IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

+8
Caverö
Janne.S
Matt_Public
Kent
Marlin
Stefan E
Jörgen.E
MiniStuff
12 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av MiniStuff lör nov 03 2012, 18:47

Här kommer en liten tråd, som säkert somnar in som många av mina projekt Rolling Eyes Var som sagt nere i Malmö på C4 som vanligt men var även där i fem dagar innan på diverse konferenser så det blev ett par ensamma kvällar på hotell så vad var inte bättre än att sätta sig ned med lite figurmålning. Tog visserligen med mig en figur till mitt husdiorama men den blev bara grundad då jag fastnade med en Rommar-byst och denna härliga dvärg-byst som suttit och väntat på mitt bord hemma länge nog...

Bysten är från en polsk firma, Scibor, fantastisk gjutning och härligt uttryck en riktig fröjd att måla. kände att jag ville visa hur långt jag kommit, hoppar fram och tillbaka mellan hår och huddelar för tillfället.


Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures 8151124932_b02df032e3_c

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures 8151100947_4ac0b3bba2_c

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures 8151125732_1a9e6f4357_c


Lite mat och film och sen åter till målandet, kul detta Smile

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av Jörgen.E lör nov 03 2012, 19:03

Satan va snyggt

Jörgen
Jörgen.E
Jörgen.E


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av Stefan E lör nov 03 2012, 19:06

Snyggt Mackan!

Du har fått till håret riktigt bra! cheers

Han ser grym ut....

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av MiniStuff lör nov 03 2012, 19:21

Tackar tackar gubbs! Och jag är inte ens färdig med håret.... Razz

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av Marlin lör nov 03 2012, 19:26

Rackarns vad snyggt. Shocked cheers
Du kan ju döpa honom till Hotell-döden. Razz
Jag brukar försöka få in en maraton session med någon bok när jag är på tjänsteresa.
Kanske skulle testa ta med mig något att bygga nästa gång.
Som sagt mycket snygg målat Markus.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av Kent lör nov 03 2012, 20:07

Brutalsnyggt.
Kent
Kent


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av Matt_Public lör nov 03 2012, 21:06

Vilken hängivenhet! Fortsätter att dräpa troll fastän han fått amputera hela kroppen. Razz

Också: helvetiskt snyggt målat. Jis-ta-li-gen! Shocked
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av Janne.S lör nov 03 2012, 21:20

Supernajs!!!!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av MiniStuff lör nov 03 2012, 22:38

Tack Bosse, Kent, Mattias o Janne!

@matt: ja visst! Han biter av huvudet med sina vassa tänder, en sak han lärt sig av The Black Knight.

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av Caverö lör nov 03 2012, 22:53

Ha ha just a flesh wound, i´ve had worse!

Fräsig figur och full av karaktär.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av cas sön nov 04 2012, 08:42

Asgrymt!
Klart du skall bli klar med den!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av Gigabyte sön nov 04 2012, 23:26

Mega snyggt cheerscheerscheers
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av MiniStuff tis nov 06 2012, 23:09

Tack Caverö, Christer & Kent! Jo jag kämpar på faktiskt...


liten uppdatering på hur den ser ut idag:

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures 8162344902_b4c703b3c1_c

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures 8162310693_18e49defc1_c

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures 8162345584_297c219df4_c


/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av cas ons nov 07 2012, 07:16

Du kan då måla gubbs, det är då säkert!

Utsökt!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av Matt_Public ons nov 07 2012, 07:25

cas skrev:Du kan då måla gubbs, det är då säkert!
Kungligt kolorerat! king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av MiniStuff ons nov 07 2012, 09:30

O tack o tack! Embarassed

Jo vars man försöker ju...

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av SkelettetS mån nov 12 2012, 08:14

måste erkänna att jag har lite halvsvårt för scibors grejer. erfarenheten är efter att ha målat en av hans minotaurer är att vissa detaljer är hemskt dåligt skulpterade, man såg till och med spår efter skulpteringsverktyg på bröstkorgen. dvärgbysten är nog en av hans bättre verk få jag nog säga. det finns ett gäng saker jag kan störa mig på på denna skulpturen med, utan att ha sett den closeup då. tex den gigantiska ådran på huvudet.

målningen är dock najs, öka någon nivå på brightness/contrast bara så blir det kanon Smile
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av MiniStuff tis apr 02 2013, 22:32

Det är tur att man pressar sig lite ibland och ser till att anmäla lite saker som inte är helt färdiga till tävlingar.... Razz Så blir det plötsligt saker gjorda.

