Hobbia i Borås (Knalleland)
+2
Janne.S
Warsawpact
6 posters
Sida 1 av 1
Hobbia i Borås (Knalleland)
Ny fysisk hobbybutik i Borås.
Tänkte att detta kan vara till glädje för oss i Borås och omnejd.
Efter mycket jobb i veckan så blev det en ledig Fredag. Spenderades med shopping i affärsmeckat kallat Knalleland med flickvännen men till min förvåning så snubblade jag på butiken Hobbia. Verkar ganska nyöppnat för jag har inte sett dem där innan i år.
De finns tydligen på nätet också men nu även som fysisk butik, ganska stor sådan. Gick runt o botaniserade i affären och de verkar ha ett bra sortiment men framförallt var priserna helt ok. T.ex. en Tamiya Leclerc 1/35 för 349kr !
De verkar ha de flesta kända märkena och även en vägg med Warhammer figurer. Ett brett sortiment av Citadel samt Tamiya färger o sprayer......skymtade även några Gunze färger...var trevligt att se.
Är det någon som har handlat av firman innan? (via nätet?) Isf hur var leveranstiden o paketeringen?
Hemsidan: Hobbia
Tänkte att detta kan vara till glädje för oss i Borås och omnejd.
Efter mycket jobb i veckan så blev det en ledig Fredag. Spenderades med shopping i affärsmeckat kallat Knalleland med flickvännen men till min förvåning så snubblade jag på butiken Hobbia. Verkar ganska nyöppnat för jag har inte sett dem där innan i år.
De finns tydligen på nätet också men nu även som fysisk butik, ganska stor sådan. Gick runt o botaniserade i affären och de verkar ha ett bra sortiment men framförallt var priserna helt ok. T.ex. en Tamiya Leclerc 1/35 för 349kr !
De verkar ha de flesta kända märkena och även en vägg med Warhammer figurer. Ett brett sortiment av Citadel samt Tamiya färger o sprayer......skymtade även några Gunze färger...var trevligt att se.
Är det någon som har handlat av firman innan? (via nätet?) Isf hur var leveranstiden o paketeringen?
Hemsidan: Hobbia
Warsawpact- Starwarsviritous
Sv: Hobbia i Borås (Knalleland)
Spännande!
Hobbia/Fritsla Hobby har funnits några år. Jag har besökt deras "butik" i Fritsla några gånger. Den låg (och ligger kanske fortfarande kvar) i ett villagarage och det var fullt från golv till tak. Postorderbiten har jag dock aldrig provat. Butiken i Knallerian är relativt nyöppnad (oktober i år)
Nu får det bli ett besök i Borås innan jul.....
//Lars
Hobbia/Fritsla Hobby har funnits några år. Jag har besökt deras "butik" i Fritsla några gånger. Den låg (och ligger kanske fortfarande kvar) i ett villagarage och det var fullt från golv till tak. Postorderbiten har jag dock aldrig provat. Butiken i Knallerian är relativt nyöppnad (oktober i år)
Nu får det bli ett besök i Borås innan jul.....
//Lars
Brage
Men herregud!?
En välsorterad plastbutik, nästan på hemmaplan, med Gunzefärger?
Varför hela friden åkte jag till Kungsbacka för julshopping idag, och vem behöver kläder egentligen när det finns trevliga modeller?
Det här MÅSTE besökas! Fritslabutiken har man ju varit inne i nån gång åtminstone
En välsorterad plastbutik, nästan på hemmaplan, med Gunzefärger?
Varför hela friden åkte jag till Kungsbacka för julshopping idag, och vem behöver kläder egentligen när det finns trevliga modeller?
Det här MÅSTE besökas! Fritslabutiken har man ju varit inne i nån gång åtminstone
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Personligen tycker jag att det är helt underbart att det nu finns en riktig hobbybutik i stan. Hobbex räknas INTE!
Hoppas de kommer öppna en liten bygghörna i butiken.
Hoppas de kommer öppna en liten bygghörna i butiken.
Mycket trevligt med nya butiker som har färger framför allt.
Plast har man inte för mycket av men så det räcker ett tag, färg behöver alltid fyllas på.
Plast har man inte för mycket av men så det räcker ett tag, färg behöver alltid fyllas på.
Caverö
Matt_Public skrev:Snygg handelsbod. Vad fick du med dig hem?
Det blev en Leclerc o en Panzer 2
Liknande ämnen
» Byggträff Borås 1-3 dec 2017
» Bygghelg med Dinominhobby i Borås!
» Flygshow Viared-Borås den 15-16 augusti
» Borås Airshow 2013 (31 Aug, Lördag)
» Extra öppet lördag 26/5 Borås
» Bygghelg med Dinominhobby i Borås!
» Flygshow Viared-Borås den 15-16 augusti
» Borås Airshow 2013 (31 Aug, Lördag)
» Extra öppet lördag 26/5 Borås