Telford 2012 (m.m)
+6
MiniStuff
Stefan E
Janne.S
Marlin
cas
Brage
10 posters
Sida 1 av 1
Telford 2012 (m.m)
Hejsan,
Nu är jag framme i Telford och har precis ställt i ordning IPMS Sveriges bord...
Vi sitter precis bredvid Mengs monter. För att presentera sin nästa modell har man lånet in ett orginal från ett pansarmuseum...
Får försöka ta reda på mer om modellen i morgon.
En annan av våra grannar har landat med den här på parkeringen utanför hallen. Lynxen har sedan baxats in i hallen och står nu uppställd precis vid IPMS Sveriges bord. Trevliga grannar
IPMS Österrike verkar också vara trevliga......
I torsdags han vi med besök på National Motor Museum och på ett flygmuseum i Southampton. På bilmuset pågår just nu en specialutställning om 007s fordon. Det fanns också en utställning med mängder av fordon från TV-programmet Top Gear. Förutom dessa utställningar fanns mängder av andra fordon från den brittiska historien.
Och så slutligen några bilder från flygmuseet. Här fanns flera unika maskiner. Bl.a. en av de ursprungliga Spitfire-maskinerna. Alltså en tävlings maskin från 1931
Vi hörs
Lars
Nu är jag framme i Telford och har precis ställt i ordning IPMS Sveriges bord...
Vi sitter precis bredvid Mengs monter. För att presentera sin nästa modell har man lånet in ett orginal från ett pansarmuseum...
Får försöka ta reda på mer om modellen i morgon.
En annan av våra grannar har landat med den här på parkeringen utanför hallen. Lynxen har sedan baxats in i hallen och står nu uppställd precis vid IPMS Sveriges bord. Trevliga grannar
IPMS Österrike verkar också vara trevliga......
I torsdags han vi med besök på National Motor Museum och på ett flygmuseum i Southampton. På bilmuset pågår just nu en specialutställning om 007s fordon. Det fanns också en utställning med mängder av fordon från TV-programmet Top Gear. Förutom dessa utställningar fanns mängder av andra fordon från den brittiska historien.
Och så slutligen några bilder från flygmuseet. Här fanns flera unika maskiner. Bl.a. en av de ursprungliga Spitfire-maskinerna. Alltså en tävlings maskin från 1931
Vi hörs
Lars
Brage
Sv: Telford 2012 (m.m)
Meng på ena sidan och Airfix på andra?
Inte några okända grannar där inte...
Himla härligt bildreportage Brage! Tack för kavalkaden, och jag hoppas stillsamt på mer bilder
Inte några okända grannar där inte...
Himla härligt bildreportage Brage! Tack för kavalkaden, och jag hoppas stillsamt på mer bilder
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Fina bilder.
Kul att se Top Gears bilar är utställda.
Mycket kul att få en rapport från "Vår Man vid Fronten".
Hoppas du kommer med fler fina bilder, och spännande nyheter.
/Bosse
Kul att se Top Gears bilar är utställda.
Mycket kul att få en rapport från "Vår Man vid Fronten".
Hoppas du kommer med fler fina bilder, och spännande nyheter.
/Bosse
Marlin
Lysande reportage och roliga bilder!
Hoppas på mer smaskiga detaljer från Telford!
Hoppas på mer smaskiga detaljer från Telford!
Janne.S- Moderator
Ja é inte det minsta avundsjuk, inte alls.....
Fina bilder och det verkar vara fullmatat som vanligt!
Stefan
Fina bilder och det verkar vara fullmatat som vanligt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Hej igen!
En kort rapport från utställningens första dag.
Först bilder på Mengs nya AMX-30. Leverans om ca 2 månader...
Lite fler fordon i skala 1:1
Det var visst den här du ville åt Magnus. Den finns inte till försäljning ännu. Går dock att förboka via HobbyDecal.
Resin i skala 1/48. Den hamnade i min inköpskorg...
Airfix
Revell
Zoukei Mura - Fantastiskt detaljerade modeller i skala 1/32. De första modellerna i skala 1/48 är på väg.
The boss himself Hideyuki Shigeta. Han höll även ett trevligt föredrag (på japanska....)
HpH släpper flygplansmotorer i skala 1/18.
En ny resinhelikopter i skala 1/72
En kort rapport från utställningens första dag.
Först bilder på Mengs nya AMX-30. Leverans om ca 2 månader...
Lite fler fordon i skala 1:1
Det var visst den här du ville åt Magnus. Den finns inte till försäljning ännu. Går dock att förboka via HobbyDecal.