Den vilade ett tag, av olika anledningar, men tog tag i den igen i förrgår. Tackar för SkelettetS input om större kontrast, är nog lite väl försiktig med det ibland.

Känner att det får nog räcka så här...


Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures 8614748084_329a6e2e5a_c
Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures 8613640963_2f565d9bce_c
Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures 8614749458_3091b37543_c
Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures 8613642045_fcd4a4c9be_c


/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av cas ons apr 03 2013, 08:40

Ojojojoj!
Helsnyggt liksom cheers

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av SkelettetS ons apr 03 2013, 09:04

najs! gillar axeltattueringen, riktigt bra. jo tävlingar är bra morot för att få klart saker! Smile själv fick det mig att få klart roboten, synd bara att det sket sig igen haha... önskar jag kunde skylla på murphy men denna gången är det mitt egna fel. darn.

önskar dig lycka till i stockholm iallafall, här blir det sci-fi mässa istället
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av Janne.S ons apr 03 2013, 09:09

Tjusigt, Mackan Very Happy

@Skelettet
Ser du en jätte med långt hår och rött skägg släpandes på en barnvagn med två glin i och en smått desperat blick så är sannolikheten stor att det är jag....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av Stefan E ons apr 03 2013, 09:25

Grymt snygg, Mackan! cheers

Stefan Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av Matt_Public ons apr 03 2013, 09:37

Först och främst: asfränt och grymsnyggt! king

Också: Janne låter som ett lämpligt objekt för en miniatyrfigur. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av MiniStuff ons apr 03 2013, 10:05

SkelettetS skrev:najs! gillar axeltattueringen, riktigt bra. jo tävlingar är bra morot för att få klart saker! Smile själv fick det mig att få klart roboten, synd bara att det sket sig igen haha... önskar jag kunde skylla på murphy men denna gången är det mitt egna fel. darn.

önskar dig lycka till i stockholm iallafall, här blir det sci-fi mässa istället


Tackar! Så du kommer inte!? Crying or Very sad Hade gärna velat se dina ny alster up front. Ja ja kanske Malmö i höst?


Janne.S skrev:Tjusigt, Mackan Very Happy

@Skelettet
Ser du en jätte med långt hår och rött skägg släpandes på en barnvagn med två glin i och en smått desperat blick så är sannolikheten stor att det är jag....


Tack Janne! Jasså långt hår nu, gone hippie!?! Smile



Phantom2 skrev:Grymt snygg, Mackan! cheers

Stefan Very Happy

Å tack o bock Stefan!



Matt_Public skrev:Först och främst: asfränt och grymsnyggt! king

Också: Janne låter som ett lämpligt objekt för en miniatyrfigur. Razz


Tackar! Smile

... och jo visst låter det som ett minityrprojekt What a Face hm leta barnvagn, undrar om en warhammer Ogre är ett bra utgångsobjekt Razz



/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av SkelettetS ons apr 03 2013, 10:34

Janne.S skrev:Ser du en jätte med långt hår och rött skägg släpandes på en barnvagn med två glin i och en smått desperat blick så är sannolikheten stor att det är jag....

Haha, ska hålla utkik. ser du en smal svartklädd snubbe med undercut och långt hår jagandes på en 2½ åring så är det nog jag Very Happy

MiniStuff skrev:
Tackar! Så du kommer inte!? Crying or Very sad Hade gärna velat se dina ny alster up front. Ja ja kanske Malmö i höst?

vad kan man säga? jag har extremt mycket otur när det gäller att ta sig iväg till tävlignar. Malmö i höst känns betydligt mer troligt men med tanke på hur det brukar sluta vågar jag inte säga för mycket... Crying or Very sad
SkelettetS
SkelettetS


Till överst på sidan Gå ner

Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures Empty Sv: Troll Slayer Dwarf Bust - Scibor Miniatures

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet