El Barril - Palombia Air Force
+11
Kent
merlin1953packard
Janne.S
Caverö
Stefan E
Marlin
Matt_Public
Björn Eriksson
cas
Jörgen.E
MiniStuff
15 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: El Barril - Palombia Air Force
Tack Björn, Kent & Linus!
Här kommer till uppdatering, har fnulat ihop den "första dekalen". Tog två kvällars tålamod och en del letande bland alla bokstavs-/symbolark av gnuggisar jag har liggande (en uppsjö av outdated DecaDry/Alfac) men förhoppningsvis kommer nästa vinge gå lite fortare.
Sen kan jag inte bestämma mig om jag skall ha även dessa symboler på kroppen också eller om jag skall ha nuffror? Vad säger allmänheten där ute?
/Markus
Här kommer till uppdatering, har fnulat ihop den "första dekalen". Tog två kvällars tålamod och en del letande bland alla bokstavs-/symbolark av gnuggisar jag har liggande (en uppsjö av outdated DecaDry/Alfac) men förhoppningsvis kommer nästa vinge gå lite fortare.
Sen kan jag inte bestämma mig om jag skall ha även dessa symboler på kroppen också eller om jag skall ha nuffror? Vad säger allmänheten där ute?
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Hoppla Kerstin!!
Ett himla jobb att pilla ihop den dekalen.
IMPONERANDE
/Henrik
Ett himla jobb att pilla ihop den dekalen.
IMPONERANDE
/Henrik
Henrik Bergman
Vad är det som pågår? Tyskt prewarcamo och tokgnuggisar.
Vad vi tycker verkar vara oväsentligt då du freebasar fullständigt hämningslöst.
Men kör så det ryker och pilla dit några nuffror i röd/svart så blir det ultra nice.
Vad vi tycker verkar vara oväsentligt då du freebasar fullständigt hämningslöst.
Men kör så det ryker och pilla dit några nuffror i röd/svart så blir det ultra nice.
Caverö
Tack Henrik!
Tack Caverö! Röd och svart u say!?! Har du något exempel?
Tack Caverö! Röd och svart u say!?! Har du något exempel?
MiniStuff- Vicesheriff
Gärna schakrutor, när vi ändå är i farten...
Helfinurliga dekaler!
Helfinurliga dekaler!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack gubbar!
Och här kommer fortsättningen..
Som sagt det gick lite fortare med andra vingen när jag hade klurat ut hur jag skulle gå till väga.
Och första sidan av nuffror, det fick bli rött på vitt och som en liten homage till livet så blev det "42"
Så nu skall vi se om jag lyckas lika bra med andra sidan, see ya!
/Markus
Och här kommer fortsättningen..
Som sagt det gick lite fortare med andra vingen när jag hade klurat ut hur jag skulle gå till väga.
Och första sidan av nuffror, det fick bli rött på vitt och som en liten homage till livet så blev det "42"
Så nu skall vi se om jag lyckas lika bra med andra sidan, see ya!
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Cool, blir det en Marsupilami som snort in sig i den med?
Fredrik
Fredrik
Fisken35
Blir görläckert det här!
Åhhh, en marsupilamisvans in genom luftintaget och en förvirrad marsupilami som kikar ut ur utblåset vore nåt det!
Åhhh, en marsupilamisvans in genom luftintaget och en förvirrad marsupilami som kikar ut ur utblåset vore nåt det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Himmel och plättar! Det här coolar ju till sig med geometrisk talföljd.
Matt_Public- Master of DNF
Tack Johan, Fredrik, Christer & Mattias!
Mja... det finns lite tankar kring en Marsupilami-noseart. Får se om jag vågar och lyckas med det.
Mja... det finns lite tankar kring en Marsupilami-noseart. Får se om jag vågar och lyckas med det.
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Tack Johan, Fredrik, Christer & Mattias!
Blir ju kalas det här!
Görsnyggt, och "42" är ju perfekt, meningen med livet är att bygga modeller, eller?
Klart du måste ha en Marsipulami som nose-art!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
MiniStuff- Vicesheriff
Dekaler har anlänt! Här skall printas efter maten.
MiniStuff- Vicesheriff
Lite gjort ikväll!
först dekaler printade och ett första lager av MS Film, tänker lägga ett till imorgon bitti och sen får det torka/härda ordentligt. Kanske blir det nose art imorgon kväll.
Har även monterat ihop de fina Metomol-missilerna. Riktigt fina. Skall grundas och målas lite sen innan montering på kärran.
/Mrks
först dekaler printade och ett första lager av MS Film, tänker lägga ett till imorgon bitti och sen får det torka/härda ordentligt. Kanske blir det nose art imorgon kväll.
Har även monterat ihop de fina Metomol-missilerna. Riktigt fina. Skall grundas och målas lite sen innan montering på kärran.
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Dom där dekalerna blev ju grymt fina!
Tror nästan dom skulle göras sig ännu bättre på en storfenad Mirage III eller nåt
Tror nästan dom skulle göras sig ännu bättre på en storfenad Mirage III eller nåt
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Vad annat kan man göra än att stämma upp en hyllningssång?
Matt_Public- Master of DNF
Tack Janne!
Har varit mycket jobb med min bokhandel de senaste veckorna och än är det inte över, så det har inte blivit speciellt mycket tid/ork över till modellerna på bordet.
MEN... dekalering är nu färdigt känner jag. Inte hundra nöjd med allt men känner att nu får det vara nog och dags att gå vidare till nästa steg så KANSKE den blir färdig i år. Nästa steg är lite lack på hela skiten och en aning med vädring.
De håller inte riktigt ordning på sin utrustning i landet Palombia och dessutom så är det fullt med kaktusar och damm som repar och skitar ned...
Til next time...
/Mrks
Har varit mycket jobb med min bokhandel de senaste veckorna och än är det inte över, så det har inte blivit speciellt mycket tid/ork över till modellerna på bordet.
MEN... dekalering är nu färdigt känner jag. Inte hundra nöjd med allt men känner att nu får det vara nog och dags att gå vidare till nästa steg så KANSKE den blir färdig i år. Nästa steg är lite lack på hela skiten och en aning med vädring.
De håller inte riktigt ordning på sin utrustning i landet Palombia och dessutom så är det fullt med kaktusar och damm som repar och skitar ned...
Til next time...
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» El Barril - Palombian Airforce 1957
» Sudanese Air Force MiG-29 - GWH 1/48
» Boeing 707 USF VC-137C Air force one
» 2st Eduard MiG-21 1/48 - Egyptian & Syrian Air Force
» F-16B Belgian Air Force - Airfix 1/72
» Sudanese Air Force MiG-29 - GWH 1/48
» Boeing 707 USF VC-137C Air force one