Resin i skala 1/48. Den hamnade i min inköpskorg...
Airfix
Revell
Zoukei Mura - Fantastiskt detaljerade modeller i skala 1/32. De första modellerna i skala 1/48 är på väg.
The boss himself Hideyuki Shigeta. Han höll även ett trevligt föredrag (på japanska....)
HpH släpper flygplansmotorer i skala 1/18.
En ny resinhelikopter i skala 1/72
Brage
MiniStuff- Vicesheriff
Hmm? En Airfix Pr MkXIX ?
Det måste kollas upp noggrant
Det måste kollas upp noggrant
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ny spit skrev:Hur ser Airfix S31 i 1/48 ut? Ett måste när den släpps.
/Tobbe
Hejsan Tobbe!
En SVENSK Spitfire XIX / S31, ÄNTLIGEN!
Fast den har ju legat "i luften" ända sedan Airfix började beta av Spitfire, version efter version.
Blir spännande att se, och en låååång väntan!
Stefan
Brage skrev:
Jepp, det är drömkonverteringen sedan mer än 10 år. Kanske en av atlantkrigets intressantaste episoder, och i min mening en på gränsen till tragisk händelse är sänkningen av Scharnhorst. Inte för att jag ville se tysk vinst, eller fortsatt risk för konvojerna, men det känns ändå vemodigt att över 1900 personer dog på annandagen ute på ett iskallt hav.
Tack för bilderna!
denstore
Hejsan,
Nu har vi lämnat England och ankommit till Calais. Timman är sen, så det blir bara några bilder i kväll. Jag försöker komplettera med bilder från tävlingen i morgon.
Först lite bilder på Airfix nya S31 (Spitfire XIX). Leveranstid i Januari. Troligen får ni skaffa dekaler själva. Enligt vad jag förstod, så blir det bara engelska märkningar i satsen.
En ny Catalina från HpH i 1/32. Innan ni bestämmer er för att "den måsta ni ha", kan jag upplysa om att priset blir runt 600 Euro...
Mer från HpH i 1/32
Mer från HpH i 1/32 (Nått för dig Tobias?)
Idag den 11 /11 kl 11 högtidlighålls Rememberens day i England. Trumpet, präst och 2 tysta minuter. Mäktigt stämning i hallen.
En möjlighet fanns att provsitta Lynxen (jag provade inte....)
En VIP...
Nu har vi lämnat England och ankommit till Calais. Timman är sen, så det blir bara några bilder i kväll. Jag försöker komplettera med bilder från tävlingen i morgon.
Först lite bilder på Airfix nya S31 (Spitfire XIX). Leveranstid i Januari. Troligen får ni skaffa dekaler själva. Enligt vad jag förstod, så blir det bara engelska märkningar i satsen.
En ny Catalina från HpH i 1/32. Innan ni bestämmer er för att "den måsta ni ha", kan jag upplysa om att priset blir runt 600 Euro...
Mer från HpH i 1/32
Mer från HpH i 1/32 (Nått för dig Tobias?)
Idag den 11 /11 kl 11 högtidlighålls Rememberens day i England. Trumpet, präst och 2 tysta minuter. Mäktigt stämning i hallen.
En möjlighet fanns att provsitta Lynxen (jag provade inte....)
En VIP...
Brage
Ännu fler bilder!
PR MkXIX är väldans snällt av Airfix, men den där Catalinan är ju ett monster!
Helhäftig!
Alistair Maclean från A2Zee models pratar med vem då i sista bilden
(jag känner nog igen Brett Green)
PR MkXIX är väldans snällt av Airfix, men den där Catalinan är ju ett monster!
Helhäftig!
Alistair Maclean från A2Zee models pratar med vem då i sista bilden
(jag känner nog igen Brett Green)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Vi får hoppas att Robert Bergwall kommer med dekaler till S31, kanske redan finns i den berömda pipen?
linusorn
Har du blindpanik så kan du alltid testa dessa: LÄNK!linusorn skrev:Vi får hoppas att Robert Bergwall kommer med dekaler till S31, kanske redan finns i den berömda pipen?
Matt_Public- Master of DNF
Hej igen!
Det blev sent igår kväll. Vi körde från Telford när de stängde, direkt till Folkstone för vidare färd med tunneln till Calais (framme runt midnatt). Men nu sitter jag på ett hotell i Tyskland, efter många mil bakom ratten, men också besök hos AviationMegaStore (Amsterdam) och Airborne Museum (Arnhem). Nu är det dax för lite slumpmässigt urvalda filder från SMWs tävling. De flesta av modellerna på bilderna tog någon form av pris.
