minst F12-16.
MiniStuff- Vicesheriff
Janne.S skrev:Warthog skrev:Ja nya prylar är ju det roligaste som finns, lita på att det blir byggbilder.
Mmmmm..skoj som attans, riktigt fiffiga bilder kan man åxå få när man leker med vitbalansen
Vissa bilder kanske kräver längre slutartider å då kan ett stativ vara bra så det inte blir suddigt, just när det gäller modellfoto å för att få lite längre skärpedjup så är just längre slutartider ett måste.....en fjärutlösare kan vara en bra investering åxå ( letar febrilt efter en till min D3100) men man klarar sig hyfsat på tidsutlösaren.
Sett den här?: fjärris Nikon
Eller denna? : fjärris m kabel Nikon
MiniStuff- Vicesheriff
Fick ett stativ idag, dock ett billigt typ Jula stativ. Men det kanske fyller sin funktion.
Får satsa på ett dyrare sen.
Får satsa på ett dyrare sen.
Kent
@ Mackan
Jag hittade den här för en lite billigare penning...men resurserna lär inte finnas den här månaden
http://fotofyndet.se/product_info.php?cPath=53_67&products_id=5256&osCsid=omshtmndtb7khgpj5qk195r483
@Kent
Billigt är inte alltid dåligt, jag köpte ett stativ på NetonNet för en tvåhundring och den funkar alldeles utmärkt fortfarande
Nästa skatteåterbäring skall gå till studiobelysning i alla fall
Jag hittade den här för en lite billigare penning...men resurserna lär inte finnas den här månaden
http://fotofyndet.se/product_info.php?cPath=53_67&products_id=5256&osCsid=omshtmndtb7khgpj5qk195r483
@Kent
Billigt är inte alltid dåligt, jag köpte ett stativ på NetonNet för en tvåhundring och den funkar alldeles utmärkt fortfarande
Nästa skatteåterbäring skall gå till studiobelysning i alla fall
Janne.S- Moderator
MiniStuff skrev:Kul!
På en cropkamera med hög upplösning är det inte lönt att gå över F11. Visst, man får kanske lite mer skärpedjup, men får istället diffraktionsproblem.
denstore
Ser ut som en trevlig kamera! Lycka till med plåtandet Kent!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liknande ämnen
» Ny kamera?
» En rolig what if med Japansk Zero som kunde blivit J23
» Har blivit med PS3!! :D
» Köpt en ny kamera.......mobil :P
» Jag har blivit med MAN-HOUSE :))
» En rolig what if med Japansk Zero som kunde blivit J23
» Har blivit med PS3!! :D
» Köpt en ny kamera.......mobil :P