Revell Lancaster 1/72
+12
merlin1953packard
Kent
Björn Eriksson
MiniStuff
linusorn
Stefan E
johan r
Janne.S
Matt_Public
cas
Marlin
Caverö
16 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Revell Lancaster 1/72
[quote="Caverö"]Tackar!
Kent sprätta på bara, har du samma Lancelot eller ngt annat fabrikatish?[/quote]
Det är densamma.
Kent sprätta på bara, har du samma Lancelot eller ngt annat fabrikatish?[/quote]
Det är densamma.
Kent
Dekalat och målat lite mera!
Usch vad det ser ut på nära håll, hur som helst så ser vi att denna damen har varit med ett tag.
FIck apsilvring på nästan hela dekalen men det får bara åtgärdas så gott som möjligt. Snittade och pickade dekalen och på med mer sol i flera omgångar.
Det syns lite snitt men inget i närheten av allt silver.
Här var nog meningen att linjarna skulle nå fram till rondellen men det viste inte jag innan, kan vara svårt men placering av dekaler ibland.
Får väl måla dit några sträck.
Målat lite slitage lite blekning och skuggning på paneler.
Mera av effekten blekning.
Hela maskinen har fått en omgång och det börjar arta sig, sedan skall det washas linjer och och kanske sprutas lite mer vädring och framför allt skall det bli avgaser. Inga rena maskiner lämmnar min line inte.
Vad tror ni om det finnes hopp?
Usch vad det ser ut på nära håll, hur som helst så ser vi att denna damen har varit med ett tag.
FIck apsilvring på nästan hela dekalen men det får bara åtgärdas så gott som möjligt. Snittade och pickade dekalen och på med mer sol i flera omgångar.
Det syns lite snitt men inget i närheten av allt silver.
Här var nog meningen att linjarna skulle nå fram till rondellen men det viste inte jag innan, kan vara svårt men placering av dekaler ibland.
Får väl måla dit några sträck.
Målat lite slitage lite blekning och skuggning på paneler.
Mera av effekten blekning.
Hela maskinen har fått en omgång och det börjar arta sig, sedan skall det washas linjer och och kanske sprutas lite mer vädring och framför allt skall det bli avgaser. Inga rena maskiner lämmnar min line inte.
Vad tror ni om det finnes hopp?
Caverö
Det blåser upp till grogg å det grövsta! Heja dig!
Matt_Public- Master of DNF
Ser kanonsnyggt ut!
Ett tips för linjer; har du något gammalt/nytt dekalark från Airfix?
I så fall kan du bara ta en bit av den svarta linje som alltid löper runt Airfix dekalark, och bara skära till (om du inte har, så kan du få av mig).
Borde nästan vara samma tjocklek.
Då slipper du måla för hand, och maska med dekalerna på plats är ju inte att tänka på.
Ytterligare ett litet tips om avgas-fanorna på Lancaster.
Tänk på att den yttersta fanan på varje vinge gick till största delen UNDER vingen, bara en liten del gick över!
De andra gick över vingen som vanligt, har antagligen med aerodynamiken runt vingen att göra.
Än en gång; Toppenbygge!
Stefan
Ett tips för linjer; har du något gammalt/nytt dekalark från Airfix?
I så fall kan du bara ta en bit av den svarta linje som alltid löper runt Airfix dekalark, och bara skära till (om du inte har, så kan du få av mig).
Borde nästan vara samma tjocklek.
Då slipper du måla för hand, och maska med dekalerna på plats är ju inte att tänka på.
Ytterligare ett litet tips om avgas-fanorna på Lancaster.
Tänk på att den yttersta fanan på varje vinge gick till största delen UNDER vingen, bara en liten del gick över!
De andra gick över vingen som vanligt, har antagligen med aerodynamiken runt vingen att göra.
Än en gång; Toppenbygge!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack så mycket.
Oj då har redan målat avgas, dock hyffsat symetriskt.
Hur det ser ut på riktigt har jag lärt mig spelar ingen roll i denna hobbyn bara man gör det snyggt/bra så kan det se ut hur som helst.
Iaf om man skall tävla, vilket jag som vanligt inte skall göra för det går alltid åt helvete ändå.
Men tack för varningen, det går kanske att greja till.
Hur det ser ut på riktigt har jag lärt mig spelar ingen roll i denna hobbyn bara man gör det snyggt/bra så kan det se ut hur som helst.
Iaf om man skall tävla, vilket jag som vanligt inte skall göra för det går alltid åt helvete ändå.
Caverö
Det blev ju alldeles hejdundrande!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Caverö skrev:Tack så mycket.
Ähhh..... låt ét vara....
Det är bara inkrökta Lancaster-nördar som jag som märker sånt, domare ser inget....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack!
Äh du vet Stefan att jag gick direkt in i verksta´n och slipade lite med 4000 slipkudde. Målade nytt med mindre avgas på (jag antar du menade utsidan av dom yttre motorerna) Det blev lite smuts i panellinjerna men inte så farligt, jag lovar er att det kommer bli härligt att skåda i slutändan.
Äh du vet Stefan att jag gick direkt in i verksta´n och slipade lite med 4000 slipkudde. Målade nytt med mindre avgas på (jag antar du menade utsidan av dom yttre motorerna) Det blev lite smuts i panellinjerna men inte så farligt, jag lovar er att det kommer bli härligt att skåda i slutändan.
Caverö
Fortsatt kanonjobb på Lancastern Caverö!
mycket effektfullt med blekningen, och du har helt rätt inställning gällande skitiga och väderbitna maskiner tycker jag.
mycket effektfullt med blekningen, och du har helt rätt inställning gällande skitiga och väderbitna maskiner tycker jag.
Björn Eriksson
Några nya bilder minsann.
Smutsigt och kladdigt!
Början på avgasspår. Observera att detta är från innan Phantom tipsade om dom yttre avgasspårens mindre storlek.
Här är dom något reviderade, vet inte om det ser rätt ut men gillar
Kommer inte på fredag/julmötet för jag skall se på Bilbo. Skall bli mycket roligt efter vad man läst så varierar intrycken en del.
Fast å andra sidan är det filmktitiker som uttalat sig och dom fattar ju ingenting.
Smutsigt och kladdigt!
Början på avgasspår. Observera att detta är från innan Phantom tipsade om dom yttre avgasspårens mindre storlek.
Här är dom något reviderade, vet inte om det ser rätt ut men gillar
Kommer inte på fredag/julmötet för jag skall se på Bilbo. Skall bli mycket roligt efter vad man läst så varierar intrycken en del.
Fast å andra sidan är det filmktitiker som uttalat sig och dom fattar ju ingenting.
Caverö
Jo men tjenare vad snyggt det blev!
Caverö, du är då vår smuts-meister!
Caverö, du är då vår smuts-meister!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Schmutzmeister! Vilken underligt passande hedersbetygelse.cas skrev:Caverö, du är då vår smuts-meister!
Också: lyckad nedsmutsning av herr Lancaster, minst sagt.
Matt_Public- Master of DNF
Jives vad smutsigt plan du har! Dags för en tvätt kanske...
SNYGGT!
SNYGGT!
MiniStuff- Vicesheriff
Tack johan det var därför jag inte hittade den, hittade inga bilder i burken och blev misstänksam
Caverö
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Revell SU-25 1:72
» Revell Fw 190 1/72
» F-16C - Revell 1/32
» P-47N..Revell 1/48
» Me 262 A-1a (Revell, 1/72)
» Revell Fw 190 1/72
» F-16C - Revell 1/32
» P-47N..Revell 1/48
» Me 262 A-1a (Revell, 1/72)