Själv lyckades tag ta två silver, 1 brons och 2 hedersomnämnanden.
Njut nu av bilderna, och börja fundera på om det inte vore dax att besöka tillställningen nästa år. 2013 blir nog lite speciellt, då IPMS UK firar 50 år som klubb. Eftersom det var där allt startade, betyder det att IPMS också firar 50.
Vi hörs!
Lars
Det blev sent igår kväll. Vi körde från Telford när de stängde, direkt till Folkstone för vidare färd med tunneln till Calais (framme runt midnatt). Men nu sitter jag på ett hotell i Tyskland, efter många mil bakom ratten, men också besök hos AviationMegaStore (Amsterdam) och Airborne Museum (Arnhem). Nu är det dax för lite slumpmässigt urvalda filder från SMWs tävling. De flesta av modellerna på bilderna tog någon form av pris.
Själv lyckades tag ta två silver, 1 brons och 2 hedersomnämnanden.
Njut nu av bilderna, och börja fundera på om det inte vore dax att besöka tillställningen nästa år. 2013 blir nog lite speciellt, då IPMS UK firar 50 år som klubb. Eftersom det var där allt startade, betyder det att IPMS också firar 50.
Vi hörs!
Lars
Brage
Ja, det diot vann sin klass i Göteborg!
Ett fantastiskt bygge som gav mig kalla kårar, då jag kommer ihåg då det inträffade!
Träffade byggaren (en Dansk, kommer inte ihåg vad han heter), och han berättade att han hade pratat med piloten på Dana Viking, för att få alla detaljer helt rätt.
Det hade tagit över ett år att bygga, och det mesta är scratch-byggt.
Det vann tydligen i Telford också, välförtjänt!
Stefan
Ett fantastiskt bygge som gav mig kalla kårar, då jag kommer ihåg då det inträffade!
Träffade byggaren (en Dansk, kommer inte ihåg vad han heter), och han berättade att han hade pratat med piloten på Dana Viking, för att få alla detaljer helt rätt.
Det hade tagit över ett år att bygga, och det mesta är scratch-byggt.
Det vann tydligen i Telford också, välförtjänt!
Stefan
Jo, Gottrörakrachen är byggd av dansken Albert T (kan inte stava till hans efternamn.....). Han vann flera klasser och andra trofeer vid tävlingen.
// Lars
// Lars
Brage
Tack för de fina bilderna Brage.
50-års jubileeum nästa år.
Om man börjat spara nu, och bokar rum så borde det finnas en chans....
/Bosse
50-års jubileeum nästa år.
Om man börjat spara nu, och bokar rum så borde det finnas en chans....
/Bosse
Marlin
Ännu fler bilder!
Tack och bock!
Och stort grattis till priserna!
Tack och bock!
Och stort grattis till priserna!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hejsan,
Tog en lite skakig film med min mobilkamera. Den visar lite översiktligt 3 av de 4 hallar som används till utställningen. Den fjärde innehåller själva tävlingen och en "resturang/cafe". Vår monter fanns precis där jag börjar filma. Granne med Meng och Royal Navy.
http://www.myspot.se/forum/http://www.myspot.se/forum/VE.1353084278112.mp4
Hyperscales Brett Green har lagt ut flera filmer från Telford. Du hittar dem på hyperscales "whats new" sida.
Min favorit är den här.....Håll ögonen öppna runt 1:50 in i filmen.....;-)
https://www.youtube.com/watch?v=sOZungMTpeY&feature=player_embedded
Ha det
Linslusen
Lars
Tog en lite skakig film med min mobilkamera. Den visar lite översiktligt 3 av de 4 hallar som används till utställningen. Den fjärde innehåller själva tävlingen och en "resturang/cafe". Vår monter fanns precis där jag börjar filma. Granne med Meng och Royal Navy.
http://www.myspot.se/forum/http://www.myspot.se/forum/VE.1353084278112.mp4
Hyperscales Brett Green har lagt ut flera filmer från Telford. Du hittar dem på hyperscales "whats new" sida.
Min favorit är den här.....Håll ögonen öppna runt 1:50 in i filmen.....;-)
https://www.youtube.com/watch?v=sOZungMTpeY&feature=player_embedded
Ha det
Linslusen
Lars
Brage
Liknande ämnen
» Shanghai International Model Exhibition 2012 (SIME 2012).
» Telford 2013
» Laguppställningen till Telford presenteras
» Scale ModelWorld 2011 Telford
» Art in Miniature 2012
» Telford 2013
» Laguppställningen till Telford presenteras
» Scale ModelWorld 2011 Telford
» Art in Miniature 2012
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet